Skip to main content

Op 03/09 had ik een afspraak met guidion tussen 16.00 en 20.00 deze werd om 15.12 afgezegd. Melding: monteur uitgevallen. Gebeld naar guidion en odido. Werkelijke reden systeemfout waarom liegen in een SMS?

Internet en tv kpn inmiddels afgesloten er is iets misgegaan aan de kant van odido geeft kpn aan. Odido kan er niks meer aan doen. Tot installatie geen internet en tv.

Nieuwe afspraak gemaakt voor 04/09 zeker 5x voor moeten bellen om duidelijk te krijgen dat ik tot 09.30 thuis ben. Afspraak gepland op 09.00. Om 09.01 zelfde SMS als gister. Monteur uitgevallen.  10.00 Gebeld met guidion en odido. Je wordt prio behandeld en je wordt zometeen direct terugebeld. 12.00 gebeld de planner van guidion is er nu mee bezig hij belt je zometeen. 16.00 weer gebeld. Er is een plekje uitgevallen je wordt nu gebeld doorverbinden kan niet. 17.15 weer gebeld helaas de planafdeling werkt maar tot 17.00.

17.30 wordt er een afspraak ingepland via de mail 09 september ben je aan de beurt. 

Ik sta echt perplex van een organisatie die zoveel liegt en zo klantonvriendelijk handelt. Odido stelt zich enorm afhankelijk op t.o.v. guidion. Er is geen enkel respect t.o.v. klanten die vrij regelen op hun werk om thuis te zijn en dan zo worden behandeld.

Ik hoop dat er iemand achter de schermen bij odido dit leest die het bij de juiste persoon neerlegt. Het enige wat ik vraag is een fatsoenlijk installatiemoment binnen 1 of 2 dagen aangezien ik geen internet of tv en dat ik er van op aan kan dat er nu daadwerkelijk iemand komt. Niet teveel gevraagd lijkt me.

Uiteraard heeft installatie de hoogste prio maar enige vorm van compensatie gezien al het geregel aan thuis zijn en met jullie bellen lijkt me gepast.

 

 

 

Welkom op onze community en natuurlijk bij Odido! @Thuisinternet 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. Ik ben blij dat je via deze weg gelijk aan de bel trekt. 

Ik heb meteen een e-mail verstuurd naar mijn collega van Guidion met het verzoek of er zo snel mogelijk contact op kan worden genomen voor een eerdere afspraak. Zodra ik hier meer over weet, laat ik het je ook via deze weg weten. 

Ik wil natuurlijk niet dat je in de tussentijd helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited vouchercode sturen. Hiermee kan je een hotspot opzetten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk toe. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, laat het mij dan ook weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Mijn recente ervaring met Odido en Guidion was helaas niet positief. Hoewel ik begrijp dat het lastig kan zijn om altijd perfect op schema te liggen, zou het naar mijn mening niet ingewikkeld moeten zijn om een oplossing te bieden wanneer er twee afspraken zijn verzuimd en de overstapservice niet is geslaagd.

Het lijkt erop dat Odido en Guidion elkaar de verantwoordelijkheid toeschuiven voor de mislukte overstap, maar uiteindelijk zou Odido als opdrachtgever actie moeten ondernemen. Laat de klant niet de dupe worden van onderlinge communicatieproblemen. Het zou een blijk van goede service zijn als er gewoon een monteur mijn kant op wordt gestuurd, ook al is dat misschien niet optimaal qua planning. Neem verantwoordelijkheid en zorg ervoor dat er snel een oplossing komt.


Ik begrijp je sentiment goed en dit is ook niet onze bedoeling geweest. Nogmaals mijn excuses voor dit ongemak. 

Gelukkig heb ik zojuist bericht ontvangen dat er voor morgen een afspraak is ingepland met de monteur, super fijn! Laat je mij weten hoe het is gegaan? 

 


Noodkreet aan Odido en Guidion
Vandaag zou ik eindelijk mijn installatie krijgen, na al meerdere keren vergeefs te hebben gewacht. Weer is de afspraak op het laatste moment afgezegd, zonder duidelijke reden. Dit is de derde keer dat ik een werkdag vrij heb genomen, met de belofte dat er een monteur komt, en weer sta ik met lege handen.

Ik ben ten einde raad. Geen internet, geen tv, en geen enkel respect voor de tijd van jullie klanten. Hoeveel afspraken moeten er nog misgaan voordat dit wordt opgelost? Hoeveel dagen moet ik nog vrij nemen voordat er actie wordt ondernomen? Ik kan niet begrijpen hoe het mogelijk is dat ik elke keer op het laatste moment een afzegging krijg zonder een serieuze oplossing. Jullie hebben duidelijk gemaakt dat er prioriteit aan wordt gegeven, maar die belofte voelt als een loze kreet.

Ik vraag nogmaals dringend om een snelle en betrouwbare oplossing. Dit gaat allang niet meer om een ongemak, maar om het serieus nemen van jullie klanten.


Hoi @Thuisinternet, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. We kunnen na de installatie een Guidion klacht voor je indienen als je dit zou willen. Voor nu zie ik dat je al een nieuwe afspraak voor maandag hebt staan. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik dank je oprecht voor je geduld en wens je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana


Dringende escalatie: Vierde afzegging afspraak – onacceptabele gang van zaken

Beste Odido en Guidion,

Na inmiddels vier afzeggingen van geplande afspraken, ben ik genoodzaakt om mijn ernstige onvrede te uiten over de wijze waarop dit traject is verlopen. Het is onbegrijpelijk dat na meerdere toezeggingen, vrijgenomen werkdagen en een hoop telefoontjes er nog steeds geen oplossing is geboden. Elke keer krijg ik op het laatste moment te horen dat de afspraak niet doorgaat, zonder duidelijke en eerlijke communicatie. Dit getuigt van een totaal gebrek aan respect voor mijn tijd en vertrouwen.

Sinds het afsluiten van mijn vorige internet- en tv-abonnement bij KPN zit ik al zonder diensten, wat een enorme impact heeft op mijn dagelijks leven. De laatste afspraak is voor de vierde keer afgezegd, ondanks herhaaldelijk contact en de belofte van prioriteit. Dit gaat nu verder dan een logistiek probleem – het is een fundamenteel gebrek aan klantgerichtheid en verantwoordelijkheid.

Ik verwacht dat er per direct een oplossing komt en dat jullie verantwoordelijkheid nemen voor deze situatie. Dit betekent niet alleen een snelle en gegarandeerde installatieafspraak binnen de komende 24-48 uur, maar ook een passende compensatie voor de vele misgelopen werkdagen, de stress en het ongemak dat ik inmiddels heb ervaren.

Het is tijd dat er serieus naar deze zaak wordt gekeken en dat jullie de klant centraal stellen, zoals in eerste instantie beloofd.

Ik reken op een snelle reactie en concrete actie.


Hey @Thuisinternet, mijn oprechte excuses, ook namens Guidion. Ik heb het meteen geëscaleerd naar Guidion, zij zullen onderzoeken wat is mis is gegaan en ik heb gevraagd om gegarandeerd een afspraak voor morgen. Hopelijk kunnen ze zich daar aan houden!


Voor vandaag staat er opnieuw een afspraak gepland voor de installatie. Tot op heden heb ik echter nog geen tijdslot ontvangen, hetgeen normaal gesproken wel gebruikelijk is.

Gezien de eerdere problemen en afzeggingen heb ik inmiddels contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Mijn vertrouwen in een goede afloop is aanzienlijk verminderd, en wij willen graag geïnformeerd worden over onze rechten in deze situatie.

Ik verzoek u vriendelijk om zo spoedig mogelijk een oplossing te bieden voor de opgelopen vertragingen. en te zorgen dat de installatie wordt voltooid.


@Thuisinternet Ik begrijp goed dat je dit navraagt gezien de situatie. Ik ben direct voor je gaan kijken en gelukkig zie ik dat de monteur is langs geweest! 

Ik had graag gelezen dat de verbinding was hersteld. Om dit voor je op te lossen, gaat de technische dienst de netwerkbeheerder aansturen. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?


De guidion monteur is inderdaad geweest. Tv kastje is niet aangesloten. Utp kabel van modem naar tv is niet geplaatst over de plint. Dit kon niet gedaan worden omdat het modem niet werkt. Wordt dit nog gedaan?

 

Verder is hij lang bezig geweest met het punt waar de glasvezel binnenkomt het ging niet heel soepel dus ik hoop dat er geen blijvende schade door de monteur is ontstaan waardoor het systeem niet werkend is. Morgen een afspraak met de kpn monteur. Dat is inmiddels de 6e afspraak waarvoor er iemand thuis moet zijn.…


Hallo @Thuisinternet 

KPN zal het probleem oplossen en daarna kun je zelf het tv kastje aansluiten 🙂


Tijdlijn van problemen met onze internetverbinding en mobiel abonnement

Op 3 september 2024 begon een reeks problemen met onze internetverbinding, die helaas nog steeds niet volledig zijn opgelost. Hieronder een tijdlijn van de gebeurtenissen:

  • 3 september 2024: Ons internet werd afgesloten door KPN, terwijl er een overstapservice had moeten zijn. Diezelfde dag stond er een afspraak gepland met een Guidion-monteur tussen 16:00 en 20:00, maar deze werd geannuleerd op 4 september om 15:08.
  • 4 september 2024: We hadden opnieuw een afspraak met Guidion, deze keer om 09:00, maar om 09:01 werd deze ook geannuleerd.
  • 6 september 2024: Een nieuwe afspraak met Guidion om 16:00 werd eveneens geannuleerd, ditmaal om 10:39. Op advies van de klantenservice van Odido heeft mijn partner in een Odido-shop een simkaart opgehaald waar we gratis internetvouchers op konden krijgen. Echter, de shop heeft haar toen onterecht opgezadeld met een tweejarig abonnement. Dit hebben we gelukkig dezelfde dag nog in de winkel geannuleerd en we hebben hier een geluidsopname van gemaakt om eventuele misverstanden te voorkomen.
  • 9 september 2024: We hadden opnieuw een afspraak met Guidion tussen 11:01 en 11:50, maar om 10:15 werd deze weer geannuleerd.
  • 10 september 2024: Uiteindelijk kwam er een monteur langs tussen 13:00 en 15:59. Achteraf bleek echter dat deze monteur de rechterblindplaat van de FTU had gestolen, evenals het binnenwerk van de NTU (kpn). Alles was amateuristisch met ducttape vastgezet, de pigtail onherstelbaar beschadigd en de situatie was niet werkend achtergelaten. De FTU was beschadigd en onderdelen waren gestolen.
  • 12 september 2024: Een KPN-monteur kwam langs tussen 15:00 en 17:00. Hij was verbaasd over het werk van de vorige monteur en bevestigde dat de FTU inderdaad amateuristisch was aangesloten met ducttape.
  • 12 september 2024: We kregen bericht dat het eerder afgesloten tweejarige mobiele abonnement inmiddels was beëindigd, wat gelukkig nu opgelost lijkt te zijn.
  • 13 september 2024: Een laatste afspraak met Guidion verliep beter. De monteur kreeg de situatie werkend, maar gaf aan dat de FTU alsnog vervangen moet worden voor een duurzame oplossing. Hij heeft ook de TV aangesloten, maar de beloofde wifimeting is niet uitgevoerd.

Het is in mijn optiek ondenkbaar dat je op deze manier met klanten omgaat. Odido, neem je verantwoordelijkheid en stuur KPN, Guidion en andere betrokken partijen zelf aan, zonder dat ik telkens veel tijd kwijt ben aan bellen en afspraken maken.

Na al deze gebeurtenissen hebben we nog steeds geen definitieve oplossing voor het door de monteur beschadigde FTU. De internet- en TV-verbinding werken inmiddels wel weer, maar wat betreft het FTU is dit slechts een tijdelijke oplossing.

Wij hebben inmiddels onze rechtsbijstandsverzekering volledig op de hoogte gebracht van de situatie. Zij zullen deze beoordelen en met advies komen.

Wij adviseren Odido om het niet verder te laten escaleren en zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om een oplossing te bieden. Naast de reparatie van het FTU gaan we ervan uit dat u ook een passende compensatie biedt voor de niet nagekomen afspraken en het ongemak.


Geef de rechtsbijstand ook even mee dat KPN door IT problemen bij hen deze ellende zijn begonnen. 

De andere providers zullen nu de uitdagingen moeten oplossen, maar dat gaat dus allemaal anders dan normaal. Je zou KPN moeten aanklagen vanwege dat zij je te vroeg hebben afgesloten.

 


Geef de rechtsbijstand ook even mee dat KPN door IT problemen bij hen deze ellende zijn begonnen. 

De andere providers zullen nu de uitdagingen moeten oplossen, maar dat gaat dus allemaal anders dan normaal. Je zou KPN moeten aanklagen vanwege dat zij je te vroeg hebben afgesloten.

 

Hey Eric,

Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet helemaal eens met je suggestie. Het draait hier voor mij niet om iemand aanklagen, en dat is ook zeker niet mijn intentie als dat niet nodig is. De situatie is al ingewikkeld genoeg zonder dat we er juridische stappen aan willen verbinden. Het probleem is simpelweg dat er fouten worden gemaakt, en dat die fouten zich blijven opstapelen, waardoor ik als klant steeds verder vast kom te zitten.

Ik heb een abonnement afgesloten bij Odido, niet bij KPN. Dus voor mij ligt de verantwoordelijkheid bij Odido om ervoor te zorgen dat alles wordt opgelost. Dat er fouten zijn gemaakt door KPN is vervelend, maar ik verwacht dat Odido alles coördineert en zorgt dat de juiste partijen hun werk goed doen.

Wat ook heel frustrerend is, is dat ik telkens contact heb met eerstelijnsmedewerkers die niet bevoegd zijn om echt een oplossing te bieden. Daardoor blijf ik rondcirkelen zonder dat er iets concreets gebeurt. Ik heb gewoon behoefte aan een oplossing, niet aan eindeloze doorverwijzingen.

Hopelijk neemt Odido snel de verantwoordelijkheid en regelt dit op een goede manier, zodat het voor ons ook eindelijk klaar is.


KPN is normaal de partij die een beschadigd ftu repareert als je op het kpn netwerk bent aangesloten. Heeft die kpn monteur daar op 12 september verder niks mee gedaan, buiten zijn verbazing geuit? Ook niks over een vervolgafspraak door een andere monteur van KPN?

Uut je verhaal begrijp ik dat die monteur op 12 september dus wel iets veranderd heeft aan de situatie, aangezien Guidion een dag later wel aan kon sluiten. Wat is nu de schade nog? 


Geef de rechtsbijstand ook even mee dat KPN door IT problemen bij hen deze ellende zijn begonnen. 

De andere providers zullen nu de uitdagingen moeten oplossen, maar dat gaat dus allemaal anders dan normaal. Je zou KPN moeten aanklagen vanwege dat zij je te vroeg hebben afgesloten.

 

Hey Eric,

 

Ik heb een abonnement afgesloten bij Odido, niet bij KPN. Dus voor mij ligt de verantwoordelijkheid bij Odido om ervoor te zorgen dat alles wordt opgelost. Dat er fouten zijn gemaakt door KPN is vervelend, maar ik verwacht dat Odido alles coördineert en zorgt dat de juiste partijen hun werk goed doen.

 

Helemaal eens, en binnen de afspraken tussen de providers acteert Odido met een overstapdossier. Alleen als KPN daarin faalt, dus gewoon lijnen afsluit zonder aansturing van de nieuwe provider, dan kan de nieuwe provider dit niet herstellen. 

Maar daarna is het natuurlijk wel apart dat Guidion niet de juiste spullen heeft. Als zij de aansluiting kapot hebben gemaakt is de netbeheerder aangestuurd om dit te herstellen, en KPN is dus ook langsgekomen lezen we. Het vervangen of repareren van een FTU is dan weer aan de netbeheerder. 


KPN is normaal de partij die een beschadigd ftu repareert als je op het kpn netwerk bent aangesloten. Heeft die kpn monteur daar op 12 september verder niks mee gedaan, buiten zijn verbazing geuit? Ook niks over een vervolgafspraak door een andere monteur van KPN?

Uut je verhaal begrijp ik dat die monteur op 12 september dus wel iets veranderd heeft aan de situatie, aangezien Guidion een dag later wel aan kon sluiten. Wat is nu de schade nog? 

 

De betreffende KPN monteur heeft inderdaad zijn verbazing geuit, de hele situatie doorgemeten en vastgesteld dat het signaal gewoon binnenkwam. de betreffende monteur heeft verder niet gesproken over reparatie van de FTU. 

De monteur van Guidion die daarna kwam was kundig en heel vriendelijk, hij gaf ook eerlijk toe dat als hij de situatie van te voren geweten had hij de afspraak had gecanceld. hij heeft de situatie provisorisch werkend gekregen en duidelijk gezegd dat dit een tijdelijke oplossing is. Omdat de FTU niet in de staat is als voor de installatie en er onderdelen verdwenen zijn is de installatie wat mij betreft nog niet volledig afgerond.


Vreemd dat de kpn monteur er niks mee gedaan heeft, want dat hoort gewoon bij hun werk. Denk dat je het best even een foto van je ftu hier kunt neerzetten, dan kan een moderator zorgen dat er een ticket naar kpn gaat voor reparatie als dat inderdaad nodig is. 


@Thuisinternet Fijn om te lezen dat er een tijdelijke oplossing is!

Ik ben gelijk nog eens in het systeem gaan kijken en zie gelukkig dat de monteur een notitie heeft achtergelaten voor onze technische dienst. Hierin geeft hij aan dat het FTU moet worden hersteld. De technische dienst zal hier de netwerkbeheerder voor aansturen. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen?


Reageer