Skip to main content

Beste lezer,

 

op 22-01-2024 hebben we een 4G voor thuis contract bij jullie afgesloten.

Hierbij werd een WNC AF55 buiten router 8GB WT geleverd.

 

Deze werkte echter niet goed en is op 09-02-2024 retour gegaan naar het filiaal in Doetinchem.

Deze is toen gecrediteerd, en als vervanging heeft men een WNC DL5M2 binnen router voor gekregen.

Volgens de verkoper mochten er geen buiten routers meer geleverd worden, maar zou deze router net zo goed zijn.

Deze hebben we thuis geprobeerd, maar het signaal viel continu weg en de 4G ontvangst was maximaal 2 streepjes.

We hebben de router op verschillende plaatjes geprobeerd, maar de ontvangst bleef slecht en viel regelmatig helemaal weg.

Na veel proberen hebben we zelf een andere 4G router getest van Huawei. Hiermee werkte alles weg goed, en hier kwamen 4 streepjes 4G binnen, en was de internetsnelheid constant en ook veel hoger.

Wij hebben de WNC DL5M2 router router gebracht naar het filiaal in Doetinchem op 07-04-2024.

Omdat we al vaker terug waren geweest en nog steeds geen goed internet hadden hebben we een credit gekregen van 1 maand ter compensatie.

Deze zou worden opgestuurd ter beoordeling naar Dynafix.

Reparatiereferentie Dynafix: iRMAODID18359241

Op 11-04-2024 ontvingen wij een mail met daarin het volgende:

 

“Op 10-04-2024 ontvingen wij jouw product ter reparatie. Graag informeren wij je over de uitgevoerde werkzaamheden. Onze gecertificeerde technici hebben jouw product grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw product onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw product te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw product. “

 

Aangezien de router vanaf begin af aan al niet goed functioneerde zijn wij van mening dat bovenstaand verhaal niet klopt, en staat er ook geen echte duidelijke oorzaak in. Er wordt gesproken over: vocht, vallen, stoten of klemmen, maar wat is dan de echte oorzaak.

 

Toen wij echter de volgende dag bij het filiaal in Doetinchem kwamen om te vragen wat er nu aan de hand is werd er meteen gezegd: We hebben een nieuwe router voor u, gratis.

Dit was een ZTE mf298D.

Deze zat echter niet in de originele verpakking en er zat ook geen handleiding bij.

Volgens de verkoper was de doos alleen weggegooid tijdens de verbouwing!

Toen we deze enkele dagen later thuis aansloten bleek deze router maximaal 2 streepjes 4G binnen te krijgen, en ging de Netwerk statusled regelmatig rood knipperen, dit wil zeggen dat er geen netwerk ontvangst is.

Toen we inlogden in de router konden we zien dat deze router niet nieuw was zoals wel gezedg was in de winkel. De router sms log stond namelijk nog helemaal vol met berichten van de vorige eigenaar, beginnende op 15-12-2023.

Vandaag 18-04-2024 zijn we weer naar het filiaal in Doetinchem gegaan met onze bevindingen.

Hier werd verteld dat ze verder niets voor ons konden doen en dat we maar contact moesten opnemen met de klantenservice.

 

Graag willen wij op zeer korte termijn een oplossing voor dit continu aanhoudende probleem.

We zijn nu al 8 keer naar het filiaal in Doetinchem geweest, maar een echte oplossing komt er maar niet.

Tevens hebben wij geen vertrouwen in jullie personeel in het filiaal Doetinchem, aangezien we nu al meerdere malen zijn voorgelogen.

 

Wat ons betreft zijn er de volgende mogelijkheden om tot een oplossing te komen:

 

- Het bestaande contract aanpassen en de maandelijkse 9,- voor de huur van de router laten vervallen. Dan schaffen we zelf een Huawai router aan die wel functioneert.

 

- Odido levert gewoon weer een nieuwe buiten router, zoals in eerste instantie ook is gedaan, zodat dat de ontvangst dan wel goed is en blijft.

 

 

Graag vernemen wij van jullie wat de oplossing zal zijn.

 

Bijgestuurd in de mail zijn de volgende afbeeldingen:

 

-Screenshot ontvangst ZTE router

-Screenshot ontvangst Huawai router

-Screenshot sms geheugen van ZTE router

 

Met vriendelijke groet,

 

Bennie Mennings

 

 

 

 

 

Wat een bizar verhaal. Vreemd dat odido aangeeft dat de WNC AF55 niet meer geleverd mag worden. Je kan nog steeds een extra snel abonnement afsluiten met deze router. Deze router is ook verplicht om extra snel te kunnen hebben. Bij gebruik van andere routers knijpt odido de verbinding van extra snel.

Een moderator van dit forum zal hier in moeten duiken. Deze zal wel snel reageren.

Succes!!


Hallo @bennie.mennings, welkom op onze Community! Jeetje, wat een verhaal zeg en als ik het zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor en we willen graag met je meekijken naar een oplossing voor dit probleem! We gaan proberen dit zo veel mogelijk vanaf afstand op te lossen, zodat nog een bezoek aan onze winkel niet meer nodig is (tenzij het niet anders kan). Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het 097-nummer tegen dat eindigt op ***1395, kan dat kloppen? Allereerst, heb ik gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie inderdaad dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het al is opgelost. In je verhaal lees ik, dat het niet veel heeft geholpen en dat je nog steeds een minder goed bereik ervaart. Laten we vanaf het begin beginnen, omdat ik natuurlijk nu niet weet wat er allemaal al is gebeurd/getest. 

Als ik het goed begrijp, beschik je nu over de ZTE (MF289D). Het klinkt misschien als vragen naar de bekende weg, maar had je al wel eens de stekker eruit gehaald om te kijken of het daarna wat verbeterd? Wat krijg je op dit moment te zien bij het lampje? Knippert het lampje? Dat is niet erg: het betekent alleen dat de router data verzendt. Als deze rood brandt, betekent het dat er geen netwerk is. Kun je een foto sturen wat je nu te zien krijgt bij de lampjes op de router? Zou je ook voor me kunnen checken of de juiste simkaart in de router zit? Het zou moeten gaan om het simkaartnummer dat eindigt op ***77020. Is de pincode van de simkaart ook uitgeschakeld? 

Ook wou ik met je meekijken in je account of je nog voldoende data hebt. Echter, zie ik dat er geen Mijn Odido account is gekoppeld aan dit nummer. Zou je deze willen aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement willen koppelen? Het zou ook heel goed kunnen dat je data op is. Het lijkt er niet op, maar dat wil ik natuurlijk 100% zeker weten. 

Als je mij meer duidelijkheid kan geven, weet ik iets meer en kan ik je nog gerichter helpen! Als het vanuit hier niet lukt, kan ik het eventueel nog voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken en bij je terug kunnen komen met meer duidelijkheid. Maar voordat ik dat doe, wil ik namelijk eerst een aantal dingen checken/uitsluiten, zodat zij dit ook weten en kunnen zoeken naar een andere oplossing voor dit probleem!

Ik verneem het graag van je! 

 

 


De betreffende simkaart eindigt op 1495, de 2 binnenrouters die wij van jullie hebben gehad valt de 4g regelmatig helemaal weg. Spanning eraf is ook al regelmatig gedaan, helpt ook niet. Met een geleende Huawei router met dezelfde simkaart is de ontvangst gewoon goed en draait het al ruim 2 weken zonder uitval. Het ligt dus duidelijk aan de 4g router zelf! De simkaart heeft ook nog ruim voldoende data tegoed, dat is namelijk ook te zien wanneer ik inlog in de router. Deze punten die je aangeeft hebben we allemaal al nagelopen en zijn dus niet aan de orde. Op dit moment hebben we de Huawai router nog steeds in gebruik en werkt dit gewoon goed. Gisteren nog uitgebreid geprobeerd en van router gewisseld, maar met de ZTE hadden we nog steeds uitval, dus hebben we de Huawei router maar weer aangesloten met dezelfde simkaart en dit draait nu nog steeds. 


Correctie, de simkaart eindigt op 1395


@bennie.mennings in dat geval, lijkt het probleem zich inderdaad in de router te bevinden. Ik ga dit voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken! Om alvast een goed beeld te krijgen van de situatie, hebben zij nog wat aanvullende informatie nodig. Zou je voor mij drie speedtesten kunnen uitvoeren via deze website: https://www.speedtest.net/nl en de resultaten met datum + tijdstip willen delen? Begrijp ik het ook goed dat je alleen beschikt over de binnenrouter en dus niet over een buitenrouter? Je kunt de resultaten in dit topic met mij delen! Daarnaast, ontvang ik graag in een privébericht het 06-nummer waarop je bereikbaar bent. Zij zullen namelijk telefonisch contact met je opnemen om het e.e.a. toe te lichten. Je kunt het privébericht sturen door op mijn profiel te klikken. 

Ik zie je reactie + resultaten graag tegemoet komen, dan kan ik het voor je doorzetten! 


@bennie.mennings in dat geval, lijkt het probleem zich inderdaad in de router te bevinden. Ik ga dit voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken! Om alvast een goed beeld te krijgen van de situatie, hebben zij nog wat aanvullende informatie nodig. Zou je voor mij drie speedtesten kunnen uitvoeren via deze website: https://www.speedtest.net/nl en de resultaten met datum + tijdstip willen delen? Begrijp ik het ook goed dat je alleen beschikt over de binnenrouter en dus niet over een buitenrouter? Je kunt de resultaten in dit topic met mij delen! Daarnaast, ontvang ik graag in een privébericht het 06-nummer waarop je bereikbaar bent. Zij zullen namelijk telefonisch contact met je opnemen om het e.e.a. toe te lichten. Je kunt het privébericht sturen door op mijn profiel te klikken. 

Ik zie je reactie + resultaten graag tegemoet komen, dan kan ik het voor je doorzetten! 

Beste Pharwin,

hierbij de gevraagde screenshots van de speedtest, de snelheid is niet het probleem, maar het regelmatig wegvallen van het binnenkomende 4G signaal is het probleem. De tijdstippen zijn rechtsonder in de afbeeldingen te zien.

Wij hebben nu alleen nog maar de ZTE binnenrouter, de buitenrouter is al heel snel retour gegaan omdat die helemaal uitviel. Toen kregen we het bericht dat er alleen nog maar binnenrouters geleverd mochten worden van filiaal Doetinchem.

Ik heb je ook zoals gevraagd een prive bericht gestuurd met de gevraagde info.

 

 


@bennie.mennings Dank voor het sturen van je privébericht en ook het delen van de resultaten in dit topic, ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar één van onze technische specialisten. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je opnemen. Daar komt dan meer duidelijkheid uit! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Uiteraard verneem ik het graag van je als je in de tussentijd nog andere vragen hebt! 


Alweer 1 maand verder, technisch specialist heeft meegekeken en geeft aan dat probleem idd in de router ligt, en zou dit terugkoppelen en zorgen dan we weer een ander modem zouden krijgen. Na prive bericht met pharwin bljjkt hier niets van bekend te zijn in het dossier. Volgens hem moesten we maar terug naar de winkel om een omruil van de router te proberen te regelen, of nieuw abbonement afsluiten via de webstite. Wat blijkt bij postcode check, op deze locatie is geen 4g voor thuis af te sluiten.

Even in het kort:

Januari in filiaal doetinchem abbonement 4g voor thuis afgesloten, was geen probleem op die locatie. 70% op die locatie was tevreden klant.

Buitenrouter ontvangen en geïnstalleerd.

Binnen 2 weken uitval van buitenrouter, terug naar filiaal doetinchem, daar binnenrouter  WNC DL5M2 meegekregen. Volgens verkoper was deze sterk genoeg voor die locatie. Contract aangepast ivm andere goedkopere router en toen weer naar huis.

Meteen al uitval van 4g met WNC DL5M2 router. Op alle mogelijke locaties binnen geprobeerd , maar geen constant signaal  maximaal 2 streepjes 4g ontvangst.

In de daarop volgende week een binnenrouter van huawei geleend van een kennis, tot onze verbazing 5 streepjes ontvangst van 4g en helemaal geen uitval.

De WNC router naar de winkel gebracht met onze bevindingen. De moest dan maar worden opgestuurd voor reparatie.

We hebben toen gevraagd of we geen buitenrouter konen krijgen zoals we in eerste instantie hadden, maar toen werd gezegd dat voor deze locatie geen buitenrouters geleverd mochten worden, terwijl we in eerste instantie wel een abbonement met buitenrouter hadden !!!

 

Na 4 dagen bericht van dinafix: router was total loss! Had vochtschade, was gevallen of had klemschade. Wat is het nu? Deze router is nog geen 3 dagen gebruikt geweest en wij hebben er niks raars mee gedaan!

 

2 dagen later maar weer naar filiaal doetinchem gegaan om te vragen hoe dit mogelijk is. Bij binnenkomst kwam de manager al meteen naar ons toe met mededeling: ik heb een nieuwe router voor jullie. Volgens hem klopte het verhaal van dinafix niet en had hij al een nieuwe router voor ons klaar liggen.

Alleen de doos zat er niet bij, want deze was tijdens de verbouwing weggegooid volgens hem.

 

Bij thuiskomst bleek er ook geen handleiding bij te zitten. Gelukkig hadden we de huawei nog steeds aangesloten en konden we de handleiding van de ZTE router downloaden.

Tijdens het installeren van de router bleek al meteen dat deze niet nieuw was! De sms log stond al helemaal vol met 200 meldingen van de vorige klanten, teruggaand tot december 2023.…

Toch maar geïnstalleerd en weer maximaal 2 streepjes ontvangst van 4g en wederom uitvallen van internet.

Toch maar weer de huawei router aangesloten na 2 dagen proberen en wederom continu internet en stabiele 4g.

Weer naar filiaal doetinchem teruggaan, met de 'nieuwe' ZTE router. volgend de verkoper was deze alleen in het filiaal een keer geprobeerd. Toen we hem de screenshots lieten zien van de sms log krabbelde hij terug en zei dat volgens de manager het een nieuwe router zou zijn. 

we hebben toen voorgesteld om de maandelijkse kosten voor de router in mindering te brengen, maar dat kon niet omdat wij hem al gebruikt hadden.…

Het enige wat we konden doen was contact opnemen met de klantenservice.

 

Wat blijkt: de enige klantenservice die Odido heeft is via deze community,…

 

Na reactie op dit topic van Pharwin is het eindelijk doorgezet naar de technische specialisten. Deze heeft telefonisch contact gehad en kon beamen dat het probleem aan de router zou liggen. Hij zou ervoor zorgen dat we weer een andere router zouden krijgen. Na een maar weer contact met pharwin opgenomen. In het dossier was hier niets over vermeld. Volgens pharwin konden we naar filiaal doetinchem gaan om een omruilaanvraag te doen van de router, 

Of een nieuw abonnement afsluiten via de website. Het huidige abbonement zou hij dan stopzetten.

 

Echter wanneer we nu de postcodecheck doen voor onze locatie en zelfs in de gehele omgeving wordt aangegeven dat 4g voor thuis hier niet mogelijk is..

Dat terwijl er hier heel veel klanten van odido zitten met 4g thuis…

 

- 3 routers verder en en 4 maanden abbonement betaald, maar nog steeds hebben we internet via  een geleende router.

Pharwin en of Odido los dit nu toch eens een keertje goed, haal de maadelijkse huur van de router van ons abbonement  af, dan kopen we zelf een router, of lever een buitenrouter die wel werkt

Een abbonement afsluiten bij odido is heel makkelijk, maar service is wel heel ver te zoeken.......

 

 

 


“Even in het kort:” 🤔

Dit gaat toch niemand lezen?


Sarcastisch bedoeld, zo kort duurt het om een probleem opgelost te krijgen bij Odido 


@bennie.mennings excuses dat je dit zo ervaart en daarom willen we graag met je meekijken naar een oplossing! Allereerst, is onze Community niet de enige (service)kanaal. Dit is een klant-helpt-klant forum, waar klanten elkaar kunnen helpen en uiteraard ideeën/suggesties met elkaar kunnen delen. We kijken altijd mee en zien alles wat er voorbijkomt en indien nodig, kunnen we bijspringen met de juiste informatie. We hebben naast dit forum ook andere contactopties, zoals via Facebook (Odido Nederland) of Twitter/X (@OdidoNederland) of de chat en telefonisch. Alle contactopties zijn te vinden op onze website: https://www.odido.nl/service

Daarnaast is er vanuit ons IT-team gebleken dat er inderdaad een defect zit in de router. Ik ga dit middels een case doorzetten naar de afdeling die hierover gaat. Een collega zal dan nog een paar controles uitvoeren om te checken of het alsnog gefixt kan worden en mocht blijken dat het daarna alsnog niet werkt, ontvang je een nieuwe van ons. Dit gaat weer via een andere afdeling dan de case die ik voorheen voor je had doorgezet. 

Daarnaast is er gebleken dat de router op een ander adres gebruikt waar we geen 4G voor Thuis kunnen leveren (te druk op het netwerk op die locatie). We kunnen daar dus ook geen goede snelheden en stabiliteit garanderen. Alhoewel, mijn collega heeft gezien dat het nu wel goed werkt, maar houd er rekening mee dat we dus niet 100% een goede dekking op die locatie kunnen leveren. 

Ik heb je zojuist weer een privébericht gestuurd voor wat aanvullende informatie. Zodra ik deze van je heb ontvangen, ga ik het voor je doorzetten! 


Reageer