Skip to main content
10000 Topics
1Gbit/s traag en wisselend
Hallo Odido, Volgens de klantenservice zou mijn 1Gbit/s glasvezel verbinding up en running moeten zijn. de snelheden die ik haal zijn erg wisselvallig tot soms heel laag. Daarbij kwam ik dit topic tegen en loop tegen hetzelfde probleem aan als deze persoon Bedraad op de modem, speedtest uitgevoerd: Hierbij heb ik alvast de vragen kunnen beantwoorden om van jullie kant 1 en ander uit te sluiten. Deze punten heb ik gecontroleerd: (1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging. 4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest. 5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen. 7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) mijn antwoorden: 1Gbit/s kaart Nee, rechtstreeks CAT 5e kabel tussen laptop en modem Zyxel T50. Vanuit de APP gestart en browser, variërende waardes van rond de 500mbit/s en soms rond de 600 mbit/s max. Firewall staat uit. Ook getest op een andere laptop. CPU load rond de 25% Cat 5e rechtstreeks Nvt, Zyxel T50 Diverse malen ook al de modem en converter herstart. De lijn lijkt niet stabiel want de upload snelheid fluctueert ook tussen 150 en rond de 900 Mbit Wifi op 5ghz komt niet hoger dan 225 up 250 down.
Problemen TV
Hallo, Via deze weg ben ik al een aantal keer geholpen dus probeer ik het namens mijn ouders ook. Het probleem wat mijn ouders ervaren is dat ze wel internet en telefonie hebben, maar dat ze geen TV kunnen kijken via de mediabox. De mediabox toont een melding dat er een storing is en dat dit door Odido opgelost moet worden. Dit duurt intussen 4 dagen. Wat er aan vooraf is gegaan is nogal raar. Op dinsdagochtend hadden mijn ouders nog gewoon tv zonder storing. Toen kwam er een medewerker van Odido langs met de mededeling dat er storingen zouden zijn en dat hij hun aansluiting wilde controleren. Hij heeft de boel gecontroleerd en in elk geval hebben ze sindsdien geen internet, telefoon en dus ook geen tv meer. De beste man heeft van alles geprobeerd, maar kreeg niets meer aan de praat. Mijn ouders moesten maar met Odido contact opnemen om het op te laten lossen want hij moest ook weer verder. Na diverse (mobiele) telefoontjes over en weer kwamen donderdag een tweetal mannen die in elk geval het internet en telefonie weer aan de praat hebben gekregen. De mediabox blijft nog steeds de storing aangeven. Nogmaals met Odido gebeld, maar die blijven aangeven dat er dus niets mis is met de verbinding bij mijn ouders in huis en dat de storing van de mediabox door Odido opgelost moet worden. Nu vraag ik me af hoe het kan dat dit zo lang moet duren. En wat hier aan de hand zou kunnen zijn. Enig advies hierin is zeer wenselijk. Groeten, Wesly
Internetstoring sinds 18 november
Onderwerp: Internetstoring sinds 18 november - Dringende Oplossing Gewenst Hallo Odido Community, Sinds de avond van 18 november heb ik geen werkende internetverbinding meer thuis. De volgende dag heb ik contact opgenomen met de klantenservice, waarna op 21 november een monteur van Guidion langs kwam om de storing te verhelpen. Helaas bleek het probleem complexer te zijn, en de monteur gaf aan dat de netwerkbeheerder ingeschakeld moest worden. Sindsdien is het echter erg stil geworden. Op vrijdag werd me verteld dat er blijkbaar geen ticket was aangemaakt voor het probleem, en dit werd alsnog gedaan. Na het weekend heb ik meerdere keren gebeld, maar telkens kreeg ik te horen dat er nog geen terugkoppeling was van de netwerkbeheerder. Dinsdag werd me gezegd dat de ticket was opgepakt en dat mijn