Skip to main content
Beantwoord

Huawei modem verbonden maar geen internet toegang ... krijg geen wifi signaal

  • 13 May 2024
  • 22 reacties
  • 264 Bekeken

Hallo, 

huawei modem verbonden maar krijg geen internet toegang ... krijg geen wifi signaal. Wat te doen ? 

 

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @RobinWitteveen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Is dit nog ons oude Huawei modem of eigen apparatuur? Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Ik kan namelijk geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee!

gisteren nwe sim kaart geinstalleerd, probleem is niet opgelost! Geen internet signaal!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RobinWitteveen, bedankt voor je reactie. Ik heb je post wel verwijderd, er staat persoonlijke informatie in die je op een openbaar platform hebt geplaatst. Dit om je internetveiligheid te beschermen. Daarbij zie ik dat je een mobiel klantnummer deelt. Ik kan op je e-mailadres geen Internet abonnement zien. Gezien je het ook over een simkaart hebt, plaats ik dit topic in het juiste subforum. Mijn collega's komen er zo snel mogelijk aan!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Robin, leuk dat je 4G voor Thuis van ons hebt! Ik zie dat je abonnement gisteren van start is gegaan, dus met de nieuwe simkaart in je Huawei B618s Router zou het moeten werken. Wil je allereerst eens de stekker 1 minuut uit de router halen en vervolgens opnieuw erin zetten? In de meeste gevallen helpt dit om verbinding te maken.

Mocht dit niet hebben gewerkt, dan kijk ik graag verder. Had je al een apparaat verbonden aan de wifi van de router? Zo niet; kijk dan eens op de router naar het lampje naast 'Mode’. Is dit lampje rood of blauw? Ik hoor het graag van je! 😄

gisteren heb ik [na plaatsen van nwe simkaart] ook alle spanning van het modem/router weggehaald. geen resultaat, geen internetsigmaal. Vanavond ga ik nog even kijken naar de kleuren van de lampjes.

Reputatie 7
Badge +9

Top dat je dat al hebt geprobeerd Robin, en helemaal goed. Ik zie je berichtje vanzelf verschijnen. Dan loop ik met alle plezier de stappen met je door tot je weer verbinding hebt!

Achter het modem, lan 1 brandt groen continu , PoE ( lan kabel van buiten antenne) groen met knipper. Voorkant modem 2* lichtgroen continu. Buiten antenne groen knipper. 

 

 

Op lan1 is de tv aangesloten 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Robin, bedankt voor de foto's!  In een eerdere reactie gaf je aan dat het om een Huawei B618s router ging. Dit is een binnenrouter. Op de foto zie ik B2368 staan. Dit is een buitenrouter. Is dit de enige router die je gebruikt of heb je ook nog een 2e (de Huawei B618s router)?

Ik zet daarnaast direct een case voor je door naar mijn technische collega's. Zij gaan dit voor je onderzoeken en oplossen. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer waar mijn collega's je op kunnen bereiken en heb je een voorkeur voor de ochtend of middag om gebeld te worden? Laat het me maar weten. Binnen ongeveer 5 kalenderdagen nemen zij dan contact met je op! 😄

een email bericht met personal data is verstuurd naar XXX

Ik ga vanavond of morgenochtend een nwe kabel trekken naar de buitenantenne.
Testen of hier een breuk in zit.

Met vriendelijke groeten,


Robin Witteveen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Robin, dit e-mailadres is niet voor mails bedoelt en gebruik ik zelf ook niet. Als je op deze link klikt kom je op mijn profiel uit. Vervolgens klik je op 'Stuur bericht’ en dan zit je in mijn privéberichten! 😄

Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!

Kabel vervangen, zelfde probleem... Kabelbreuk is dus niet oorzaak! Probleem zit dus in modem of buitenantenne

Simkaart heb ik uit de buitenantenne gehaald en in mijn mobiel gestopt. Vervolgens heb ik de pincode vd simkaart verwijderd. En deze weer teruggestopt in de buiten antenne. Geen resultaat, zelfde probleem!

 

Simkaart van mijn telefoon heb ik in de buitenantenne gedaan, maar natuurlijk eerst sim pincode verwijderd. Geen resultaat, zelfde probleem. Simkaart van de buitenantenne heb ik in mijn telefoon geïnstalleerd, en die doet het gewoon. Ik hoefde trouwens geen sim pincode in te voeren, dus dat is ok. Conclusie is dat binnen router of buitenantenne storing geeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Robin, bedankt voor het proberen van de stappen die mijn collega had aangegeven! Niet fijn om te lezen dat het nog niet werkt. Ik heb direct een nieuwe case (70937008) naar ze doorgezet om dit weer op te pakken en ik oop dat het dit keer wel lukt. Houd je me op de hoogte als je ze hebt gesproken? Ik blijf graag op de hoogte!

Reputatie 4
Badge

@RobinWitteveen Heb jij wel eens naar dit stappenplan gekeken?

Standaard staat de router op auto apn. Login op admin en wijzig dan de apn naar FMS.

  1. Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
  2. Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
  3. Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
  4. Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
  5. Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • zet vinkje uit bij 'Auto APN'
    • vul bij APN in: fms
    • Klik onderaan op Apply
  6. Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze 

Helaas lukt het niet om met een laptop in te loggen op de router. Lan kabel is verbonden tussen laptop en een van de drie netwerk poorten vd router. Vooraf heb ik de router gereset met een pinnetje. 

 

Wat nu te doen? Is de router defect? Of ligt het aan de buiten antenne?

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Robin, bedankt voor het uitvoeren van de stappen die mijn collega aan je had gevraagd. Ik heb je afbeeldingen direct naar hem doorgestuurd met de vraag hoe het nu verder gaat. Ik hoop spoedig reactie van hem te ontvangen, maar volgens mij neemt hij direct contact met jou op. Laten we elkaar weer op de hoogte houden en ik hoop dat je hierna meer duidelijkheid hebt wat we kunnen doen! 

Goedemorgen Robin, bedankt voor het uitvoeren van de stappen die mijn collega aan je had gevraagd. Ik heb je afbeeldingen direct naar hem doorgestuurd met de vraag hoe het nu verder gaat. Ik hoop spoedig reactie van hem te ontvangen, maar volgens mij neemt hij direct contact met jou op. Laten we elkaar weer op de hoogte houden en ik hoop dat je hierna meer duidelijkheid hebt wat we kunnen doen! 

 

Alles werkt nu, buitenantenne was defect. Op marktplaats heb ik een identiek refurbished Huawei systeem gekocht incl een buiten antenne.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Robin, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Superfijn dat alles nu werkt en wow wat goed dat je een identiek systeem hebt kunnen vinden. Ik hoop dat alles nu soepel blijft werken, maar mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden. Start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 😊

Reageer