Skip to main content

hulp gevraagd installatie guidion

• 4 September 2024
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Op 03/09 had ik een afspraak met guidion tussen 16.00 en 20.00 deze werd om 15.12 afgezegd. Melding: monteur uitgevallen. Gebeld naar guidion en odido. Werkelijke reden systeemfout waarom liegen in een SMS?

Internet en tv kpn inmiddels afgesloten er is iets misgegaan aan de kant van odido geeft kpn aan. Odido kan er niks meer aan doen. Tot installatie geen internet en tv.

Nieuwe afspraak gemaakt voor 04/09 zeker 5x voor moeten bellen om duidelijk te krijgen dat ik tot 09.30 thuis ben. Afspraak gepland op 09.00. Om 09.01 zelfde SMS als gister. Monteur uitgevallen.  10.00 Gebeld met guidion en odido. Je wordt prio behandeld en je wordt zometeen direct terugebeld. 12.00 gebeld de planner van guidion is er nu mee bezig hij belt je zometeen. 16.00 weer gebeld. Er is een plekje uitgevallen je wordt nu gebeld doorverbinden kan niet. 17.15 weer gebeld helaas de planafdeling werkt maar tot 17.00.

17.30 wordt er een afspraak ingepland via de mail 09 september ben je aan de beurt. 

Ik sta echt perplex van een organisatie die zoveel liegt en zo klantonvriendelijk handelt. Odido stelt zich enorm afhankelijk op t.o.v. guidion. Er is geen enkel respect t.o.v. klanten die vrij regelen op hun werk om thuis te zijn en dan zo worden behandeld.

Ik hoop dat er iemand achter de schermen bij odido dit leest die het bij de juiste persoon neerlegt. Het enige wat ik vraag is een fatsoenlijk installatiemoment binnen 1 of 2 dagen aangezien ik geen internet of tv en dat ik er van op aan kan dat er nu daadwerkelijk iemand komt. Niet teveel gevraagd lijkt me.

Uiteraard heeft installatie de hoogste prio maar enige vorm van compensatie gezien al het geregel aan thuis zijn en met jullie bellen lijkt me gepast.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community en natuurlijk bij Odido! @Thuisinternet 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. Ik ben blij dat je via deze weg gelijk aan de bel trekt. 

Ik heb meteen een e-mail verstuurd naar mijn collega van Guidion met het verzoek of er zo snel mogelijk contact op kan worden genomen voor een eerdere afspraak. Zodra ik hier meer over weet, laat ik het je ook via deze weg weten. 

Ik wil natuurlijk niet dat je in de tussentijd helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited vouchercode sturen. Hiermee kan je een hotspot opzetten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk toe. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, laat het mij dan ook weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Mijn recente ervaring met Odido en Guidion was helaas niet positief. Hoewel ik begrijp dat het lastig kan zijn om altijd perfect op schema te liggen, zou het naar mijn mening niet ingewikkeld moeten zijn om een oplossing te bieden wanneer er twee afspraken zijn verzuimd en de overstapservice niet is geslaagd.

Het lijkt erop dat Odido en Guidion elkaar de verantwoordelijkheid toeschuiven voor de mislukte overstap, maar uiteindelijk zou Odido als opdrachtgever actie moeten ondernemen. Laat de klant niet de dupe worden van onderlinge communicatieproblemen. Het zou een blijk van goede service zijn als er gewoon een monteur mijn kant op wordt gestuurd, ook al is dat misschien niet optimaal qua planning. Neem verantwoordelijkheid en zorg ervoor dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp je sentiment goed en dit is ook niet onze bedoeling geweest. Nogmaals mijn excuses voor dit ongemak. 

Gelukkig heb ik zojuist bericht ontvangen dat er voor morgen een afspraak is ingepland met de monteur, super fijn! Laat je mij weten hoe het is gegaan? 

Noodkreet aan Odido en Guidion
Vandaag zou ik eindelijk mijn installatie krijgen, na al meerdere keren vergeefs te hebben gewacht. Weer is de afspraak op het laatste moment afgezegd, zonder duidelijke reden. Dit is de derde keer dat ik een werkdag vrij heb genomen, met de belofte dat er een monteur komt, en weer sta ik met lege handen.

Ik ben ten einde raad. Geen internet, geen tv, en geen enkel respect voor de tijd van jullie klanten. Hoeveel afspraken moeten er nog misgaan voordat dit wordt opgelost? Hoeveel dagen moet ik nog vrij nemen voordat er actie wordt ondernomen? Ik kan niet begrijpen hoe het mogelijk is dat ik elke keer op het laatste moment een afzegging krijg zonder een serieuze oplossing. Jullie hebben duidelijk gemaakt dat er prioriteit aan wordt gegeven, maar die belofte voelt als een loze kreet.

Ik vraag nogmaals dringend om een snelle en betrouwbare oplossing. Dit gaat allang niet meer om een ongemak, maar om het serieus nemen van jullie klanten.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Thuisinternet, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. We kunnen na de installatie een Guidion klacht voor je indienen als je dit zou willen. Voor nu zie ik dat je al een nieuwe afspraak voor maandag hebt staan. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik dank je oprecht voor je geduld en wens je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reageer