verbinding elk moment hersteld zou moeten zijn, met de belofte dat het uiterlijk donderdag opgelost zou zijn. Vandaag, donderdag, heb ik opnieuw gebeld en werd me verteld dat het probleem nog niet is opgelost en dat de backoffice de ticket nog niet had opgepakt. De medewerker gaf aan dat het mogelijk nog dagen zou duren, waardoor ik het tweede weekend zonder internet zal zitten. Dit begint nu wel erg frustrerend te worden. Ik heb in het verleden al meerdere vervelende ervaringen gehad met Odido, zoals onverwachte wijzigingen in mijn contract en eerdere lange periodes zonder internet, maar deze situatie lijkt echt de kers op de taart te zijn. Het lijkt erop dat de klantenservice geen duidelijk beeld heeft van wat er aan de hand is, en ik krijg telkens tegenstrijdige informatie. Er is weinig begrip voor mijn situatie, en ik ben het zat. Ik verzoek Odido dringend om dit probleem deze week nog op te lossen. De technische details van het probleem zijn als volgt: het glasvezelkastje toont een groen knipperend 'pon'-lampje nu, geen lampje brandt bij 'los', en de rest is groen. De router heeft groene lampjes, behalve het internetbolletje, dat rood blijft. Ik hoop snel een oplossing te krijgen. Met vriendelijke groet, Een trouwe, maar ontevreden klant.
Factuur van niet-ingeleverde TV box terwijl deze wel ingeleverd is
Beste klantenservice/community, Vandaag kreeg ik een mail met het bericht dat er op 21-8 een factuur van €90,- geïncasseerd gaat worden, vanwege het niet terug sturen van apparatuur. Het zou hierbij gaan om een TV box, welke ik gewoon netjes terug gestuurd heb en hiervan ook per mail een melding van heb gehad op 15-6. Een beetje achtergrond informatie: In Mei heb ik een overstap geprobeerd voor een week naar Ziggo, waaruit bleek dat er mij iets verkocht was wat ik niet wilde. Hierdoor ben ik weer terug naar T-mobile gegaan, maar omdat er in de overstap tussen de providers iets fout was gegaan, was mijn contract al beëindigd en moest er een nieuw contract aangemaakt worden (hierdoor heb ik 2 weken zonder tv/internet gezeten). Ik heb hiervoor mijn oude apparatuur al eens terug gestuurd, en ook weer nieuwe apparatuur voor gekregen, maar in Juni kreeg ik nogmaals de vraag om mijn Tv box te retourneren ondanks dat ik pas een nieuwe heb gehad. Ik dacht dat het misschien een nieuwere versie was, of vanwege het feit dat de installateur van T-mobile wat moeite had deze om te starten. Dus ook deze box heb ik geretourneerd, waar ik een bevestiging van ontvangst van heb gekregen op 15 Juni. Echter, krijg ik nu alsnog een factuur voor het niet inleveren hiervan. Omdat dit niet klopt, heb ik hier de klantenservice zojuist voor gebeld. Zij gaven aan dat, gezien het bovenstaande, het kan zijn dat er iets fout is gegaan in de administratieve verwerking hiervan, maar kreeg wel continue het verwijt dat dit komt omdat ik mijn apparatuur niet op tijd opgestuurd had, terwijl dit wel het geval was. Ik hou het maar even op dat we waarschijnlijk langs elkaar af aan het praten waren, maar er werd geen moeite gedaan om het vanuit de klant zijn perspectief te begrijpen, wat het een onprettige ervaring maakt. Samengevat - Het gaat mij erom dat de factuur van €90,- onterecht is en ik deze tegengehouden wil hebben, of een verrekening hiervan, en ik zou hier graag een bevestiging van willen voordat er straks gezegd wordt dat ik dit eerder had moeten melden (en voor mezelf zodat ik weet dat het rechtgetrokken wordt). Alvast bedankt voor de reacties! :)

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen