Skip to main content

Onterechte kosten gebeld worden in het buitenland

• 27 februari 2025
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Nu heb ik een vraag over mijn factuur 901567162821.

Daar heb ik dus kosten van telefoongesprekken in het buitenland die ik nooit ontvangen heb.

Twee daarvan zijn 2 seconden en 1 daarvan is 3 seconden.

Daar voor wordt dan 1,25 euro in rekening gebracht, maar ik had mijn telefoon uit.

Volgens mij is dit dan onterecht in rekening gebracht?

Vervolgvraag: hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

28 februari 2025

Vliegtuigmodus of uitzetten maakt niet uit, als je jouw telefoon een keer hebt aangezet in het buitenland worden daar de gesprekken heengestuurd en dus ook weer doorgeschakeld als jouw telefoon onbereikbaar blijkt.

Zet gewoon de doorschakeling naar voicemail uit in de Odido app.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 27 februari 2025

1) gesprekken in het buitenland kennen geen starttarief maar wel een minimum van 1 miniut.

2) wat is het nummer waarheen is gebeld? Misschien was dat iemand die jou belde en werd doorgestuurt naar voicemail vanuit het buitenland?

In dat geval kun je in de Odido app je voicemail uitzetten. 

• is een Top Poster
  • 27 februari 2025

Gek genoeg is dan 1 nummer van mijn zelf als bestemming, wat niet kan?

Vervolgens staat er bij een andere regel geen nummer en 819054209935660 waarvan ik niet snap wat het is want dit nummer is veelste lang?

Als ik echter geen gesprek op neem en mensen mijn voicemail inspreken dan hoef ik dat toch niet te betalen want ik neem geen gesprek aan?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 28 februari 2025

Omdat jij in het buitenland zit en de doorschakeling naar voicemail dus vanaf het netwerk waarin je het laatst geregistreerd was doorschakeld naar het Nederlandse voicemail nummer, kost dat inderdaad geld.

• is een Top Poster
  • 28 februari 2025

Heb ik dit dan ergens in de voorwaarden gemist? De tarieven gaan toch over het gebeld worden in het buitenland. Dat betekent dan toch dat je een telefoongesprek accepteerd?

De telefoon was in vliegtuigmodus op dat moment.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 28 februari 2025

Vliegtuigmodus of uitzetten maakt niet uit, als je jouw telefoon een keer hebt aangezet in het buitenland worden daar de gesprekken heengestuurd en dus ook weer doorgeschakeld als jouw telefoon onbereikbaar blijkt.

Zet gewoon de doorschakeling naar voicemail uit in de Odido app.

• is een Top Poster
  • 28 februari 2025

Dus een doorgeschakeld gesprek wordt in dit geval behandeld als een opgenomen telefoongesprek?

“Zet gewoon de doorschakeling naar voicemail uit in de Odido app.” dit zal ik zeker doen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen