Skip to main content

Goedemiddag,

op dit moment verblijf ik in de VS en ik heb twee problemen: ik heb geen mobiel netwerk meer van Odido en ik kan niet meer inloggen/wachtwoord resetten van mijn account. Ik schrijf dit bericht door middel van een wifi verbinding in de lobby. 
 

wat ik zelf al geprobeerd heb wat betreft netwerkverbinding, maar niet heeft gewerkt:

  • Netwerkinstellingen gereset;
  •  dataroaming staat aan.
  • Blokkades gecheckt; zijn er niet. 
  •  3G geprobeerd ipv 4G;
    Mobiel netwerk uitgezet en naar andere netwerken laten zoeken. Op alle getoonde netwerken krijg ik geen netwerk. 
  • Buitenlandbundel aangevraagd, maar dit werkt blijkbaar niet. 

 

tweede probleem: 

Ik wilde via de wifi-verbinding inloggen in het Odido-account om te kijken wat ik zelf nog kon doen, maar ik kan dus niet inloggen. 

wachtwoord gereset, maar ik ontvang geen mail met een code of iets dergelijks. 
De mail staat ook niet in mijn​​ Spam. 

klantenservice:

Vervolgens heb ik via beeldbellen (whatsapp) mijn zus in NL gebeld. Zij belde vervolgens de klantenservice van Odido. De beide toestellen hield mijn zus naast elkaar zodat ik zelf met de medewerker kon spreken. Erg omslachtig, maar je moet wat. 
 

het eerste wat ik hoorde was dat ik een ander abonnement moest aanschaffen anders kon hij mij niet helpen. Dit abonnement moest dan voor minimaal twee jaar (???)


vervolgens vroeg ik naar de technische dienst: “U kunt deze niet bellen. Ik maak een Case aan en zij nemen dan contact met u op.” (Hoe dan?! Want er is geen netwerk/heb geen bereik)

Ik heb alles aangegeven wat ik al had gedaan en toen kreeg ik als antwoord:

”We doen een interne netwerkreset. U moet de telefoon vijf minuten uitzetten en dan weer opstarten. Hierna kunt u terugbellen” en “ik zal uw account verwijderen en dan kunt u een nieuwe aanmaken.”

Hoe kan bovenstaande uitgevoerd worden als ik geen netwerk heb en alleen nu via whatsapp mijn zus kan bellen? 

De medewerker zei alleen maar: “U wilt zelf geen nieuwe abonnement afsluiten dus kan ik verder niets voor u doen.”

Na het verbreken van de verbinding heb ik een kwartier mijn toestel uit gehad. Opnieuw geen netwerk (alleen sos beschikbaar)  

Dit bericht in de community plaatsen is mijn laatste strohalm. Is er iemand die mij kan helpen?

Heel bijzonder. Wat voor abonnement heb je nu?


Heel bijzonder. Wat voor abonnement heb je nu?

25GB en 200 min. 


Maar de naam van het abonnement.. is het een oud T-Mobile abonnement?  Dat zou moeten werken hoor, maar probeer even te bedenken wat die medewerker bedoelde dat je eerst moest verlengen..  Zorg dat je 06 nummer in je forumprofiel staat, dat kan een moderator zien en dan in jouw gegevens kijken.

 


Maar de naam van het abonnement.. is het een oud T-Mobile abonnement?  Dat zou moeten werken hoor, maar probeer even te bedenken wat die medewerker bedoelde dat je eerst moest verlengen..  Zorg dat je 06 nummer in je forumprofiel staat, dat kan een moderator zien en dan in jouw gegevens kijken.

 

Het was een Tele2 abonnement. Er staat: Tele2 ‘21 - 20GB + 200 belminuten 


Heeft iemand wellicht een idee hoe ik weer ingelogd raak in m’n account? Wachtwoord resetmails komen niet aan, ook niet in SPAM. Het lijkt alsof Odido het geen barst interesseert 😅 

afgelopen week in NL ook 3x moeten bellen om klant voordeel na een verhuizing te laten werken en ook dat is mislukt. 
 

wie weet legt iemand het ei? 


Hi @GGK-86, wat leuk dat je in de Verenigde Staten zit! Uiteraard wil je ook daar graag goed bereikbaar zijn. Ik ga je hierbij helpen! Ik zie dat je al een aantal checks uitgevoerd hebt om te proberen verbinding te krijgen. Ik vermoed dat je het zelf al geprobeerd had, maar ik ga het toch vragen. Zou je jouw toestel een keer opnieuw op willen starten om hierna handmatig het netwerk van T-Mobile te kiezen? Mocht dit niet lukken, heb je dan misschien iemand in je reisgezelschap van wie je zijn/haar telefoon kan lenen om een kruistest te doen? Dit houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel stopt, om te kijken of je dan dezelfde problemen ervaart. 

