Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan het dat mijn 4g voor thuis niet werkt?

  • 18 June 2024
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Goedenavond,

 

al ruim 2 jaar heb ik 4g voor thuis (voorheen t mobile) maar al een tijdje overgenomen door odido. Het werkt naar behoren, maar sinds een dag geen WiFi meer, mijn telefoon verbindt wel met het modem en er staat bij verbonden  maar gebruik maken van de WiFi is niet mogelijk, als ik bijv naar Safari ga of een appje wil sturen lukt dit niet. 

het aan-uit knopje brand wel groen en ook het WiFi teken brand groen. 
 

weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

odido al gebeld en wordt binnen 5 dagen teruggebeld, maar Ivm thuiswerken is dit vrij lang.

 

Huawei Outdoor CPE B2368

3 reacties

Reputatie 4
Badge

“maar sinds een dag geen WiFi meer, mijn telefoon verbindt wel met het modem en er staat bij verbonden maar gebruik maken van de WiFi is niet mogelijk”

 

Ik denk dat u “wifi” verwart met “internet”. Als uw telefoon verbindt met het modem dan werkt wifi dus goed. Alleen heeft het 4G modem geen verbinding met het internet. Op de foto lijkt ook het rechter lampje niet te branden. Dat lijkt aan te geven dat er geen verbinding is met de 4G mast. Mogelijkheden:

  • 4G modem defect
  • SIM card defect of maakt geen goed contact
  • abonnement gestopt
  • onderhoud aan de mast o.i.d.

Moeilijk to te bepalen. Lijkt me dat u de helpdesk van Odido moet bellen.

 

Bedankt voor uw reactie, dat klopt inderdaad.

 

ik heb al contact gehad met odido en wordt binnen 5 dagen teruggebeld, maar ik had gehoopt eerder een oplossing te vinden. 
 

abonnement is in ieder geval niet gestopt dat is al gecheckt en ook geen onderhoud aan de mast. 

Je kan ook zelf al wat doen. Bij de levering van je router zat een quick start guide. Daarin staat o.a. de betekenis van de lampjes op jet ODU en IDU. Ook zie je hoe je deze kunt resetten. Altijd de moeite van het proberen waard. Als je de handleiding niet meer hebt, moet je even op internet zoeken. Succes.

Reageer