Dag,
Ik heb inmiddels meer maar contact gehad met de klantenservice van zowel ODIDO als ZTE en kunnen mij beiden niet helpen.
Op mijn 4G Thuis modem (ZTE MF289D) draait op dit moment nog een aangepaste firmware van destijds T-Mobile, hierdoor zijn een aantal functies waaronder de bridge-modus uitgeschakeld.
Graag zou ik dan ook de originele firmware van ZTE waarmee dit wel mogelijk is terugzetten op het device.
De ODIDO klantenservice heeft mij initieel verwezen naar “ZTE Devices Global” waar ik de vraag heb gesteld hoe ik de originele fabriek af firmware kan terug zetten. Hierop ontving ik het volgende antwoord:
ZTE Devices Global (ZTE Device)
Sep 5, 2024, 14:02 GMT+5:30
Dear Customer,
Thank you for reaching out regarding your ZTE MF289D device. We appreciate your detailed explanation of the issue you're facing with accessing the bridge mode option.
After reviewing your request, we would like to inform you that the device in question is indeed a T-Mobile customized version. As such, the bridge mode functionality is not supported by default on this project. This limitation arises from the specific firmware provided by the operator, which does not include the bridge mode feature.
In order to enable bridge mode on your device, the operator would need to submit a formal request to our company to discuss the possibility of providing a factory firmware version that includes this feature. We recommend contacting T-Mobile directly to express your need for the bridge mode option on your device, as they will be able to relay your request to us.
We apologize for any inconvenience this may cause and appreciate your understanding. If you have any further questions or need assistance with anything else, please feel free to reach out.Best Regards,
ZTE Store Support
Vanuit dit bericht heb ik zojuist wederom een wanhopige poging gedaan bij de klantenservice van ODIDO. Hier op kwam het volgende antwoord:
Wij kunnen u hier zo niet bij helpen, probeert u het via het forum.
Daarnaast heb ik de vraag gesteld of ik van de aankoop van dit modem af kan gezien het niet kan wat beloofd werd, hier op werd lachend geantwoord:
Daar bent u te laat mee
Kortom zit ik dus met een modem welke (min of meer verplicht) is aangekocht bij ODIDO welke niet alle functies van het modem bevat door hun software. Het modem lijkt dus mijn eigendom maar is gegijzeld door ODIDO. En ODIDO wil hier niets in betekenen.
Mijn hoop is dat iemand op dit forum bovenstaande problemen heeft ervaren en heeft opgelost.
Graag verzoek ik ODIDO om contact op te nemen met ZTE en mijn device dus vrij te geven, zodat ik hier fatsoenlijk op juiste wijze gebruik van kan maken.
Alvast dank.