Beste lezer,
op 22-01-2024 hebben we een 4G voor thuis contract bij jullie afgesloten.
Hierbij werd een WNC AF55 buiten router 8GB WT geleverd.
Deze werkte echter niet goed en is op 09-02-2024 retour gegaan naar het filiaal in Doetinchem.
Deze is toen gecrediteerd, en als vervanging heeft men een WNC DL5M2 binnen router voor gekregen.
Volgens de verkoper mochten er geen buiten routers meer geleverd worden, maar zou deze router net zo goed zijn.
Deze hebben we thuis geprobeerd, maar het signaal viel continu weg en de 4G ontvangst was maximaal 2 streepjes.
We hebben de router op verschillende plaatjes geprobeerd, maar de ontvangst bleef slecht en viel regelmatig helemaal weg.
Na veel proberen hebben we zelf een andere 4G router getest van Huawei. Hiermee werkte alles weg goed, en hier kwamen 4 streepjes 4G binnen, en was de internetsnelheid constant en ook veel hoger.
Wij hebben de WNC DL5M2 router router gebracht naar het filiaal in Doetinchem op 07-04-2024.
Omdat we al vaker terug waren geweest en nog steeds geen goed internet hadden hebben we een credit gekregen van 1 maand ter compensatie.
Deze zou worden opgestuurd ter beoordeling naar Dynafix.
Reparatiereferentie Dynafix: iRMAODID18359241
Op 11-04-2024 ontvingen wij een mail met daarin het volgende:
“Op 10-04-2024 ontvingen wij jouw product ter reparatie. Graag informeren wij je over de uitgevoerde werkzaamheden. Onze gecertificeerde technici hebben jouw product grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw product onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw product te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw product. “
Aangezien de router vanaf begin af aan al niet goed functioneerde zijn wij van mening dat bovenstaand verhaal niet klopt, en staat er ook geen echte duidelijke oorzaak in. Er wordt gesproken over: vocht, vallen, stoten of klemmen, maar wat is dan de echte oorzaak.
Toen wij echter de volgende dag bij het filiaal in Doetinchem kwamen om te vragen wat er nu aan de hand is werd er meteen gezegd: We hebben een nieuwe router voor u, gratis.
Dit was een ZTE mf298D.
Deze zat echter niet in de originele verpakking en er zat ook geen handleiding bij.
Volgens de verkoper was de doos alleen weggegooid tijdens de verbouwing!
Toen we deze enkele dagen later thuis aansloten bleek deze router maximaal 2 streepjes 4G binnen te krijgen, en ging de Netwerk statusled regelmatig rood knipperen, dit wil zeggen dat er geen netwerk ontvangst is.
Toen we inlogden in de router konden we zien dat deze router niet nieuw was zoals wel gezedg was in de winkel. De router sms log stond namelijk nog helemaal vol met berichten van de vorige eigenaar, beginnende op 15-12-2023.
Vandaag 18-04-2024 zijn we weer naar het filiaal in Doetinchem gegaan met onze bevindingen.
Hier werd verteld dat ze verder niets voor ons konden doen en dat we maar contact moesten opnemen met de klantenservice.
Graag willen wij op zeer korte termijn een oplossing voor dit continu aanhoudende probleem.
We zijn nu al 8 keer naar het filiaal in Doetinchem geweest, maar een echte oplossing komt er maar niet.
Tevens hebben wij geen vertrouwen in jullie personeel in het filiaal Doetinchem, aangezien we nu al meerdere malen zijn voorgelogen.
Wat ons betreft zijn er de volgende mogelijkheden om tot een oplossing te komen:
- Het bestaande contract aanpassen en de maandelijkse 9,- voor de huur van de router laten vervallen. Dan schaffen we zelf een Huawai router aan die wel functioneert.
- Odido levert gewoon weer een nieuwe buiten router, zoals in eerste instantie ook is gedaan, zodat dat de ontvangst dan wel goed is en blijft.
Graag vernemen wij van jullie wat de oplossing zal zijn.
Bijgestuurd in de mail zijn de volgende afbeeldingen:
-Screenshot ontvangst ZTE router
-Screenshot ontvangst Huawai router
-Screenshot sms geheugen van ZTE router
Met vriendelijke groet,
Bennie Mennings