Skip to main content

Vandaag is bij mij de glasvezel binnengebracht en de FTU afgemonteerd in de meterkast.

Zou er iemand voor mij de demping kunnen controleren en de ONT kunnen activeren?

De ONT heeft signaal overigens.

Ik ga toch alles via mijn eigen UniFi systeem laten lopen dus voor mij hoeft er geen Guidion monteur langs te komen die kan buiten wat ik nu vraag toch niks voor mij betekenen.

De SC connectors en de SC/APC connectors heb ik ook gecleant dus normaliter zou de demping goed moeten zijn maar dat kunnen jullie alleen checken.

 

Alvast bedankt!

De monteur moet eerst de installatie met de Zyxel router opleveren zoals de ONT activeren. Daarna kun je met je eigen systeem aan de gang. 


De monteur moet eerst de installatie met de Zyxel router opleveren zoals de ONT activeren. Daarna kun je met je eigen systeem aan de gang. 

En jullie kunnen niet even het serienummer invullen van de ONT zodat ik zelf even de Zyxel eraan kan hangen?


Heb je een Huawei ONT geleverd gekregen? Die worden normaal gesproken automatisch bij Odido geregistreerd en geactiveerd op het moment van verzending. Het zou dus eigenlijk al moeten werken met de Zyxel router als die registratie goed zit en niemand patches verkeerd heeft gezet.

Brand de PON lamp gewoon constant? Dan zou alles goed moeten zitten. 


Heb je een Huawei ONT geleverd gekregen? Die worden normaal gesproken automatisch bij Odido geregistreerd en geactiveerd op het moment van verzending. Het zou dus eigenlijk al moeten werken met de Zyxel router als die registratie goed zit en niemand patches verkeerd heeft gezet.

Brand de PON lamp gewoon constant? Dan zou alles goed moeten zitten. 

Beste,

 

Inmiddels ben ik hier ook al achter gekomen, nadat ik de Zyxel eraan had gehangen en hem erna terug aan de UniFi hing VLAN 300 ging het lopen.

Snelheid komt ook netjes binnen dus hartstikke fijn!

Ik heb zelf bij KPN gewerkt en daar moest de monteur via een app postcode huisnr met het serienummer van de ONT koppelen tot die tijd matchte hij niet het abonnement vandaar dat ik van hetzelfde principe uitging in deze.


Reageer