Skip to main content
  • 253 Topics
  • 1,919 Reacties
253 Topics
4G voor thuis extra snel sim only?
Dag allen, Ik heb nu een tijd een 4g voor thuis sim only abonnement waar ik over het algemeen wel “ok” mee ben.Echter moet ik sinds kort vaker thuis werken en begin ik te merken dat mijn internet snelheid niet snel genoeg is voor mij waardoor ik vaak lange tijden moet wachten op downloads (8,5 uur op 100gb downloads / updates).Na online te kijken wat mijn opties zijn kom ik alleen uit bij “4G voor thuis extra snel” van Odido (Ik woon in het buitengebied in een anti-kraak woning dus glasvezel of andere fysieke aanslutingen zijn totaal geen optie). De dekking en verbinding met het netwerk is prima maar het komt echt aan op de upload/download snelheid.Toen ik verder keek naar “4G voor thuis extra snel” zag ik dat het verplicht is om deze router er bij aan te schaffen, ik heb echter al exact deze router van de vorige bewoner over kunnen nemen (zonder abonnement overzetten). Deze bewoner had de router bij het stopzetten van het abonnement de router afbetaald en die is nu iets meer dan een jaart oud. Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk is om dit abonnement sim-only te kunnen krijgen? Het zou namelijk absurd zijn voor mij om 336,- te betalen voor een router die ik al heb zodat ik een beter abonnement kan krijgen. Deze verbetering zou dan ook maar een kleine verbetering geven, met mijn abonnement nu en de AF55 indoor/outdoor haal ik 3,5 MB/s en met het extra snel abonnement zou ik dan ongeveer 11,5 MB/s download snelheid halen. Ook zag ik in de aanvullende voorwaarden van dit pakket dat er 2 varianten zijn van de startbundel (150GB en 500GB), gaat dit over het tegoed dat je hebt voordat je je MB’s moet aanvullen?En is er een bepaalde reden dat dit soort regeling bestaat? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat je je MB’s moet aanvullen voor een internet aansluiting thuis. Ik zit nu ook al vaak met de Odido app open op mijn telefoon te tikken omdat ik nauwlijks programma’s kan updaten of bestanden kan downloaden zonder dat mijn “unlimited” data ineens op is. Ik betwijfel ook in wat voor huishoudens een startbundel van 150GB genoeg is per maand. Zou niet iedereen constant dan MB’s bij moeten vragen? Ik vind het erg lastig om zo beperkt te zijn in mijn internet opties, zeker omdat ik ook afhankelijk ben met werken van mijn internet stabiliteit en snelheid.
Klacht inzake 4G router
Beste lezer, op 22-01-2024 hebben we een 4G voor thuis contract bij jullie afgesloten. Hierbij werd een WNC AF55 buiten router 8GB WT geleverd. Deze werkte echter niet goed en is op 09-02-2024 retour gegaan naar het filiaal in Doetinchem. Deze is toen gecrediteerd, en als vervanging heeft men een WNC DL5M2 binnen router voor gekregen. Volgens de verkoper mochten er geen buiten routers meer geleverd worden, maar zou deze router net zo goed zijn. Deze hebben we thuis geprobeerd, maar het signaal viel continu weg en de 4G ontvangst was maximaal 2 streepjes. We hebben de router op verschillende plaatjes geprobeerd, maar de ontvangst bleef slecht en viel regelmatig helemaal weg. Na veel proberen hebben we zelf een andere 4G router getest van Huawei. Hiermee werkte alles weg goed, en hier kwamen 4 streepjes 4G binnen, en was de internetsnelheid constant en ook veel hoger. Wij hebben de WNC DL5M2 router router gebracht naar het filiaal in Doetinchem op 07-04-2024. Omdat we al vaker terug waren geweest en nog steeds geen goed internet hadden hebben we een credit gekregen van 1 maand ter compensatie. Deze zou worden opgestuurd ter beoordeling naar Dynafix. Reparatiereferentie Dynafix: iRMAODID18359241 Op 11-04-2024 ontvingen wij een mail met daarin het volgende: “Op 10-04-2024 ontvingen wij jouw product ter reparatie. Graag informeren wij je over de uitgevoerde werkzaamheden. Onze gecertificeerde technici hebben jouw product grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw product onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw product te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw product. “ Aangezien de router vanaf begin af aan al niet goed functioneerde zijn wij van mening dat bovenstaand verhaal niet klopt, en staat er ook geen echte duidelijke oorzaak in. Er wordt gesproken over: vocht, vallen, stoten of klemmen, maar wat is dan de echte oorzaak. Toen wij echter de volgende dag bij het filiaal in Doetinchem kwamen om te vragen wat er nu aan de hand is werd er meteen gezegd: We hebben een nieuwe router voor u, gratis. Dit was een ZTE mf298D. Deze zat echter niet in de originele verpakking en er zat ook geen handleiding bij. Volgens de verkoper was de doos alleen weggegooid tijdens de verbouwing! Toen we deze enkele dagen later thuis aansloten bleek deze router maximaal 2 streepjes 4G binnen te krijgen, en ging de Netwerk statusled regelmatig rood knipperen, dit wil zeggen dat er geen netwerk ontvangst is. Toen we inlogden in de router konden we zien dat deze router niet nieuw was zoals wel gezedg was in de winkel. De router sms log stond namelijk nog helemaal vol met berichten van de vorige eigenaar, beginnende op 15-12-2023. Vandaag 18-04-2024 zijn we weer naar het filiaal in Doetinchem gegaan met onze bevindingen. Hier werd verteld dat ze verder niets voor ons konden doen en dat we maar contact moesten opnemen met de klantenservice. Graag willen wij op zeer korte termijn een oplossing voor dit continu aanhoudende probleem. We zijn nu al 8 keer naar het filiaal in Doetinchem geweest, maar een echte oplossing komt er maar niet. Tevens hebben wij geen vertrouwen in jullie personeel in het filiaal Doetinchem, aangezien we nu al meerdere malen zijn voorgelogen. Wat ons betreft zijn er de volgende mogelijkheden om tot een oplossing te komen: - Het bestaande contract aanpassen en de maandelijkse 9,- voor de huur van de router laten vervallen. Dan schaffen we zelf een Huawai router aan die wel functioneert. - Odido levert gewoon weer een nieuwe buiten router, zoals in eerste instantie ook is gedaan, zodat dat de ontvangst dan wel goed is en blijft. Graag vernemen wij van jullie wat de oplossing zal zijn. Bijgestuurd in de mail zijn de volgende afbeeldingen: -Screenshot ontvangst ZTE router -Screenshot ontvangst Huawai router -Screenshot sms geheugen van ZTE router Met vriendelijke groet, Bennie Mennings

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen