Skip to main content
Beantwoord

Mijn Odido abonnement is per ongeluk eenzijdig stopgezet

  • 10 September 2024
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Mijn nieuwe glasvezelabonnement (50 Mbit/s) is sinds eind augustus werkend. Daar was ik heel blij mee. Vorige week kreeg ik onverwacht een mail dat mijn abonnement is aangepast en ik een nieuwe modem krijg. Ik heb dat echter helemaal niet aangevraagd, want alles doet het juist eindelijk goed. Ik heb toen direct met Odido gebeld en vervolgens heeft een medewerker de verlenging geannuleerd. Echter, toen is het misgegaan, want mijn hele abonnement is nu per ongeluk stop gezet.

Bij de helpdesk zeggen ze dat ik nu geen klant meer ben en dat ik opnieuw een abonnement moet aanvragen. Hoe is dit mogelijk? Dit kan toch niet eenzijdig? Ik wil graag dat het abonnement in ere wordt hersteld.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi @RutgerW, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je abonnement zelf nu weer helemaal hersteld is! Wel klopt het dat het aanmelden voor het Klantvoordeel niet meer lukt. Het stukje wat over het Klantvoordeel gaat denkt namelijk nog dat het abonnement niet actief is, waardoor ik een foutmelding krijg als ik je weer aan probeer te melden. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, zodat we dit weer goed kunnen zetten voor je. Zodra het opgelost is, krijg je hier bericht van. Wij kunnen vervolgens de periode waarin je het Klantvoordeel bent misgelopen weer voor je vergoeden. Wat de Mijn Odido omgeving betreft, dit ziet er aan mijn kant helemaal goed uit! Zie jij hier nu ook alle gegevens weer in staan? Soms kan het zijn dat je de app helemaal moet verwijderen en weer opnieuw moet installeren voordat de gegevens weer helemaal zichtbaar zijn. Hou je me op de hoogte? 

Bekijk origineel

9 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7675 reacties
  • 10 september 2024

@RutgerW Jemig en nu geen TV en Internet?

Zet je (ex) klantennummer in je forum account, (zie mijn onderschrift)


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 september 2024

Ik heb mijn (ex)klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Dank. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10733 reacties
  • 12 september 2024

Hoi @RutgerW, ik zie jouw klantnummer nergens staan in de profielvelden; kun je het nogmaals plaatsen, alsjeblieft? Plaats ook meteen jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN, dan is de verificatie compleet en kan ons moderatieteam meteen aan de slag voor je. Deze info is ENKEL voor moderators en voor jou zichtbaar, geen zorgen. Bedankt voor je geduld!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 september 2024

Hallo, ik heb nu geloof ik alle gegevens toegevoegd.

Via de backoffice (telefonisch bereikt) lijkt mijn abonnement nu hersteld. Ik krijg weer te zien dat ik een abonnement heb, en het werkt thuis ook gewoon. Wel zijn er nog enkele kleine zaken die niet lijken te kloppen, zoals dat ik het klantvoordeel op mijn Ben abonnement nog niet terug heb, want het geeft aan dat ik geen odido internet heb. Ook is mijn contract niet terug te vinden, zie ik mijn klantnummer niet en krijg ik in de mijn Odido omgeving een foutmelding te zien. Misschien is het even afwachten tot dit allemaal weer vanzelf in orde komt?


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1428 reacties
  • Antwoord
  • 13 september 2024

Hi @RutgerW, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je abonnement zelf nu weer helemaal hersteld is! Wel klopt het dat het aanmelden voor het Klantvoordeel niet meer lukt. Het stukje wat over het Klantvoordeel gaat denkt namelijk nog dat het abonnement niet actief is, waardoor ik een foutmelding krijg als ik je weer aan probeer te melden. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, zodat we dit weer goed kunnen zetten voor je. Zodra het opgelost is, krijg je hier bericht van. Wij kunnen vervolgens de periode waarin je het Klantvoordeel bent misgelopen weer voor je vergoeden. Wat de Mijn Odido omgeving betreft, dit ziet er aan mijn kant helemaal goed uit! Zie jij hier nu ook alle gegevens weer in staan? Soms kan het zijn dat je de app helemaal moet verwijderen en weer opnieuw moet installeren voordat de gegevens weer helemaal zichtbaar zijn. Hou je me op de hoogte? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 september 2024

Hoi Nora, dank voor je reactie! In mijn account-omgeving zie ik onderstaande melding. Heeft misschien geen enkel effect, maar toch vreemd. Misschien dezelfde oorzaak als de foutmelding die jij ziet?

 

Verder zie ik bij mijn gegevens nergens mijn klantnummer staan. Maar misschien zoek ik niet goed genoeg? Hetzelfde geldt voor mijn contract, ook dat kan ik nergens vinden terwijl dat volgens de odido-FAQ wel zou moeten.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 1912 reacties
  • 14 september 2024

Hoi @RutgerW, ik help je graag verder! Zie je deze melding ook als je opnieuw inlogt of een incognito tabblad gebruikt? Daarnaast kun je zowel je klantnummer als je contract vinden bij Mijn Gegevens op Mijn Odido. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 september 2024

Hoi Ishana, dank voor je reactie. Om je vraag te beantwoorden: ja, ik blijf de melding zien, ook na refresh en in incognito modus. Mijn klantnummer en contract kan ik niet vinden via Mijn Gegevens, ik heb het werkelijk op alle manieren geprobeerd. Als ik via een omweg (via het zoekveld) toch mijn contract vind, blijkt dat het foutieve contract te zijn dat op 5 september per ongeluk is ingezet, en die is geannuleerd. Een beetje een ingewikkeld verhaal, maar er is heel veel verkeerd gegaan vanuit Odido in korte tijd. Ik wacht het even af.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3552 reacties
  • 15 september 2024

@RutgerW Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct opnieuw gaan kijken en zie dat de order nu systematisch ook helemaal goed staat. Voor het Klantvoordeel is er een nieuw verzoek ingediend, ik verwacht dat dit aankomende week wordt doorgevoerd. 

Ik vermoed zoals je zelf zegt dat dit zichzelf rechttrekt. Merk je eind aankomende week dat je nog steeds geen inzicht hebt, wil je dit dan nogmaals aankaarten? Dat is echt te lang en dan moeten we verder onderzoeken waar dit aan ligt. 

Geef je mij een seintje? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen