Ik kaart dit aan namens mijn vader.
De nieuwste factuur die hij kreeg was ineens veel hoger dan de vorige. We dachten eerst dat het kwam omdat hij pas zijn abonnement vernieuwd heeft. Maar bij het bekijken van de specificatie kwamen we er vandaag achter dat hij €27,89 moet betalen voor het bellen naar het buitenland. Belletjes die hij 100% zeker niet gepleegd heeft. De gesprekkenlijst op zijn telefoon geeft ook niet aan dat hij deze gesprekken gevoerd heeft. Alleen een aantal binnenlandse gesprekken voor zijn werk. Hij belt nooit naar of vanuit het buitenland.
Het gaat hier steeds om twee nummers: 00337000037321266 en 00337000011787925. Deze zou hij volgens de specificatie steeds om iets na 5 uur 's ochtends gebeld hebben, steeds voor maar een paar seconden. Op één gesprek na, dat precies 120 minuten duurde. Het totaal staat dus op 121 minuten en 17 seconden in de periode 27 Januari tot 25 Februari.
Ik vermoed dat iemand op de een of andere manier misbruik maakt van zijn telefoonnummer. Ik heb bellen naar het buitenland voor nu uitgeschakeld in de hoop dat dit verder misbruik voorkomt.
Is er verder iets wat ik kan doen om dit te stoppen?