Skip to main content
Beantwoord

Sim geblokkeerd ondanks uitstel van betaling

• 27 februari 2025
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Hoi, ik heb afgelopen maand door werkloosheid helaas niet mijn rekening kunnen betalen en nu is mijn sim geblokkeerd. Ik heb in de app een uitstel van betaling aagevraagd en akkoord gekregen echter is mijn sim nog steeds geblokkeerd. Ik heb dit 2 dagen geleden gedaan.

Zou mijn sim aub gedeblokkeerd kunnen worden? Ik wil namelijk graag als freelancer gaan werken dit weekend maar daarvoor heb ik wel internet en bellen nodig. 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@AlexanderMiltenburg, van harte welkom op onze Community! Ik begrijp ik heel goed dat het soms niet lukt om je factuur te betalen, laten we samen naar een oplossing kijken! Als het niet lukt om de factuur op tijd te betalen, kun je altijd een betalingsregeling of uitstel van betaling aanvragen via je Mijn Odido account. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat het is gelukt om uitstel van betaling aan te vragen. De blokkade stond er inderdaad nog steeds op. Geen zorgen, die heb ik zojuist voor je verwijderd. geef het systeem ongeveer een half uur om dit te verwerken. Daarna kun je je toestel opnieuw opstarten en zou je weer bereikbaar moeten zijn! Zo kun je gerust aan de slag als freelancer dit weekend. 

Houd wel rekening met dat de factuur nu uiterlijk voor 10-03-2025 betaald dient te worden, anders wordt de blokkde automatisch weer teruggeplaatst en dat zou natuurlijk zonde zijn. Het gaat om een bedrag van € 51,19. Deze kun je betalen via de iDeal knop in je Mijn Odido account of handmatig naar ons rekeningnummer NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. 

Laat je weten of het is gelukt en alles weer naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 27 februari 2025

hoi ​@AlexanderMiltenburg ,

“Betaling uitstellen.

Lukt het even niet om op tijd je factuur te betalen? Of heb je een factuur openstaan? Kan gebeuren. Je kan je factuur voor maximaal 30 kalenderdagen uitstellen. Rekenen we geen extra kosten voor. Wel zijn er een paar voorwaarden:

1. Je kan minimaal 10 en maximaal 30 dagen uitstellen.

2. Je moet het openstaande bedrag op tijd handmatig overmaken.

3. Je kan maximaal 1 factuur tegelijk uitstellen.

4. Tijdens de uitstelperiode lopen de afschrijvingen van nieuwe facturen door.

5. Als er al een betaalafspraak loopt, kan je geen betaling uitstellen.

De uitstel van betaling geldt vanaf de originele betaaldatum. Omdat je al geblokkeerd was zou het kunnen dat die datum al langer dan 30 dagen geleden was? Dan heb je wel uitstel gehad, maar “direct” de maximale periode weer overschreden. Heb je de factuur erna wel al normaal betaald? Uitstel kan namelijk maar voor 1 factuur en nieuwe facturen worden gewoon aangemaakt / moeten direct betaald worden.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AlexanderMiltenburg, van harte welkom op onze Community! Ik begrijp ik heel goed dat het soms niet lukt om je factuur te betalen, laten we samen naar een oplossing kijken! Als het niet lukt om de factuur op tijd te betalen, kun je altijd een betalingsregeling of uitstel van betaling aanvragen via je Mijn Odido account. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat het is gelukt om uitstel van betaling aan te vragen. De blokkade stond er inderdaad nog steeds op. Geen zorgen, die heb ik zojuist voor je verwijderd. geef het systeem ongeveer een half uur om dit te verwerken. Daarna kun je je toestel opnieuw opstarten en zou je weer bereikbaar moeten zijn! Zo kun je gerust aan de slag als freelancer dit weekend. 

Houd wel rekening met dat de factuur nu uiterlijk voor 10-03-2025 betaald dient te worden, anders wordt de blokkde automatisch weer teruggeplaatst en dat zou natuurlijk zonde zijn. Het gaat om een bedrag van € 51,19. Deze kun je betalen via de iDeal knop in je Mijn Odido account of handmatig naar ons rekeningnummer NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. 

Laat je weten of het is gelukt en alles weer naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen