Skip to main content
Beantwoord

0900 simkaart in een travelvision modem


Datakaart aangeschaft 09700 nummer kaart in mijn travelvision modem gestopt echter wel wifi maar geen internet. We staan in duitsland. Alles geprobeerd opnieuw opstarten, resetten. Geen blokkades aangezet.

Wie weet mag het zeggen.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi rdvrms8, ik hoop dat jullie een goed verblijf hebben in Duitsland! Ik heb direct meegekeken en ik zie inderdaad geen blokkades op je account. Ik zie via Mijn Odido dat de Data Only voor het laatst in Nederland is gebruikt. Dus deze is nog niet verbonden met een netwerk in het buitenland. Kan je de simkaart eruit halen en er opnieuw instoppen en vervogens (handmatig) verbinding maken met een van deze netwerken: Telefonica, Vodafone of Telekom? Ik hoor graag van je of het dan lukt! 😄

Goedemiddag ,

Ik heb alles geprobeerd zelfs o2.de i geschakeld 

.Mijn telefoon s24 gebruikt o2. Opnieuw opgestart gereset.dus als je nog andere ideeën hebt, is een gewone simkaart niet beter geweest.

 

Groet

Ruud

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ruud, ik heb direct nog wat navraag gedaan en wellicht komen we hiermee verde. Kan je kijken of de simkaart nog unlocked moet worden in de router? Dit kun je nakijken in de WebGUI van je router. Als het goed is moet je dan een optie krijgen om de simkaart te unlocken als die nog locked is. Kan je het typenummer van je router ook doorsturen? Dan kan ik wat meer onderzoek doen voor je. Ik hoor het van je!

Hoi Marciano, ik heb je gisteren een antwoord gegeven per email. Ik weet niet of het doorgekomen is. 

 

Gr. Ruud

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Ruud, had je gereageerd op de mail die je hebt ontvangen n.a.v. een nieuwe reactie in je topic? Dan komt deze niet bij mij aan. Als je je antwoord nogmaals hier in een reactie onder je topic deelt dan kijk we direct verder! 😊

Hoi Marciano

Travelvision 4G wifi connect vorig jaar in laten bouwen.

Systeeminstellingen:

APN profile auto

Wan status niet verbonden

Protocol dhcp client, Draadloos ingeschakeld

SSID connect en 5 G connect status ingeschakeld

Ipv6 status niet verbonden

DHCP server ingeschakeld

Basis instellingen:

APN ingeschakeld roaming aan

Netwerk modus auto

Netwerk zoeken auto

Apn profile auto

Pdp type ipv4

Status verbinding maken

Hoop dat je hier wat mee kan. Ikzelf heb hier o2 met niet al te veel connectie.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ruud, bedankt voor de uitgebreide gegevens! Ik kan alleen nog niet lezen of je de simkaart unlocked hebt in de router. Je kan dit ook controleren door de simkaart in een telefoon te stoppen. Als er dan om een pincode wordt gevraagd dan moet de simkaart via de router nog unlocked worden. Ik hoor het graag van je! 

In mijn telefoon sim 2 telefoonnummer onbekend

Netwerk o2-de

Imeinr geeft hij aan

 

De code is ervan afgehaald in de winkel

 

Kaart is niet geblokkeerd zegt mijn telefoon

 

Hoi Marciano, heb net via het sim data een mail gestuurd en kwam aan. Is dus niet gelocked.wel geactiveerd denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ruud, bedankt voor de info! Fijn om te lezen dat 'ie niet gelocked is en dat het mailen het wel doet. Ik heb direct mijn collega gevraagd of hij nog opties heeft die we kunnen proberen. Hij vroeg om het volgende te proberen: het modem resetten. Er zijn 2 mogelijkheden om de router te resetten naar fabrieksinstellingen:

  1. Via knop 7 aan de achterkant van uw router naast de poweradapter aansluiting ( zie eventueel ook de handleiding)
  2. Onder Geavanceerde Instellingen, onder Systeem, vind je Fabrieksherstel

Ik hoor graag of dit heeft geholpen!

Hoi Marciano, heeft niets geholpen. Neen paar maal gereset. 3 apn gebruikt Telekom Vodafone en o2. Alles handmatig en ook auto gedaan. 

Nada

Zou dat ding defect kunnen zijn. Power, bat en wifi zijn aan. Geen resultaat

 

Mvg

Ruud

Reputatie 7
Badge +14

Je moet niet de APN van je roaming netwerk nemen, maar van Odido. Dat is dus internet.mobiel 

 

Hoi Eric.

Waar moet ik dat plaatsen als apn hen ik tmobile tmobile nl de modem een paar maal gereset 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ruud, ik heb gisteren direct overlegd met een collega van de technische afdeling om e.e.a. te controleren. Kunnen andere apparaten wel goed verbinden met O2 of een ander netwerk? Als het netwerk het soms wel doet, maar met een slechte verbinding, dan is het een dekkingsprobleem. Maar daar kunnen wij niets aan doen. De lokale netwerkaanbieders zullen dit moeten oplossen. Meestal is er dan ook maar bereik met 1 provider en hebben de andere 2 opties (Telekom, T-Mobile D en Vodafone) daar 0 bereik. We hebben met Telekom 4G en 5G. Met 02 en Vodafone alleen 4G. Dus als op jullie adres 5G van O2 of Vodafone wel beschikbaar is dan zou je een lokale simkaart van die provider kunnen gebruiken.

Waar je de APN instellingen op je modem kan aanpassen weet ik niet precies, dus ik heb gezocht naar een handleiding. Hopelijk komt deze overeen met jouw modem. Mocht je de handleiding van jouw handleiding nog hebben, check deze dan zeker ook eens: Handleiding 4G WiFi connect jan 2022 (travel-vision.com). Ik hoor graag of het helpt met de APN instellingen en of andere apparaten (telefoons) wel een goede verbinding hebben met O2 of een van de andere netwerken!

Hoi Marciano, alles geprobeerd ook met behulp van de manual.  Geen contact te krijgen. Heb de. Simkaart maar in de relefoon gedaan.kam mij vrouw tenminste tv kijken op haar tablet.

We verkassen maandag naar een andrr deel van dld gaan we weer opnieuw beginnen. Ik houd je op de hoogte

Mbg

Ruud

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @rdvrms8, wel zo fijn dat je vrouw via haar tablet er gebruik van kan maken. Ik wens jullie een goeie reis toe, hopelijk werkt het op een andere locatie wel en anders vermoed ik dat het toch aan de modem ligt. 

Goedemiddag Pharwin, 

Weer thuis gekomen vandaag kaart van mijn telefoon sim 2 doet de modem het. Connectie met connect en connect5G. Wie het weet mag het zeggen.

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Goedemorgen @rdvrms8, excuses voor de late reactie. Begrijp ik het goed dat je de modem het met een andere simkaart wel doet? Dan ligt er vermoedelijk aan de simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. Het duurt dan wel 3 dagen voordat je deze binnen hebt op het bij ons bekende adres. Of breng gerust een bezoekje aan één van onze winkels. Daar kunnen mijn collega's direct een nieuwe simkaart voor je koppelen en activeren. 

Ik hoor het graag van je! 

Hoi Pharwin

Het probleem is dat de kaart het niet doet in hetbuitenland bij terugkomst in Nederland werkt de kaart wel. De kart werkt wel in mijn telefoon in dld maar nier in de modem. De kaart is bij terugkomst helemaal gecontroleerd in jullie winkel. En zou moeten werken. Modem word volgende maand gecontroleerd. 

Groet

Ruud

Reputatie 7
Badge +14

Heb je in dat modem wel "data roaming" op AAN staan?

 

Hoi Eric ja staat aan. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @rdvrms8, dat is wel gek! Ik zie bij het simkaartje dat er geen blokkades of anders bijzonderheden te vinden zijn. Je had ook nog voldoende data om te gebruiken in de EU.  Ik vermoed dat het dan aan het simkaartje ligt of aan je modem. Wil je dat ik een nieuwe simkaart voor je bestel? Laat maar gerust weten wat je zou willen! 

Hoi Pharwin, bestel maar zonder pincode aub.

 

Bedankt voor je aanbod.

 

Met vriendelijke groet

Ruud

Reageer