Skip to main content
Beantwoord

4g voor thuis met 5g simonly simkaart

  • 23 July 2024
  • 4 reacties
  • 190 Bekeken

Hallo,

 

Sinds ongeveer één jaar maak ik gebruik van 4g voor thuis extra snel met buiten modem. Dit modem is voorzien van een Data-only simkaart (097) waarbij ik een (theoretisch) maximum snelheid haal van 100 MB/s. De buiten unit is al geschikt voor 5g echter maakt de simkaart alleen verbinding via 4g en biedt Odido ook geen 5g voor thuis (wel voor zakelijke klanten).
Om de snelheid van mijn thuis netwerk te vergroten vroeg ik mij af of het mogelijk is om de buiten unit te voorzien van een nieuwe sim welke via een simonly unlimited 5g data abonnement loopt (tevens voorzien van 097 nummer).

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is wel een datasim met 5G toegang. Alleen de propositie is dan een 20Gb per dag bundel met gratis unlimited 2gb boosters via de app te bestellen.

Hallo,

 

Sinds ongeveer één jaar maak ik gebruik van 4g voor thuis extra snel met buiten modem. Dit modem is voorzien van een Data-only simkaart (097) waarbij ik een (theoretisch) maximum snelheid haal van 100 MB/s. De buiten unit is al geschikt voor 5g echter maakt de simkaart alleen verbinding via 4g en biedt Odido ook geen 5g voor thuis (wel voor zakelijke klanten).
Om de snelheid van mijn thuis netwerk te vergroten vroeg ik mij af of het mogelijk is om de buiten unit te voorzien van een nieuwe sim welke via een simonly unlimited 5g data abonnement loopt (tevens voorzien van 097 nummer).

Er is wel een datasim met 5G toegang. Alleen de propositie is dan een 20Gb per dag bundel met gratis unlimited 2gb boosters via de app te bestellen.

hallo,

 

ik begrijp dat je dan na 20 gb elke 2gb opnieuw moet handmatig moet activeren of gaat dit automatisch? 

 

is er bekend wanneer "4g voor thuis” 5g wordt?

Reputatie 4
Badge

Dat moet handmatig. Je krijgt ook geen bericht wanneer het bijna op is. Mag je zelf in de gaten houden.

Theoretisch krijg je met een 20 GB abbo per maand meer data per maand. Als je met 4gvt nu niet hoeft aan te vullen zal het het dus waarschijnlijk met de 20 GB abbo redden. Kijk even naar je verbruik per dag. Dan zie je hoe vaak je zou moeten aanvullen.

Reputatie 7
Badge +14

 

 

hallo,

 

ik begrijp dat je dan na 20 gb elke 2gb opnieuw moet handmatig moet activeren of gaat dit automatisch? 

 

is er bekend wanneer "4g voor thuis” 5g wordt?

 

Als je meer dan 20 Gb per dag gebruikt zul je die booster handmatig moeten bestellen. Om 00:00 wordt de bundel automatisch gereset en heb je weer 20 Gb voor die dag.

Over of en wanneer 5G voor thuis komt is nog niets bekend gemaakt. 

Reageer