Ik heb een paar dagen terug een mail gestuurd naar verschillende afdeling met het verzoek om een bkr registratie met A2 codering te verwijderen. Tot op heden nog geen reactie. Tevens meerdere malen gebeld met de klantenservice, maar die konden mijn dossier niet vinden. Het is voor ons erg belangrijk dat we dit zo snel mogelijk kunnen regelen, omdat de makelaars over twee weken een antwoord van ons willen.
Het gaat om een BKR registratie met kenmerk [NHSRS0002046116]. Ik heb deze registratie gekregen na een telefoonabonnoment bij Tele2, waarbij destijds een minimale betalingsachterstand is ontstaan. Het was nooit mijn intentie om deze achterstand te laten oplopen en ik betreur dit dan ook ten zeerste. Gelukkig heb ik deze achterstand inmiddels al geruime tijd volledig en correct voldaan. Sindsdien heb ik mijn financiële situatie sterk verbeterd en ben ik zeer bewust van mijn verplichtingen. Ik heb geen betalingsachterstanden meer gehad.
Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een hypotheek, aangezien mijn partner en ik recent een woning toegewezen hebben gekregen. Het verkrijgen van deze hypotheek is voor ons van essentieel belang, omdat we graag willen stoppen met jarenlange huur en de stap naar eigen woningbezit willen zetten. Echter, de BKR-registratie vormt nu een belemmering voor deze belangrijke stap in ons leven.
Gezien de positieve veranderingen in mijn financiële situatie en het feit dat de registratie in oktober van dit jaar automatisch komt te vervallen, verzoek ik u vriendelijk om – gezien de omstandigheden – deze registratie eerder te verwijderen. Dit zou ons enorm helpen bij het succesvol afronden van onze hypotheekaanvraag en het realiseren van onze woonwensen. Echter, dit zal niet lukken als de codering blijft staan.
Ik vertrouw erop dat u mijn verzoek in overweging zult nemen en ik ben uiteraard bereid om aanvullende informatie te verstrekken, mocht dit nodig zijn. Alvast bedankt
Groetjes,
Yusuf