Skip to main content

Hoi, afgelopen jaar is mijn huis verbouwd. Bij de aankoop van het huis was er een oude coax aansluiting aanwezig. Met het verbouwen hebben ze alles eruit gesloopt en is Delta gekomen om mijn meterkast te verplaatsen. Deze staat nu op de plaats waar toen ook mijn kabel binnenkwam. Ik heb nu alleen geen kastje meer en kan ook geen oude kabel vinden vanuit de grond. Ik heb via mijn aansluiting gevraagd om en nieuwe aansluiting maar KPN stuurde mij terug naar mijn provider omdat het niet om een verplaatsing of nieuwe aansluiting gaat. Ik word nu letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben al 2 maanden bezig om een aansluiting te krijgen en kan nog steeds geen gebruik maken van mijn abonnement. Ik zou graag weten wat ik nu moet doen want ik weet het niet meer waar ik naartoe moet.

Hallo @Manonk-33 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding bij Odido? Odido maakt geen gebruik van de COAX aansluiting.

Bij DSL heb je iets van onderstaande nodig of je kan ook een losse telefoonkabel tegenkomen waarop het ISRA punt ontbreekt.

Dit was de aansluiting voor de verbouwing.

Hallo @Manonk-33 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding bij Odido? Odido maakt geen gebruik van de COAX aansluiting.

Bij DSL heb je iets van onderstaande nodig of je kan ook een losse telefoonkabel tegenkomen waarop het ISRA punt ontbreekt.

hoi,

ik denk dat het dan een ISRA punt is wat ik nodig heb glasezel hebben wij hier nog niet. Ik heb geen kabels mijn huis ik denk dat deze weer opgegraven moeten worden ze hebben er wel gelegen. Er zat voor de verbouwing zo'n stopcontact met 4 gaten in de woonkamer en de rechter ronde buis in de gang. Deze ligt nu los zonder aansluiting in de meterkast. ik heb alleen deze kabel nog naar binnen liggen. 

Hallo @Manonk-33 

Als die ronde buis los ligt in de gang dan moet een KPN monteur komen om dat punt te herstellen, de ronde buis is het ISRA punt en de kabel die daarop was aangesloten is de binnenkomende KPN kabel.

Hallo @Manonk-33 

Als die ronde buis los logt in de gang dan moet een KPN monteur komen om dat punt te herstellen, de ronde buis is het ISRA punt en de kabel die daarop was aangesloten is de binnenkomende KPN kabel.

KPN stuurt mij naar mijn provider om het te herstellen en dat is Odido. Dus KPN helpt mij hier niet mee.

@Manonk-33

Klopt, een moderator kan een monteur aansturen om het ISRA punt te herstellen.

@Manonk-33

Klopt, een moderator kan een monteur aansturen om het ISRA punt te herstellen.

Oke dat zou mooi zijn als er iemand me zou willen helpen.

Hi @Manonk-33, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Ik heb het voor je doorgezet naar onze technische dienst. Ik ga er vanuit dat ze een monteur gaan aansturen om de situatie te bekijken. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt! 

Hi @Manonk-33, welkom op onze Community!

Hopelijk is de verbouwing goed gegaan. Ik heb het voor je doorgezet naar onze technische dienst. Ik ga er vanuit dat ze een monteur gaan aansturen om de situatie te bekijken. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt! 

Hoi,

ik heb 2 dagen geleden bericht gehad dat ze me niet vergeten zijn maar ik heb nog geen afspraak met een monteur. Ik kreeg wel bericht van Guidion om een afspraak te maken maar zij sluiten alleen modems aan dus daar kan ik niks mee. Mijn aansluiting moet hersteld worden voordat er een modem aangesloten worden en dit kan ik zelf ook wel doen.

Hallo @Manonk-33,

Guidion heeft ook infra monteurs welke de aansluiting wel kan/mag herstellen.

Indien deze niet te vinden of te herstellen is dan kan deze monteur het doorzetten naar de afdeling ondergronds van KPN. (dit gaat op de zelfde manier als een KPN monteur bij een KPN kant zou doen)

Op de foto is geen ISRA te zien dus dat was niet het punt waar de kabel binnen komt. 

Deze lijkt te zitten in de gang bijvoorbeeld naast de deurpost of onder het kruipluik. (de grijze kabel die de muur in loopt)

Hallo @Manonk-33,

Guidion heeft ook infra monteurs welke de aansluiting wel kan/mag herstellen.

Indien deze niet te vinden of te herstellen is dan kan deze monteur het doorzetten naar de afdeling ondergronds van KPN. (dit gaat op de zelfde manier als een KPN monteur bij een KPN kant zou doen)

ik heb gister met hen geappt en zij geven aan dat ze alleen voor het aansluiten van een modem zijn en dat ik contact moet opnemen met odido voor andere werkzaamheden vandaar dat ik dit dus ook weer hier hem neergezet.

Hi @Manonk-33, welkom op onze Community!

Zou er nog een keer naar gekeken kunnen worden zodat de juiste monteur aangestuurd kan worden? Ik heb iemand nodig die mijn ISRA punt kan herstellen. De kabel ligt voor het huis en moet nog naar binnen gelegd worden en dan het ISRA punt herstellen. Met een afspraak om mijn modem aan te sluiten kom ik niet zo ver als ik geen ISRA punt heb om deze op aan te sluiten. 

Hi @Manonk-33, ik zie inderdaad dat er een Guidion monteur is gestuurd in plaats van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Vaak wordt Guidion altijd aangestuurd om te kijken of het niet ligt aan dat het ISRA-punt niet gevonden kon worden. Ik heb het gelijk bij onze technische dienst nagevraagd en de situatie uitgelegd en zij sturen nu gelijk een KPN monteur aan om dit te regelen. Zij zullen snel contact met je opnemen om een afspraak in te plannen! 😊

Reageer