Dat is zo uit de vraag niet duidelijk. Hoe is, als wifi slecht is de snelheid rechtstreeks op de router, dus via een ethernet poort? Als dat op dat moment goed is, ligt het probleem aan de router en moet u bij TP-Link terecht.
Hoe dichtbij zijn de apparaten die wifi gebruiken vanaf de router? Is de snelheid beter als ze dichterbij staan?
Is het de 4G verbinding die een lage snelheid geeft dan kan dat overbelasting op de zendmast zijn of een te grote afstand tot de mast. Wellicht router dan verplaatsen.
Of dan een modem/router met mogelijkheid voor externe 4G antennes aanschaffen.
De apparaten met wifi verbinding, bijvoorbeeld de smart tv, zitten op nog geen halve meter afstand van de router.
Helaas kan ik op afstand niet testen met een kabel in de ethernet poort. Wel zie ik op foto’s dat op momenten dat de wifi het echt niet doet, het Wifi lampje ook niet brand. En soms is er wel Wifi en brand het Wifi lampje, maar is de Wifi ontzettend langzaam.
Hierdoor lijkt het een issue met de TP-link. Ik heb uiteraard wel alle inloggegevens van de Tp-link. Is er een manier waarop ik op afstand kan inloggen op de router?
Of is hier sprake van een verlaging tot 30 mbit door Odido, omdat ik een eigen (volgens mij goede) router gebruik?
“Wel zie ik op foto’s dat op momenten dat de wifi het echt niet doet, het Wifi lampje ook niet brand.”
Dat lijkt me dan dus een probleem met deze router. Zeker ook gezien de korte afstand zou de ontvangst goed moeten zijn.
Speedtest via de ethernet poort geeft duidelijkheid wat de 4G snelheid is. Geeft deze router aan ergens hoe sterk de 4G ontvangst is? Aantal LEDjes dat brandt of zoiets?
Bij 4G thuis zonder de specifieke Odido buitenrouter is de max speed 30 mbit.