Skip to main content

Ik heb een AF55 router nog van t-mobile en heb in de winkel een sim only abonnement gekocht. Volgens de medewerker van de winkel zou ik hier de simkaart in kunnen stoppen en dan zou het internet werken.

Nu heb ik de technische dienst gebeld omdat het 4G & 5G lampje niet aangaan, zij vertelde mij dat ik de APN moet aanpassen. Helaas kan ik niet vinden waar dit zit in de instellingen. Zie onderstaande afbeeldingen.

Kan iemand mij hierbij helpen, zo ook de vraag waar ik de APN naar moet aanpassen. Onderstaand screenshots van de instellingen. Ps. het wachtwoord is niet meer up to date 😉.

Heb je een data only abonnement genomen? Een 06 nummer abonnemenrt mag namelijk niet in een modem/router worden geplaatst.

Heb je een data only abonnement genomen? Een 06 nummer abonnemenrt mag namelijk niet in een modem/router worden geplaatst.

Nee het is een 0970 nummer die volgens de verkoper geschikt zou zijn om in een router te gebruiken.

Pincode op de simkaart. Dat kan je controleren door hem in een telefoon te doen. Zo ja. Pincode uitzetten.

Pincode op de simkaart. Dat kan je controleren door hem in een telefoon te doen. Zo ja. Pincode uitzetten.

Hoi Feplas, ook de pincode is er al vanaf gehaald. Het lijkt erop ik de APN moet aanpassen maar dit kan ik niet vinden in de instellingen.

Als je geen invul veld "apn" tegenkomt, dan is dat voorgebakken in software en niet te wijzigen.  Deze router is natuurlijk met een 4g voor thuis simkaart in de markt gezet. De firmware is ook helemaal branded (nog dat oude magenta). Je kan eens rondneuzen of je een standaard firmware download voor die router kan vinden. En anders een ander modem toepassen.

Oke, ga ik daar eens naar kijken dank voor de reactie

Reageer