Skip to main content
Beantwoord

Wanneer is de verwijdering van mijn BKR-registratie zichtbaar?

• 24 februari 2025
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Op 14 februari heb ik mijn abonnement binnen de 14 dagen herroepingsperiode geannuleerd. Vervolgens heb ik meerdere keren telefonisch contact opgenomen met Odido om de afmelding door te geven aan het BKR. Telkens kreeg ik te horen dat het ‘opgelost’ zou zijn.

Tot mijn verbazing blijkt echter uit navraag bij het BKR dat zij helemaal geen opdracht van Odido hebben ontvangen om mijn registratie aan te passen of te verwijderen. Hierdoor staat mijn BKR-registratie onterecht nog steeds actief, wat gevolgen heeft voor een lopende financieringsaanvraag die ik uiterlijk eind deze week rond moet hebben en kan ik ook niet een nieuwe abonnement aanvragen hierdoor.

Ik begrijp dat het erg druk kan zijn, maar dit probleem speelt nu al bijna twee weken. Ik heb er al vele uren aan de telefoon aan besteed en het is erg frustrerend dat dit niet lijkt door te komen bij de juiste afdeling.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Longvo2000 de screenshot is niet meer nodig! Ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie dat het gister door een collega van de incasso afdeling is opgepakt. Hij geeft inderdaad aan dat de BKR-registratie niet was afgemeld, nadat het toestel was geretourneerd. Excuses hiervoor! Hij heeft per direct het bijbehorende toestelkrediet afgemeld bij het BKR. Dit zal binnen enkele dagen worden bijgewerkt in het overzicht bij het BKR. Hij heeft dit ook per mail aan je bevestigd.

Dit zou geen problemen meer moeten geven bij je financieringsaanvraag. Ik hoop verder dat alles in orde is en dat het goed komt. Mocht deze registratie toch in de weg staan, laat het dan gerust weten. Dan kan ik navraag voor je doen bij onze collega van deze afdeling. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Veel succes met de financieringsaanvraag en met het nieuwe huis! 😄

Bekijk origineel

4 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Longvo2000, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in aanmerking bent gekomen voor een huis, wel zo fijn als er niets in de weg staat voor je financieringsaanvraag. Ik help je hier graag bij verder! In je profiel zie ik twee nummers vermeld staan. Gaat het om het nummer wat eindigt op ***6272? Daarbij zie ik dat het abonnement netjes binnen de bedenktijd is geannuleerd. Ik lees ook terug dat een toestelkrediet pas na 21 dagen wordt aangemeld bij BKR, dus tijdens de bedenktijd is er geen BKR-registratie. Is dat wel het geval bij jou? Gaat het echt om het nieuwe abonnement en niet om een andere registratie? Kun je anders een screenshot van je BKR-overzicht met mij delen? 

Ik zie dat je ook al hebt gemaild naar mijn collega's van de incasso afdeling. Je aanvraag is momenteel bij hun in behandeling. Het referentienummer is: 76355838. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van momenteel 5 dagen wegens drukte bij de afdeling. Ze zullen zo snel mogelijk bij je terugkomen met een reactie. 

Mocht het om het nieuwe abonnement gaan wat is geannuleerd, ontvang ik graag een screenshot, zodat ik deze in de case kan vermelden. Wanneer ze aan jouw case toekomen, kunnen ze direct zien om welke BKR-registratie het gaat. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Longvo2000, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in aanmerking bent gekomen voor een huis, wel zo fijn als er niets in de weg staat voor je financieringsaanvraag. Ik help je hier graag bij verder! In je profiel zie ik twee nummers vermeld staan. Gaat het om het nummer wat eindigt op ***6272? Daarbij zie ik dat het abonnement netjes binnen de bedenktijd is geannuleerd. Ik lees ook terug dat een toestelkrediet pas na 21 dagen wordt aangemeld bij BKR, dus tijdens de bedenktijd is er geen BKR-registratie. Is dat wel het geval bij jou? Gaat het echt om het nieuwe abonnement en niet om een andere registratie? Kun je anders een screenshot van je BKR-overzicht met mij delen? 

Ik zie dat je ook al hebt gemaild naar mijn collega's van de incasso afdeling. Je aanvraag is momenteel bij hun in behandeling. Het referentienummer is: 76355838. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van momenteel 5 dagen wegens drukte bij de afdeling. Ze zullen zo snel mogelijk bij je terugkomen met een reactie. 

Mocht het om het nieuwe abonnement gaan wat is geannuleerd, ontvang ik graag een screenshot, zodat ik deze in de case kan vermelden. Wanneer ze aan jouw case toekomen, kunnen ze direct zien om welke BKR-registratie het gaat. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Hi, bedankt voor je snelle reactie en de duidelijkheid!

Het gaat inderdaad om het nummer dat eindigt op ***6272. Dit is het abonnement dat ik binnen de bedenktijd heb geannuleerd, maar ik zie toch een registratie in mijn BKR-overzicht staan. Ik heb geen andere lopende toestelkredieten of abonnementen die hiervoor in aanmerking komen, dus het moet echt om deze aanvraag gaan.

Ik kan zeker een screenshot van mijn BKR-overzicht aanleveren. Wil je me laten weten hoe en waar ik het het beste kan versturen, zodat jullie dit meteen bij mijn dossier (referentienummer 76355838) kunnen voegen?

Alvast bedankt voor je hulp en ik hoor het graag!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3571 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Hi ​@Longvo2000 de screenshot is niet meer nodig! Ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie dat het gister door een collega van de incasso afdeling is opgepakt. Hij geeft inderdaad aan dat de BKR-registratie niet was afgemeld, nadat het toestel was geretourneerd. Excuses hiervoor! Hij heeft per direct het bijbehorende toestelkrediet afgemeld bij het BKR. Dit zal binnen enkele dagen worden bijgewerkt in het overzicht bij het BKR. Hij heeft dit ook per mail aan je bevestigd.

Dit zou geen problemen meer moeten geven bij je financieringsaanvraag. Ik hoop verder dat alles in orde is en dat het goed komt. Mocht deze registratie toch in de weg staan, laat het dan gerust weten. Dan kan ik navraag voor je doen bij onze collega van deze afdeling. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Veel succes met de financieringsaanvraag en met het nieuwe huis! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen