Hallo allemaal,
Eind februari 2024 ben ik van KPN naar Odido overgestapt. Toen we nog bij KPN zaten was onze laadpaal keurig verbonden met ons wifi-netwerk (bestaande uit een KPN Box 12 en 3 bekabelde 2.0 Superwifi wifi-punten). Sinds de overstap naar Odido weigert onze laadpaal echter te verbinden. We hebben nu een Zyxel T-56 Router en 3 bekabelde Zyxel WX5600-wifi-punten. Het gaat om een Tesla Gen 3 Wall Connector. Dit apparaat vereist o.a. een 2.4 Ghz verbinding en WPA2-beveiliging. Zie:
Bron: Oplossen van problemen met een Wall Connector | Tesla Support Nederland
In de instellingen van de router heb ik het 5 Ghz netwerk al uitgezet en ook de beveiliging naar enkel WPA2-beveiliging gezet. Echter wil de laadpaal nog steeds niet verbinden. Ik weet niet waar het aan ligt, maar aan de verbinding kan het in ieder geval niet liggen. 1 van de (bekabelde) wifipunten hangt vlakbij de laadpaal en geeft mooi signaal af. Ook lijkt het me sterk dat het aan de laadpaal zelf ligt, aangezien deze wel verbindt met een mobiele hotspot van een Samsung-toestel.
De supportafdeling van Tesla vermoedt dat het toch te maken heeft met de routerinstellingen. Waarom de laadpaal dan niet moeilijk deed met de standaardinstellingen van de KPN-router en wel bij die van Odido, is mij een raadsel.
Wie oh wie kan mij hierbij helpen? :-)