Mochten bovenstaande stappen geen oplossing bieden, dan zou ik je willen vragen om in je profiel op de Community het e-mailadres te zetten dat gekoppeld is aan je abonnement. Met het e-mailadres dat je nu gebruikt kan ik namelijk geen abonnementen vinden en in verband met de verificatie mag ik je abonnement alleen op hierop zoeken.

Met het inlogprobleem wil ik je uiteraard ook helpen. Ook hiervoor zou ik je willen vragen om het e-mailadres dat gekoppeld staat aan jouw abonnement in je profiel op de Community te vermelden.

Mocht je aanvullende vragen hebben, laat het mij dan gerust weten!


Hi Sam, wat fijn je bericht te lezen. Ik heb mijn profiel aangevuld, mijn e-mailadres staat bij klantnummer. Het initiële e-mailadres dat je las is van mijn zus die me geholpen heeft toen ik nog zonder internet zat. 

Heb het toestel een aantal keer gereset en heb geen mogelijkheid de kruistest te doen helaas. 
 

Met de eSIM die ik gekocht heb, heb ik nu wel internet hier. Mijn eigen SIM kaart zelf geeft nog steeds alleen SOS aan. 

Zou fijn zijn als jij deze puzzel kan oplossen, geen idee of ik in Nederland wel weer het netwerk op kan. 
 

 


Hi @GGK-86, ik neem het stokje even over van mijn collega Sam. Fijn om te zien dat je je account hebt aangevuld! Ik ben voor je aan de slag gegaan en ik zie dat er een roaming blokkade op je simkaart stond. Deze heb ik per direct voor je verwijderd. Deze blokkade zorgt er namelijk voor dat er met geen mogelijkheid verbinding gemaakt kan worden met het buitenlandse netwerk. Zou je voor mij je telefoon eens opnieuw willen opstarten en het dan nog eens proberen? Alles moet dan weer naar toebehoren werken. Ook kun je dan via deze link een heel nieuw Mijn Odido account aanmaken. Op die manier krijg je weer inzicht in al je gegevens! Laat je mij weten of het is gelukt?


Hoi Anouk en Sam,

ik heb de reboot in de VS gedaan, maar hij bleef op alleen SOS staan. Inmiddels terug in NL werkt het normale netwerk weer. 

 

ik heb gisteren met de klantenservice gebeld om mijn Internet Thuis abonnement te annuleren, binnen de gestelde 15 dagen. Dit vanwege al het gedoe de afgelopen weken en ook de eerder beschreven collega’s die ik aan de telefoon heb gehad. Ik breng mijn Internet samen met mijn mobiele abonnement graag terug naar KPN.

 

de hulp via dit forum heb ik als vele malen beter ervaren dan die aan de telefoon, waarvoor dank. 

 

Wellicht kunt u nog één ding voor me betekenen: na twee belletjes met de klantenservice gisteren is mijn Internet wel meteen afgesloten, maar heb ik nog steeds geen mail ter bevestiging dat het contract geannuleerd/stopgezet is. Kunt u kijken hoe dit komt? Of volgt er een brief? Zo ja, zou het goed kunnen dat dit naar mijn oude adres gaat, want ook mijn recente verhuizing was niet goed verwerkt in het systeem. 
Ik wil graag nog de modem netjes terugsturen, maar zou nu niet weten waar het naartoe mag

.

 

hopelijk kunt u hier iets in betekenen, dank alvast.

 

groet Gerrit 


Hi @GGK-86, ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en zag dat de opzegging niet helemaal goed gegaan was. Ik heb het nu goed gezet, echter kan het zijn dat je hier nog steeds geen e-mail over ontvangt. Bij deze bevestig ik dat het abonnement opgezegd is. Het modem moet nog wel retour, hier ontvang je als het goed is nog wel een e-mail over! 


Ha Tommie, bedankt voor je hulp.

Ik wil toch graag een e-mail ter bevestiging van het opzeggen van mijn contract. Dat lijkt me iets standaards en wat ik mag verwachten?

Het gaat me vooral om het feit dat er alweer is afgeschreven en ik nu niet weet of die automatische incasso wel zal stoppen of dat ik dat zelf moet doen.  
 

heb nog geen mail over het terugsturen van het kastje. Ook dat lijkt me toch iets standaards dat geen halve week hoeft te duren?

 

hopelijk begrijp jij dit wel en kan je het uitleggen.

 

Groet Gerrit


Ik heb geprobeerd om de e-mail te versturen, ik weet niet of het gelukt is @GGK-86. Als het niet gelukt is kan ik hier weinig aan doen. Het kan zijn dat je ook geen e-mail ontvangt over het retourproces, als dit zo is kun je dit topic aanhouden:  

 


Dank je wel voor je hulp, ik heb zojuist een mail gehad! Hier staat in dat ik wil opzeggen, maar sinds afgelopen zaterdag is het internet al stopgezet. Ik ga er vanuit dat de financiële afwikkeling goed geregeld wordt en ik vanaf zaterdag 14 september niet meer betaal. Ik wacht verdere berichten hierover en over het retour zenden af. Nogmaals dank voor jullie hulp in deze thread!


Reageer