Skip to main content
  • 4,821 Topics
  • 30,726 Reacties
4821 Topics
Glassvezel klacht
Goedemorgen beste Odido, Bij deze wil ik mijn klacht uiten over jullie zogenaamde uitstekende service. Op 2 september kwam er een monteur om het glasvezelkastje in mijn meterkast te installeren. Daar waren wij zeer tevreden over, want eindelijk kregen we glasvezel. Ik heb meerdere keren gebeld naar Odido om te vragen hoe en wanneer de aansluiting actief zou worden. Helaas waren er nog wat problemen, dus moesten we wachten. In december konden we eindelijk de aanvraag indienen. Na het bellen en aanvragen werd het echter voor twee weken stil. Opnieuw gebeld, er bleek iets fout te zijn gegaan, dus moest ik de aanvraag opnieuw doen. Toen was het weer stil. Ik gaf Odido een einddatum, anders zou ik op zoek gaan naar een andere provider. Het leek alsof ik moest bedelen voor glasvezel. Maar goed, het pakket werd eindelijk opgestuurd, en ik kon eindelijk een afspraak maken met de glasvezelmonteur. Het pakket was binnengekomen, en vanwege mijn dagelijkse werkzaamheden binnen de IT-sector weet ik zelf hoe je glasvezel moet aansluiten. Maar tot mijn verbazing was er geen data. Ik belde en vroeg of er licht door de kabel ging. De klantenservice gaf aan dat ik er niet aan moest komen en dat de monteur alles zou doen, blijkbaar dachten ze dat ik er geen verstand van had. Goed, als dat wordt gezegd, doe ik niets meer. Afgelopen zondag kwam de monteur, en zoals ik al zei, bleek het probleem te bestaan. Maar goed, gisteren is Delta langs geweest en hebben ze de kabel gepatcht. Dus, eindelijk had ik glasvezel! Ik belde naar Odido om ze te bedanken en mijn ADSL-abonnement op te zeggen, zoals mij verteld was door de Odido klantenservice in eerdere gesprekken. Vannacht om 00:48 viel de verbinding thuis helemaal weg. Glasvezel had geen verbinding meer, ADSL wel. Zoals ik al een vermoeden had, heeft Odido per ongeluk mijn glasvezelabonnement opgezegd en niet mijn ADSL. Vanochtend heb ik de klantenservice gebeld, en daar werd bevestigd dat mijn glasvezelabonnement en niet mijn ADSL-abonnement was opgezegd. De enige optie voor mij was om het opnieuw aan te vragen. Mijn vraag is, bij wie moet ik zijn om zijn handje te kussen voor een glasvezelverbinding? Of kunnen jullie een andere provider aanraden?
Al ruime tijd geen glasvezel/internet thuis, ondanks plaatsing aansluiting
Beste Odido, Op 20-12-2023 heb ik mijn verhuizing doorgegeven, en is mij verteld dat er glasvezel beschikbaar was op het nieuwe adres. De mail die ik van jullie vervolgens kreeg, was dat er nog niks bekend was over de plaatsing van glasvezel in de woning, maar dat dit op 16 januari 2024 duidelijk zou worden. Ook zou ik gewoon de spullen van de oude woning mee kunnen nemen. Omdat ik afhankelijk ben van internet heb ik zelf contact gezocht met KPN Netwerk & VolkerWessels (de aannemer) voor het maken van een afspraak tot plaatsing van glasvezel. Na veel moeite is dit uiteindelijk gelukt. Op 23 januari 2024 is dan ook de glasvezelaansluiting in de woning geplaatst. Tot zo ver prima. Op het moment van schrijven heb ik echter nog steeds geen internet. KPN Netwerk geeft aan dat er nog helemaal geen glasvezel punt in de woning is, en verwijst me door naar de aannemer. De aannemer heeft nog geen afmelding gedaan, waardoor KPN Netwerk niet ziet dat de lijn actief is en dat er gepatched kan worden. Het aangeven en sturen van de foto aan KPN Netwerk, met het verzoek om toch alvast te gaan patchen, worden genegeerd. Ze blijven maar de vinger wijzen. In de periode tussen 23 januari 2024 & vandaag heb ik ruim 20x gebeld met de aannemer, en 10x met KPN Netwerk. Ook heb ik meerdere malen met Odido gebeld, en heb zelfs al contact gehad met jullie technische dienst. Helaas zonder enige vooruitgang. Het voelt dan ook alsof ik tegen een muur aan het praten ben. Graag zou ik daarom willen dat jullie de verantwoordelijkheid nemen en het contact met KPN Netwerk en/of de aannemer leggen. Ik ben namelijk klant van jullie en naar mij wordt door KPN Netwerk niet geluisterd. Nogmaals benadruk ik dat we afhankelijk zijn van het internet voor werk & een kleine onderneming. Compensatie vanuit jullie vindt verder ook niet plaats en wil graag dat dit snel opgelost is.
Klacht over baggerslechte service van Odido
Graag uit ik op deze manier mijn ongenoegen over de geboden service van Odido. Ik probeer sinds 23 oktober een verhuizing door te geven, maar deze kon maar niet verwerkt worden omdat er nog een opzegging van mijn tv abonnement liep. ik ben in november verhuisd en heb pas vanaf 24 januari gebruik kunnen maken van mijn internet. Dit omdat de glasvezel aansluiting ook nog eens kapot was achtergelaten door de vorige bewoner. vanaf oktober meerdere malen contact gehad met Odido waar iedereen mij iets anders verteld, en mij niet voorziet van de juiste service. omdat mij telkens foutieve informatie is doorgegeven kreeg ik hiervoor een compensatie van 20 euro. ook word er niks vastgelegd na de meeste telefoongesprekken die ik met jullie gevoerd heb, wat er voor zorgt dat dit gehele proces alleen nog maar langer duurt. ik als consument zou er niet de dupe van moeten zijn dat er ongeschoolde medewerkers bij de klantenservice werken.. Ik heb vanaf 28 november tot 24 januari zonder internet gezeten en hiervoor bieden jullie mij een compensatie aan van 63,71 euro. tot mijn grote ongenoegen moest ik zelfs nog een bewijs van verhuizing aanleveren. ik word al niet geholpen door jullie en word dan voor mijn gevoel ook nog niet eens geloofd door jullie. sinds jullie gefuseerd zijn tot Odido is er vanuit jullie 0 service te bekennen en dat vind ik als trouwe klant heel erg jammer.. de openstaande factuur van 67.50,voor de maand december bedraagt dus al meer dan de geboden compensatie. Ik probeer telefonisch met jullie contact op te nemen, en wederom is er niemand die mij de juiste service biedt. ik heb meerdere malen gevraagd om contact met de financiële afdeling maar er word mij dan aangegeven dat deze afdeling niet telefonisch benaderd kan worden. mijn factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden, maar ik betaal natuurlijk niet voor diensten waar ik geen gebruik van gemaakt heb. ik als contractant heb contractuele verplichtingen, maar ook jullie als leverancier van mijn diensten hebben deze verplichting. jullie hebben in deze verplichting verzaakt en behandelen mij als consument niet prettig. ook mijn juridisch adviseur vind dat jullie verzaken in jullie plichten en de afhandeling onnodig moeizaam maken. mocht ik wederom niet geholpen worden dan stap ik over naar KPN en zal ik deze klacht ook melden bij Kassa / Radar. Dit is namelijk geen klantenservice. Zelfs de medewerker van KPN netwerkbeheer geeft dit aan. uitermate teleurstellend!

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen