Skip to main content
Beantwoord

4G voor thuis extra snel sim only?

  • 3 June 2024
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Dag allen,

Ik heb nu een tijd een 4g voor thuis sim only abonnement waar ik over het algemeen wel “ok” mee ben.
Echter moet ik sinds kort vaker thuis werken en begin ik te merken dat mijn internet snelheid niet snel genoeg is voor mij waardoor ik vaak lange tijden moet wachten op downloads (8,5 uur op 100gb downloads / updates).
Na online te kijken wat mijn opties zijn kom ik alleen uit bij “4G voor thuis extra snel” van Odido (Ik woon in het buitengebied in een anti-kraak woning dus glasvezel of andere fysieke aanslutingen zijn totaal geen optie).

De dekking en verbinding met het netwerk is prima maar het komt echt aan op de upload/download snelheid.
Toen ik verder keek naar “4G voor thuis extra snel” zag ik dat het verplicht is om deze router er bij aan te schaffen, ik heb echter al exact deze router van de vorige bewoner over kunnen nemen (zonder abonnement overzetten). Deze bewoner had de router bij het stopzetten van het abonnement de router afbetaald en die is nu iets meer dan een jaart oud.

Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk is om dit abonnement sim-only te kunnen krijgen?

Het zou namelijk absurd zijn voor mij om 336,- te betalen voor een router die ik al heb zodat ik een beter abonnement kan krijgen. Deze verbetering zou dan ook maar een kleine verbetering geven, met mijn abonnement nu en de AF55 indoor/outdoor haal ik 3,5 MB/s en met het extra snel abonnement zou ik dan ongeveer 11,5 MB/s download snelheid halen.

Ook zag ik in de aanvullende voorwaarden van dit pakket dat er 2 varianten zijn van de startbundel (150GB en 500GB), gaat dit over het tegoed dat je hebt voordat je je MB’s moet aanvullen?
En is er een bepaalde reden dat dit soort regeling bestaat? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat je je MB’s moet aanvullen voor een internet aansluiting thuis. Ik zit nu ook al vaak met de Odido app open op mijn telefoon te tikken omdat ik nauwlijks programma’s kan updaten of bestanden kan downloaden zonder dat mijn “unlimited” data ineens op is. Ik betwijfel ook in wat voor huishoudens een startbundel van 150GB genoeg is per maand. Zou niet iedereen constant dan MB’s bij moeten vragen?

Ik vind het erg lastig om zo beperkt te zijn in mijn internet opties, zeker omdat ik ook afhankelijk ben met werken van mijn internet stabiliteit en snelheid.

2 reacties

Reputatie 4
Badge

Nee, extra snel zonder router bestaat niet.

En al dit soort abonnementen hebben een maximum in de bundel met aanvullers. Er zou anders een te grote belasting op het mobiele netwerk ontstaan door misbruik.

Het product heet “voor thuis” maar gaat over het mobiele netwerk. Dus is het niet te vergelijken met DSL of glasvezel.

Alle mobiele abonnementen van alle providers kennen bundels, ook de unlimited abonnementen. Aanvullen is dan gratis maar wel nodig nadat de bundel op is.

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Metieske ,

4G voor thuis is geen 1:1 vervanging voor een vaste verbinding. De “beperkingen” die jij beschrijft zijn inderdaad niet te bypassen. Er is helaas geen product in Nederland voor consumenten wat aan jouw wensen voldoet. Zakelijk zijn er wel oplossingen, maar ik neem aan dat jij geen KVK inschrijving hebt? Er hangt dan natuurlijk wel een zakelijk prijskaartje aan.

Reageer