Skip to main content

Streamen van laptop met Firefox naar Chromecast Google TV via router B2368

  • 1 June 2024
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Ik maak gebruik van mobiel snel internet voor thuis van Odido m.b.v. buiten- en binnenrouter B2368 van Huawei. Via wifi maakt alles in mijn vakantiewoning contact met elkaar. Zo ook mijn laptop m.b.v. Chromecast Google TV. met een Samsung tv.

Ik wil streamen vanuit Firefox op mijn laptop en gebruik daarvoor Fx_cast (met een bridge voor Windows en Bonjour). Ik krijg het niet voor elkaar. Terwijl het streamen vanaf laptop vanuit Chrome of vanaf mijn tablet met Ziggo-GO geen probleem is. Zou het aan de (instellingen van) de router kunnen liggen? Iemand een idee? PS IK weet dat Fx_cast geen “echte” addon is (is al al heel lang Beta-versie).. En dat je handiger anders kunt streamen!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi FraCo, gaaf dat je 4G voor Thuis gebruikt in je vakantiewoning en dat alles via wifi in contact staat met elkaar! Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega van de technische afdeling en onze router heeft geen voorkeur voor een browser. Dus daar ligt het niet aan. We denken dat het wellicht aan de Fx_cast add-on ligt. Ik heb direct ook zitten Googlen en ik kwam al snel op support pagina van Mozilla uit waarin staat dat je alleen met FireFox voor Android kunt casten. De informatie komt wel uit 2017, maar ik zie verder geen bijgewerkte informatie staan. Ik hoop dat het geen probleem voor je is om via Chrome te streamen? 😊

Hi FraCo, gaaf dat je 4G voor Thuis gebruikt in je vakantiewoning en dat alles via wifi in contact staat met elkaar! Ik heb direct navraag gedaan bij mijn collega van de technische afdeling en onze router heeft geen voorkeur voor een browser. Dus daar ligt het niet aan. We denken dat het wellicht aan de Fx_cast add-on ligt. Ik heb direct ook zitten Googlen en ik kwam al snel op support pagina van Mozilla uit waarin staat dat je alleen met FireFox voor Android kunt casten. De informatie komt wel uit 2017, maar ik zie verder geen bijgewerkte informatie staan. Ik hoop dat het geen probleem voor je is om via Chrome te streamen? 😊

Dag Marciano,

 

Dank voor je reactie. Je gedachte dat fx_cast alleen voor Android o.i.d. zou zijn, klopt niet. Ik heb bij mijn uitzoeken ook nergens maar een indicatie gehad dat er beperkingen zitten. En eigenlijk doet Android o.i.d. er ook niet toe omdat de laptop draait op Windows 11. En de bridge daarop is afgestemd en de sofftware om uberhaupt te kunnen contacten onder de noemer Bonjour ook.

Ik ben nu thuis en heb dezelfde opstelling qua laptop etc. gebruikt maar nu in mijn Ziggo-omgeving (lees: wifi) en daar werkt het streamen ok. Ik krijg alle speakers, schermen etc- (2x Nest, 2 x Chromecast enz) in huis in beeld en kan simpel vanuit Firefox op mijn laptop audio en video streamen. De Odido-router en fx_cast me4t toebehoren etc. vormen (nog) geen gelukkig huwelijk: de klik ontbreekt. PS Omdat Firefox mijn bewuste voorkeursbrowser is, gaan streams van mijn laptop daarom ook altijd in eerste instantie vanuit Firefox. Via Chrome kan ook maar dat vereist dus meer werk.

Frans

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Frans, zoals ik zei stond dit op een oude support pagina van Mozilla. Ik snap volkomen dat je graag vanuit je voorkeursbrowser streamt, maar wij kunnen hier niet in ondersteunen, omdat het om die specifieke combinatie van fx_cast en Chromecast gaat en het via Chrome wel werkt. Wellicht kan je navraag doen bij Google of Mozilla FireFox. Ik hoop dat zij je hier meer duidelijkheid over kunnen geven!

Reageer