Skip to main content

4g voor thuis na 21 uur slechte tot geen verbinding meer.

Zelfde probleem als de vorige keer. toen nieuw modem gekregen met monteur. Lijkt dat na 1 jaar ongeveer de boel weer de zelfde problemen heeft. normaal meer dan 50 mb verbinding maar na 21:00 uur vaak 0.3 tot 1.6 mb verbinding.

Wij hebben twee 4g voor thuis abonnementen, het gaat om het snelste abonnement met buitenantenne. 

Minnertsga 

graag z.s.m dit probleem oplossen

Het is niet verstandig om uw adres hier neer te zetten.

Abonnement = Extra snel met buitenantenne door monteur geplaatst op de beste plek.

Na installatie op de 5MHZ zelfs 94,6 MB snelheid.

Alle procedures al zo vaak doorlopen, reset, herstart enz enz.

Elke avond en soms ook overdag, maar vaker in de avond valt de snelheid compleet weg.

Storing op dekkingskaart natuurlijk ook bekeken, maar daar was nooit wat aan de hand.

Ik zal het verduidelijken:

Het lijkt er op dat het signaal van buiten (4G) na 20:00 compleet geknepen is.

Ik heb de wifi op de router zelf uitgeschakeld, en deze met bedrading ( cat 6) met een Deco Mesh Wifi verbonden ( Deco M5 TP-Link) Hierdoor hebben wij door het hele huis uitstekende Wifi. zowel de 2.4 mhz als de 5mhz werken geweldig.

Echter vaak in de avonden komt het 4G signaal niet stek genoeg door, waardoor er flinke verschillen ontstaan per 30 seconden. Dit kan tussen de 50mb en de 0.2 MB liggen.

Mijn eigen hardware is steeds getest en werkt optimaal. Vaak is het na het herstarten van het binnen-modem weer heel even goed, maar dat kan binnen 1 minuut weer terug zijn naar verschrikkelijk slecht.

Voor de goede orde, het gaat dus om het 4G signaal, en niet om de wifi.

Wij hebben dit probleem eerder gehad, en toe het nieuwe AF55 outdoor / indoor modem met buitenantenne gekregen. Dit ging een +/- een jaar goed zonder problemen.

P.s. ik ben zelf ex KPN werknemer en snap wel hoe het werkt / moet werken

De door u gestelde vragen zijn natuurlijk de juiste, echter is dit allemaal uitgesloten.

Hallo @K.otten, van harte welkom op onze Community! Ik zag dat je al een bestaand topic over dit onderwerp had, namelijk deze: 

Ik zal zo snel mogelijk in dat topic bij je terugkomen! 

Graag telefonisch contact.

Alle stappen zij  al doorlopen.

Klacht is gelijk aan klacht van ongeveer 1 jaar geleden.

Reageer