Beantwoord

Klacht inzake 4G router

  • 18 April 2024
  • 7 reacties
  • 170 Bekeken

Beste lezer,

 

op 22-01-2024 hebben we een 4G voor thuis contract bij jullie afgesloten.

Hierbij werd een WNC AF55 buiten router 8GB WT geleverd.

 

Deze werkte echter niet goed en is op 09-02-2024 retour gegaan naar het filiaal in Doetinchem.

Deze is toen gecrediteerd, en als vervanging heeft men een WNC DL5M2 binnen router voor gekregen.

Volgens de verkoper mochten er geen buiten routers meer geleverd worden, maar zou deze router net zo goed zijn.

Deze hebben we thuis geprobeerd, maar het signaal viel continu weg en de 4G ontvangst was maximaal 2 streepjes.

We hebben de router op verschillende plaatjes geprobeerd, maar de ontvangst bleef slecht en viel regelmatig helemaal weg.

Na veel proberen hebben we zelf een andere 4G router getest van Huawei. Hiermee werkte alles weg goed, en hier kwamen 4 streepjes 4G binnen, en was de internetsnelheid constant en ook veel hoger.

Wij hebben de WNC DL5M2 router router gebracht naar het filiaal in Doetinchem op 07-04-2024.

Omdat we al vaker terug waren geweest en nog steeds geen goed internet hadden hebben we een credit gekregen van 1 maand ter compensatie.

Deze zou worden opgestuurd ter beoordeling naar Dynafix.

Reparatiereferentie Dynafix: iRMAODID18359241

Op 11-04-2024 ontvingen wij een mail met daarin het volgende:

 

“Op 10-04-2024 ontvingen wij jouw product ter reparatie. Graag informeren wij je over de uitgevoerde werkzaamheden. Onze gecertificeerde technici hebben jouw product grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw product onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw product te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw product. “

 

Aangezien de router vanaf begin af aan al niet goed functioneerde zijn wij van mening dat bovenstaand verhaal niet klopt, en staat er ook geen echte duidelijke oorzaak in. Er wordt gesproken over: vocht, vallen, stoten of klemmen, maar wat is dan de echte oorzaak.

 

Toen wij echter de volgende dag bij het filiaal in Doetinchem kwamen om te vragen wat er nu aan de hand is werd er meteen gezegd: We hebben een nieuwe router voor u, gratis.

Dit was een ZTE mf298D.

Deze zat echter niet in de originele verpakking en er zat ook geen handleiding bij.

Volgens de verkoper was de doos alleen weggegooid tijdens de verbouwing!

Toen we deze enkele dagen later thuis aansloten bleek deze router maximaal 2 streepjes 4G binnen te krijgen, en ging de Netwerk statusled regelmatig rood knipperen, dit wil zeggen dat er geen netwerk ontvangst is.

Toen we inlogden in de router konden we zien dat deze router niet nieuw was zoals wel gezedg was in de winkel. De router sms log stond namelijk nog helemaal vol met berichten van de vorige eigenaar, beginnende op 15-12-2023.

Vandaag 18-04-2024 zijn we weer naar het filiaal in Doetinchem gegaan met onze bevindingen.

Hier werd verteld dat ze verder niets voor ons konden doen en dat we maar contact moesten opnemen met de klantenservice.

 

Graag willen wij op zeer korte termijn een oplossing voor dit continu aanhoudende probleem.

We zijn nu al 8 keer naar het filiaal in Doetinchem geweest, maar een echte oplossing komt er maar niet.

Tevens hebben wij geen vertrouwen in jullie personeel in het filiaal Doetinchem, aangezien we nu al meerdere malen zijn voorgelogen.

 

Wat ons betreft zijn er de volgende mogelijkheden om tot een oplossing te komen:

 

- Het bestaande contract aanpassen en de maandelijkse 9,- voor de huur van de router laten vervallen. Dan schaffen we zelf een Huawai router aan die wel functioneert.

 

- Odido levert gewoon weer een nieuwe buiten router, zoals in eerste instantie ook is gedaan, zodat dat de ontvangst dan wel goed is en blijft.

 

 

Graag vernemen wij van jullie wat de oplossing zal zijn.

 

Bijgestuurd in de mail zijn de volgende afbeeldingen:

 

-Screenshot ontvangst ZTE router

-Screenshot ontvangst Huawai router

-Screenshot sms geheugen van ZTE router

 

Met vriendelijke groet,

 

Bennie Mennings

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 19 April 2024, 12:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge

Wat een bizar verhaal. Vreemd dat odido aangeeft dat de WNC AF55 niet meer geleverd mag worden. Je kan nog steeds een extra snel abonnement afsluiten met deze router. Deze router is ook verplicht om extra snel te kunnen hebben. Bij gebruik van andere routers knijpt odido de verbinding van extra snel.

Een moderator van dit forum zal hier in moeten duiken. Deze zal wel snel reageren.

Succes!!

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @bennie.mennings, welkom op onze Community! Jeetje, wat een verhaal zeg en als ik het zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor en we willen graag met je meekijken naar een oplossing voor dit probleem! We gaan proberen dit zo veel mogelijk vanaf afstand op te lossen, zodat nog een bezoek aan onze winkel niet meer nodig is (tenzij het niet anders kan). Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het 097-nummer tegen dat eindigt op ***1395, kan dat kloppen? Allereerst, heb ik gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie inderdaad dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het al is opgelost. In je verhaal lees ik, dat het niet veel heeft geholpen en dat je nog steeds een minder goed bereik ervaart. Laten we vanaf het begin beginnen, omdat ik natuurlijk nu niet weet wat er allemaal al is gebeurd/getest. 

Als ik het goed begrijp, beschik je nu over de ZTE (MF289D). Het klinkt misschien als vragen naar de bekende weg, maar had je al wel eens de stekker eruit gehaald om te kijken of het daarna wat verbeterd? Wat krijg je op dit moment te zien bij het lampje? Knippert het lampje? Dat is niet erg: het betekent alleen dat de router data verzendt. Als deze rood brandt, betekent het dat er geen netwerk is. Kun je een foto sturen wat je nu te zien krijgt bij de lampjes op de router? Zou je ook voor me kunnen checken of de juiste simkaart in de router zit? Het zou moeten gaan om het simkaartnummer dat eindigt op ***77020. Is de pincode van de simkaart ook uitgeschakeld? 

Ook wou ik met je meekijken in je account of je nog voldoende data hebt. Echter, zie ik dat er geen Mijn Odido account is gekoppeld aan dit nummer. Zou je deze willen aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement willen koppelen? Het zou ook heel goed kunnen dat je data op is. Het lijkt er niet op, maar dat wil ik natuurlijk 100% zeker weten. 

Als je mij meer duidelijkheid kan geven, weet ik iets meer en kan ik je nog gerichter helpen! Als het vanuit hier niet lukt, kan ik het eventueel nog voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken en bij je terug kunnen komen met meer duidelijkheid. Maar voordat ik dat doe, wil ik namelijk eerst een aantal dingen checken/uitsluiten, zodat zij dit ook weten en kunnen zoeken naar een andere oplossing voor dit probleem!

Ik verneem het graag van je! 

 

 

De betreffende simkaart eindigt op 1495, de 2 binnenrouters die wij van jullie hebben gehad valt de 4g regelmatig helemaal weg. Spanning eraf is ook al regelmatig gedaan, helpt ook niet. Met een geleende Huawei router met dezelfde simkaart is de ontvangst gewoon goed en draait het al ruim 2 weken zonder uitval. Het ligt dus duidelijk aan de 4g router zelf! De simkaart heeft ook nog ruim voldoende data tegoed, dat is namelijk ook te zien wanneer ik inlog in de router. Deze punten die je aangeeft hebben we allemaal al nagelopen en zijn dus niet aan de orde. Op dit moment hebben we de Huawai router nog steeds in gebruik en werkt dit gewoon goed. Gisteren nog uitgebreid geprobeerd en van router gewisseld, maar met de ZTE hadden we nog steeds uitval, dus hebben we de Huawei router maar weer aangesloten met dezelfde simkaart en dit draait nu nog steeds. 

Correctie, de simkaart eindigt op 1395

Reputatie 6
Badge +6

@bennie.mennings in dat geval, lijkt het probleem zich inderdaad in de router te bevinden. Ik ga dit voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken! Om alvast een goed beeld te krijgen van de situatie, hebben zij nog wat aanvullende informatie nodig. Zou je voor mij drie speedtesten kunnen uitvoeren via deze website: https://www.speedtest.net/nl en de resultaten met datum + tijdstip willen delen? Begrijp ik het ook goed dat je alleen beschikt over de binnenrouter en dus niet over een buitenrouter? Je kunt de resultaten in dit topic met mij delen! Daarnaast, ontvang ik graag in een privébericht het 06-nummer waarop je bereikbaar bent. Zij zullen namelijk telefonisch contact met je opnemen om het e.e.a. toe te lichten. Je kunt het privébericht sturen door op mijn profiel te klikken. 

Ik zie je reactie + resultaten graag tegemoet komen, dan kan ik het voor je doorzetten! 

@bennie.mennings in dat geval, lijkt het probleem zich inderdaad in de router te bevinden. Ik ga dit voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken! Om alvast een goed beeld te krijgen van de situatie, hebben zij nog wat aanvullende informatie nodig. Zou je voor mij drie speedtesten kunnen uitvoeren via deze website: https://www.speedtest.net/nl en de resultaten met datum + tijdstip willen delen? Begrijp ik het ook goed dat je alleen beschikt over de binnenrouter en dus niet over een buitenrouter? Je kunt de resultaten in dit topic met mij delen! Daarnaast, ontvang ik graag in een privébericht het 06-nummer waarop je bereikbaar bent. Zij zullen namelijk telefonisch contact met je opnemen om het e.e.a. toe te lichten. Je kunt het privébericht sturen door op mijn profiel te klikken. 

Ik zie je reactie + resultaten graag tegemoet komen, dan kan ik het voor je doorzetten! 

Beste Pharwin,

hierbij de gevraagde screenshots van de speedtest, de snelheid is niet het probleem, maar het regelmatig wegvallen van het binnenkomende 4G signaal is het probleem. De tijdstippen zijn rechtsonder in de afbeeldingen te zien.

Wij hebben nu alleen nog maar de ZTE binnenrouter, de buitenrouter is al heel snel retour gegaan omdat die helemaal uitviel. Toen kregen we het bericht dat er alleen nog maar binnenrouters geleverd mochten worden van filiaal Doetinchem.

Ik heb je ook zoals gevraagd een prive bericht gestuurd met de gevraagde info.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@bennie.mennings Dank voor het sturen van je privébericht en ook het delen van de resultaten in dit topic, ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar één van onze technische specialisten. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je opnemen. Daar komt dan meer duidelijkheid uit! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Uiteraard verneem ik het graag van je als je in de tussentijd nog andere vragen hebt! 

Reageer