Skip to main content

27 juni ODIDO internet aangevraagd. Eerder een poging gedaan maar na 4 maanden gefrustreerd opgegeven.

Nu 9 juli dan eindelijk de aansluiting binnen en optimistisch alles gaan aansluiten maar helaas….. Een rood knipperend lampje.

Bij navraag het volgende antwoord :

wo 24 jul 2024 om 15:26 schreef Jelle Huttinga <Jelle@nivinict.nl>

Beste Ton Verschuren,

Ik zie dat er nog een obstructie op uw adres loopt. Er is wel een aansluiting geïnstalleerd op uw adres, maar deze werkt nog niet goed en is ook nog niet als succesvol opgeslagen. 

Om het kort uit te leggen: de glasvezelkabel die ondergronds van de centrale naar uw woning gaat is beschadigd en laat signaal door.  

Ik zal dit in het systeem verwerken en dan zal er eerst een team worden aangestuurd die uw kabel gaat maken, daarna zal ik u weer bellen voor een afspraak om een meting te doen. Hoelang dit allemaal gaat duren weet ik niet. 

Na de succesvolle meting wordt hij als succesvol opgeslagen en kan u een afspraak inplannen om het modem te laten instaleren door Odido.

En alle ellende begint opnieuw. Met de bekende “beloften” en standaard antwoorden:

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat u nog geen gebruik kunt maken van de glasvezelaansluiting. 

Zou u mij een foto kunnen maken van de aansluiting die u heeft ontvangen in de woning?

Dit gaat om een wit kastje met ODF-stickers erop. 

Dan kan ik dit voor u uitzetten bij onze aansluitpartner met de vraag om dit op te gaan lossen.

Alles bij elkaar dus 9 maanden wachten op internet van ODIDO en ondanks heel veel loze beloften en verwijzen / doorzetten naar “de aannemer”. GEEN INTERNET…..

ODIDO zou zich moeten schamen !!

Hey @tver, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start waar we op hadden gehoopt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we te maken hebben met een NL7 situatie, hier dient de huisaansluiting nog geïnstalleerd te worden. Dit is netjes gedaan zie ik, verder kan ik niet zien waar het precies vastloopt. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken en jou een concrete update te geven. Houd je telefoon goed in de gaten want ze nemen telefonisch contact op. Hopelijk kunnen zij meer zien dan ik op dit moment en komt er eindelijk schot in de zaak. 

Odido als internet service provider afhankelijk van de netbeheerder, bij jou ODF, net zoals een energie provider afhankelijk is van een netbeheerder als Stedin.

Als de kabel bij jou defect is zal de netbeheerdet dat moeten repareren en die schakelen weer aannemers in voor het daadwerkelijke graaf/reparatie werk. Afhankelijk van het probleem of vergunningen om te graven kan dat langer duren.

Voor de goede orde heb ik van jullie onderstaande mail gehad (Tim van Odido). En natuurlijk gaan jullie naar ODF wijzen en ODF naar de aannemer….. maar ik heb met jullie een overeenkomst niet met ODF of de aannemer. En een vergunning om te graven? Vorige week werd er driftig gegraven door ODF/Odido in de straat. Nieuwe aansluitingen… hebben die dan ook last van die "draadbreuk . 

Lijkt erg op massa is kassa… veel aansluitingen en (potentieel) betalende klanten maar die moeten wel 9 maanden wachten op internet… Staat wellicht leuk voor de aandeelhouders hoeveel aansluitingen er zijn maar of die allemaal betalende klanten zijn of gewoon wachten op oplevering?? Kortom MASSA is KASSA 

Als ik van de een op 19 september een mail krijg dat ik binnen 3 werkdagen  een reactie krijg dan mag ik dat verwachten denk ik. En die "deadline” is verstreken 

Dus ik vraag me echt na 9 maanden af of dit iets gaat opleveren buiten een nutteloze en waardeloze glasvezelverbinding in mijn meterkast. maar ach ODF heeft er wellicht goed aan verdiend. 

Kenmerk:

refComId:_a5IKB000001e7Ys2AI:refComId

Update over je melding

Hallo Ton,

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: . We houden je op de hoogte van de voortgang.

Tim van Odido

Reageer