Skip to main content

Spoed verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag

• 4 maart 2025
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Ik heb een paar dagen terug een mail gestuurd naar verschillende afdeling met het verzoek om een bkr registratie met A2 codering te verwijderen. Tot op heden nog geen reactie. Tevens meerdere malen gebeld met de klantenservice, maar die konden mijn dossier niet vinden. Het is voor ons erg belangrijk dat we dit zo snel mogelijk kunnen regelen, omdat de makelaars over twee weken een antwoord van ons willen. 

Het gaat om een BKR registratie met kenmerk [NHSRS0002046116]. Ik heb deze registratie gekregen na een telefoonabonnoment bij Tele2, waarbij destijds een minimale betalingsachterstand is ontstaan. Het was nooit mijn intentie om deze achterstand te laten oplopen en ik betreur dit dan ook ten zeerste. Gelukkig heb ik deze achterstand inmiddels al geruime tijd volledig en correct voldaan. Sindsdien heb ik mijn financiële situatie sterk verbeterd en ben ik zeer bewust van mijn verplichtingen. Ik heb geen betalingsachterstanden meer gehad. 

Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een hypotheek, aangezien mijn partner en ik recent een woning toegewezen hebben gekregen. Het verkrijgen van deze hypotheek is voor ons van essentieel belang, omdat we graag willen stoppen met jarenlange huur en de stap naar eigen woningbezit willen zetten. Echter, de BKR-registratie vormt nu een belemmering voor deze belangrijke stap in ons leven.

Gezien de positieve veranderingen in mijn financiële situatie en het feit dat de registratie in oktober van dit jaar automatisch komt te vervallen, verzoek ik u vriendelijk om – gezien de omstandigheden – deze registratie eerder te verwijderen. Dit zou ons enorm helpen bij het succesvol afronden van onze hypotheekaanvraag en het realiseren van onze woonwensen. Echter, dit zal niet lukken als de codering blijft staan.

Ik vertrouw erop dat u mijn verzoek in overweging zult nemen en ik ben uiteraard bereid om aanvullende informatie te verstrekken, mocht dit nodig zijn. Alvast bedankt

Groetjes, 

Yusuf

Uitgelichte reactie

5 maart 2025

Hoi Yusuf, van harte welkom op de Community! Tof om te lezen dat jij en je partner een woning toegewezen hebben gekregen en dat je een positieve draai hebt kunnen geven aan je financiële situatie. Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Op je account vind ik geen case terug met een mail voor de juiste afdeling. De kans is groot dat dit komt doordat je met een ander e-mailadres hebt gemaild dan dat je hier in je profiel hebt staan, kan dat kloppen? En naar welk e-mailadres heb je gemaild? Om in contact te komen met de juiste afdeling dien je een e-mail te sturen naar incasso@odido.nl met als onderwerp 'Verzoek belangenafweging’. Vermeld hierin ook onderstaande informatie:

• Het mobiele nummer waar het om gaat
  • Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).
  • De reden dat je het niet eens bent met de registratie
  • Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt
  • En stuur documenten mee ter onderbouwing

Onze Incasso-afdeling neemt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling en zorgt voor een terugkoppeling. Houd er rekening mee dat ze een verwerkingstijd hebben. Er komen namelijk veel BKR-verzoeken binnen en ze hebben allemaal spoed. Mijn collega zal je altijd per e-mail op de hoogte stellen dat de registratie is verwijderd of dat er toch nog iets betaald of gedaan moet worden.

Mocht je bovenstaande informatie wel al naar incasso@odido.nl hebben gemaild vanaf een ander e-mailadres. Laat het me dan weten en stuur dit e-mailadres via een privébericht naar me. Dan kijk ik meteen of je e-mail goed bij ze is aangekomen en wellicht kan ik dan ook aangeven wanneer je een terugkoppeling kan verwachten. Ik hoor het graag van je! 😄

1 reactie

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Yusuf, van harte welkom op de Community! Tof om te lezen dat jij en je partner een woning toegewezen hebben gekregen en dat je een positieve draai hebt kunnen geven aan je financiële situatie. Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Op je account vind ik geen case terug met een mail voor de juiste afdeling. De kans is groot dat dit komt doordat je met een ander e-mailadres hebt gemaild dan dat je hier in je profiel hebt staan, kan dat kloppen? En naar welk e-mailadres heb je gemaild? Om in contact te komen met de juiste afdeling dien je een e-mail te sturen naar incasso@odido.nl met als onderwerp 'Verzoek belangenafweging’. Vermeld hierin ook onderstaande informatie:

• Het mobiele nummer waar het om gaat
  • Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).
  • De reden dat je het niet eens bent met de registratie
  • Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt
  • En stuur documenten mee ter onderbouwing

Onze Incasso-afdeling neemt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling en zorgt voor een terugkoppeling. Houd er rekening mee dat ze een verwerkingstijd hebben. Er komen namelijk veel BKR-verzoeken binnen en ze hebben allemaal spoed. Mijn collega zal je altijd per e-mail op de hoogte stellen dat de registratie is verwijderd of dat er toch nog iets betaald of gedaan moet worden.

Mocht je bovenstaande informatie wel al naar incasso@odido.nl hebben gemaild vanaf een ander e-mailadres. Laat het me dan weten en stuur dit e-mailadres via een privébericht naar me. Dan kijk ik meteen of je e-mail goed bij ze is aangekomen en wellicht kan ik dan ook aangeven wanneer je een terugkoppeling kan verwachten. Ik hoor het graag van je! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen