Skip to main content
  • 4,805 Topics
  • 30,580 Reacties
4805 Topics
Patch wijkcentrale
Goedemiddag allemaal, Ik heb afgelopen mei glasvezel besteld bij toen nog T-Mobile. Dat de glasvezel toen nog niet beschikbaar was had ik wel in de gaten, want ze waren nog bezig om 't in de straat aan te leggen. Maar goed, ik dacht dan zit ik in ieder geval vast in het bestelproces, en dan zien we 't wel. Nu zijn we dus zo'n 8 maanden verder, en in middels ligt alles netjes onder de stoep, de wijkcentrale is klaar, de glasvezel ligt in huis en is doorgemeten naar de wijkcentrale. Nu is het wachten blijkbaar op de patch in de wijkcentrale. Ik heb me al helemaal suf gebeld met alle partijen (Odido, Open Dutch Fiber, CT Ned, zelfs Guideon al), maar daar kom ik niet heel veel verder mee. Afgelopen vrijdag was een uitzondering, toen ik belde met Odido en de medewerker me heel stellig kon vertellen dat deze week de patch gedaan zou worden in de wijkcentrale, en dat ik vrijdag (overmorgen 19 januari dus) al een monteur in huis zou kunnen hebben die dan de apparatuur zou gaan aansluiten. Ik moet daarvoor dus wachten op het mailtje van Guideon, zodat ik die afspraak in kan plannen. En ja, het is pas woensdag, maar ik zie het toch niet helemaal goedkomen, zeker niet voor vrijdag. Nu mijn vragen: wat houdt het patchen in de wijkkast precies in, en waarom moet dat zo ontzettend lang duren? Glasvezel ligt inmiddels ruim een maand tot in de meterkast. En dan nog een vraag: Waarom is het proces zo slecht inzichtelijk voor de klant, maar ook voor Odido zelf? Er zijn gewoon een aantal stappen die moeten worden doorlopen (kabel onder de stoep, kabel aan de wijkcentrale, wijkcentrale aangesloten, kabel in huis brengen, doormeten naar wijkcentrale, patch), en waar ik als zeer ervaren gebruiker benieuwd naar ben. En het is dan ook lekker inzichtelijk hoever men al is, en of er misschien ergens iets misloopt. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe kan ik er nou achter komen of die patch al gedaan is, en of de opdracht dan al doorgezet is naar Guideon? Ja ik zit er inderdaad flink bovenop, maar ik zit dan ook gewoon te wachten op de aansluiting (en dan vooral de 1Gb upload). Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt!
Mijn verhuizing tot nu toe... (kortom ellende)
Goedmorgen, Ik wil hier even mijn verhaal delen wat betreft mijn verhuizing van Lelystad naar Eindhoven, met poging tot het meenemen van mijn contract van Odido. Het begon allemaal op 2 november 2023, op die dag gaf ik door dat ik vanaf 1 december 2023 zou verhuizen naar Eindhoven, dat kon allemaal. Ik was mijn kortingen wel kwijt want ik ging een nieuw contract aan, maar kreeg een soortgelijke (wel minder) korting mee naar mijn nieuwe adres. Prima, ik was tevreden tot nu toe over Odido (of toen het nog T-mobile was dan). De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist was het al bijna 1 december, helaas nog niets gehoord van een installatie van mijn internet. Na een belletje bleek dat er nog een kabel getrokken moest worden van buiten mijn huis naar de kamer. Omdat ik nu nog gebruik maakte van KPN in het nieuwe huis moest er dus een nieuw kastje geïnstalleerd worden. Dat kon pas op 5 december. Nouja, prima dan zal ik daarna wel snel gebruik kunnen maken van het snelle internet. Ik werkte al een tijdje thuis en de huidige lijn van KPN is gewoon te langzaam om fatsoenlijk mee te kunnen werken. Slechts 100Mbit, waar ik 400Mbit had besteld bij Odido. Er zat wel wat haast bij dus om zo snel mogelijk dat snelle internet te hebben. Op 5 december kwam er een monteur, die bracht een kastje mee en installeerde de kabel in huis. Niets aan de hand eigenlijk. Krabbeltje hier en daar, en hij ging er weer vandoor. Ik zou dan binnen nu en een week gebeld worden door de partner Guidion voor de volledige installatie. Een paar dagen daarna kwam er ook nog een pakketje va Odido, dus ik dacht dat er echt schot in de zaak zat. (spoiler alert, nee dat was het niet) Ondertussen was het twee weken verder en hoorde ik niets van beide partijen. Mijn tweede en zeker niet laatste belletje naar Odido, op 11 december, ruim na de tijd dat ik mijn internet al zou mogen gebruiken. “Ja meneer, er is iets niet goed gegaan bij de afmelding van de monteur. Ik zal het doorgeven dan komt er als het goed is snel een telefoontje vanuit Guidion.” Ik blij, mooi. kan gebeuren. geen probleem. Toen bleef het weer een paar dagen stil…. Toen dacht ik, ik bel nog maar een keer, op 15 december, mijn geduld raakte namelijk wel een beetje op. “Oh sorry meneer, de vraag is niet goed doorgekomen ik heb hem nogmaals doorgezet.” Ik, oke, tja, kan gebeuren, geen probleem. Toen ik na, nogmaals, een paar dagen weer niets hoorde belde ik nog een keer. Maar dan met een iets meer fermere stem, waar blijft de monteur? Het was alweer 21 december kortom. “Oh, er is iets mis met de verbinding, er moet nog een andere partij naar kijken, ik kijk even of ik u door kan verbinden”. En zo kwam ik in aanraking met onze vrienden van VolkersWessels. “Dag meneer, ja er moet nog een meting gedaan worden, dat hebben de monteurs niet gedaan toen ze het installeerde, maar ze zijn nu op vakantie en zijn pas rond 8 januari terug” Ik geloofde mijn oren niet, maarja zo goed als ik ben zal ik wel weer wachten op een belletje op 8 januari. Kerst kwam, was gezellig. Oud en nieuw, heerlijk. Toen werd het ineens 8 januari. De dag ging om, maar geen belletje. Toch maar even erachteraan bellen, misschien zijn ze het vergeten. “Ja meneer, ja onze onderaannemer moet nog contact opnemen en ze zullen u snel bellen.” Dit riedeltje kende ik natuurlijk al een beetje, dus met tegenzin hing ik weer op. Ik besloot maar elke week weer te bellen om een statusupdate te vragen, en dat heeft nog weinig geholpen helaas. Nu zit ik hier met mijn 100Mbit internet dit bericht te typen, in de hoop dat iemand van Odido, of Guidion, of VolkersWessel even zijn aandacht wil geven aan mijn case. Even een extra berichtje, of telefoontje naar mij met de woorden. “Het komt goed, ze zijn er op 2 februari”. We zullen het zien.
Teleurstellende gang van zaken tijdens overstap naar Odido
In oktober vorig jaar bezoek gehad van de Guidion-monteur voor installatie glasvezel internet van odido. Tijdens installatie kwam hij erachter dat de wijkcentrale nog niet gereed was voor de aansluiting en hij dus voor niks was gekomen. Er zou contact met me worden opgenomen over het verdere verloop. Ondertussen bleef ik aangesloten via mijn oude provider. Fast forward naar 26 januari, internetverbinding ineens weg. Belletje naar de provider heeft uitgewezen dat er een nieuwe provider (odido) op de lijn actief is geworden en er geen 2 providers op een glasverbinding kunnen zitten. Mooi dat de lijn eindelijk actief is geworden, alleen was het spul bij mij thuis niet geïnstalleerd en heb ik geen enkele vorm van communicatie ontvangen dat die actief zou worden. Ik zit op het moment van schrijven al 4 dagen zonder internet, wat op z'n zachtst genoemd heel vervelend is ivm thuiswerken en waakdienst. Na een 5-tal belletjes met de klantenservice van odido uiteindelijk een nieuwe afspraak kunnen regelen met de guidion-monteur en die komt deze week nog langs voor installatie. Het is te zot voor woorden dat er zo met (nieuwe) klanten wordt omgegaan en ik verwacht een acceptabele compensatie hierin naast de unlimited data voor mobiel gedurende de internetloze periode, waar je alleen als bestaande klant van gebruik kan maken. Ik heb zelf geen mobiel internet van odido of ben of tele2.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen