sinds een week heb ik internet en tv van Odido, maar ben er nog niet echt blij mee.
Regelmatig heb ik geen geluid op mijn tv en een groot aantal zenders hebben een heel zacht geluid.
Door de mediabox meerdere keren aan en uit te zetten (soms even de spanning eraf) doet hij het dan wel weer, maar het geluid van een groot aantal zenders blijft zo zacht, dat je het volume op maximaal moet zetten om iets te horen. Schakel je dan naar een zender waarvan het geluid wel goed is, knallen de speakers bijna uit elkaar. Hiervoor had ik KPN zonder deze problemen.
Mijn tv (LG) is via een geluidsinstallatie van Teufel met de mediabox verbonden
Bladzijde 1 / 3
Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! @Keespa
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer optimaal van TV kan genieten!
Wil je de volgende instellingen eens aanpassen:
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
Mocht dit niet voor verbetering zorgen dan kun je het volgende proberen:
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aanpassen naar 'Passthrough'.
Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen!
Dag Tessa,
de instellingen stonden al zoals beschreven, maar het helpt niet.
Bij de zenders 1 tm 12, 17, 19, 20, 61, 110, 111, 112, 391, 392, 515 hebben wel goed geluid, maar de rest is te zacht.
In afwachting,
Fijne update! Geluid van de TV moet op 100% staan wil ik iets horen. Wijzig ik de geluidsinstellingen naar “Passthrough” dan is het geluid van enkele zenders, zoals hierboven in het bericht van @Keespa vermeld staat weer normaal. Maar niet van alle dus.
Wil ik nu, via de tv box, een app gebruiken/ een film gaan kijken via Netflix oid. dan moet het geluid weer op maximaal niveau staan om er iets van te kunnen horen.
Gebruik ik die app via de geïnstalleerde apps op mijn TV, dus niet de TV box, dan is er niets aan de hand.
Voor de update was het geluid al een probleem. Toen moest ik steeds wisselen van zender om zo te hopen dat het geluid van de zender die ik wilde gaan kijken wel het juiste volume had.
Nu helpt dat compleet niets
@Keespa@Sandervp Wanneer jullie via de spraakfunctie ‘Max volume’ zeggen, werkt het dan wel? Ik ben benieuwd!
Als niet werkt, willen jullie dan nagaan of de HDMI CEC instelling voor geluid UIT staan? Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet (Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen).
ik ben er achter. Bij de zenders waarbij het geluid te zacht is, kun je met de afstandsbediening van Odido het volume regelen (bij de zenders welke goed zijn, lukt dit niet), als je dit op maximaal zet is het volume bij alle zenders hetzelfde.
@Teresa van Odido ook dit werkt niet bij mij.
En zet ik mijn volume op maximaal, met de odido afstandsbediening, zoals @Keespa dat omschrijft, dan moet ik voordat ik een app via de TV zelf ga bekijken eerst het volume zo goed als helemaal uit zetten anders staat het volume loeihard
Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?
1) Ga naar het Mediabox menu 2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings' 3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 4) Ga naar 'Display & Sound' 5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC' 6) Zet 'Volume Control' UIT zetten. 7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening 8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Dag @Tommie van Odido
dit heeft wel geholpen.
bedankt!
Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?
1) Ga naar het Mediabox menu 2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings' 3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 4) Ga naar 'Display & Sound' 5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC' 6) Zet 'Volume Control' UIT zetten. 7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…
Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?
1) Ga naar het Mediabox menu 2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings' 3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 4) Ga naar 'Display & Sound' 5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC' 6) Zet 'Volume Control' UIT zetten. 7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…
Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?
1) Ga naar het Mediabox menu 2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings' 3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 4) Ga naar 'Display & Sound' 5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC' 6) Zet 'Volume Control' UIT zetten. 7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…
Helaas, werkt niet.
Kan je de volgende stappen uitproberen @Irma194?
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Heb je extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid via de speakers van de tv?
Bij stap afstandsbediening, 2de regel, krijg ik niet de optie aanpassen volumeregeling. Licht niet op. Wat moet ik dan uitzetten?
@Irma194, wat gek! Dit zou wel moeten gebeuren. Ik heb dit net getest ook. Bij mij zie je dat de audioapparat optie ook niet opgelicht is. Dit is omdat ik nu niks heb aangesloten. Als ik wel een audioapparaat aansluit, dan licht deze wel op. Klopt het dat je dit alleen hebt bij volume van een audioapparaat? Of is het ook niet voor de andere opties mogelijk? Anders zou je nog even kunnen kijken of je eigen audioapparaat goed aangesloten staat.
ik ben er achter. Bij de zenders waarbij het geluid te zacht is, kun je met de afstandsbediening van Odido het volume regelen (bij de zenders welke goed zijn, lukt dit niet), als je dit op maximaal zet is het volume bij alle zenders hetzelfde.
Ik heb ook al 4v maanden problenen met geluid. Omdat de afst.bediening (ab) van Odido helemasl niet reageert, gebruik ik nu der ab van de tv zelf maar herhaaldelijk valt het geluid weg of zacht. Na paar x herstarten kan ik weer horen. Balen..al neer dan 30 x telefoon aan SD van Odido en meetdere nw mediaboxen en ab s klaar mee en overweeg ik op te zeggen wegens wanprestatie. Ze komen er niet uit en houden me aan het lijntje net komt nw update maar lost niet op en n ik zut er mee. En.met mij velen.…
Odido ..spijt als haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben nasr nw glasvezelabonnement......
Ik heb hetzelfde probleem helaas. Ook alles geprobeerd, maar geen resultaat. Volume op 95%, dan is het redelijk te horen.
Hi @Elisabeth-46, dat gaan we proberen op te lossen! Heb je de onderstaande stappen al uitgevoerd?
1) Ga naar het Mediabox menu 2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings' 3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 4) Ga naar 'Display & Sound' 5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC' 6) Zet 'Volume Control' UIT zetten. 7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening 8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Ja Tommie, dat heb ik allemaal al.gedaan. Heeft niets geholpen helaas.
Ook deze stappen @Elisabeth-46?
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Heb je extern audio apparatuur aangesloten of gaat het geluid via de tv boxen?
Gaat via de TV, het geluid. Verder niks aangesloten.
Ook dit heeft niks geholpen. Had ik al geprobeerd
Wat nu?
Kan je eens een volledige powerflip uitvoeren @Elisabeth-46? Zie dat het apparatuur al een lange tijd aan staat.
Powerflip
Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Goedemiddag Tommie,,
Ook de powerflip heb ik gedaan…...geen enkel effect op het geluid. Het was goed toen ik 1mei overstapte naar Odido en het bleef goed tot er een update voor de TV kwam ; toen werd het geluid heel zacht en kan ik het pas weer horen als hij op minimaal 65% staat, maar goed te volgen op 85% ongeveer.
Ik ga niet nog meer experimenteren want ik ben geen deskundige of technisch iemand. Er is mij een monteur thuis beloofd omdat ik nog een vervelend mankement heb met mijn vaste telefoon ( geen voicemail naar e-mail, vanaf 1 mei al en komt niet meer goed. Uit coulance zou ik een monteur nu krijgen werd mij door de telefoon beloofd….nooit meer iets ervan gehoord! Steeds moet ik er iemand bij vragen omdat ik het zelf niet voor elkaar krijg. Heeft me steeds weer geld gekost voor niets. Graag nu EINDELIJK een monteur. Heb ook een klacht ingediend voor de 2e keer…..hopelijk krijg ik nog een antwoord en actie van Odido. Aan mijn TV mankeert niets. Het probleem zit bij Odido.
Hey @Elisabeth-46, ik zie dat je het modem en ONT gereboot hebt alleen de Mediabox nog niet, die staat al 8,5 week aan zonder reboot.
Dan heb ik nog 1 optie mogelijk, kan je naar Select formats gaan en vervolgens de optie: Never use surround sound aan klikken. Werkt dit?
Heb de Mediabox gereboot en Select formats weet ik niet wat dat is en waar ik dat vind.
Heel vervelend dit allemaal.
Die reboot heeft trouwens ook niet geholpen.
Heb veel last van al die stress waar ik niet om gevraagd heb.
Graag een oplossing met een servicemonteur.
Gr. Elisabeth-46
Het klopt dat de voicemail niet meer naar je e-mailadres wordt verstuurd @Elisabeth-46. Dit komt omdat we onze Voip-server hebben uitgeschakeld en niet wisten dat dit op die server zat. Ze zijn hier al een tijd mee bezig om dit op te lossen.
Voor het geluid heb ik een ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij zien wat er aan de hand is of een monteur aansturen.
Het klopt dat de voicemail niet meer naar je e-mailadres wordt verstuurd @Elisabeth-46. Dit komt omdat we onze Voip-server hebben uitgeschakeld en niet wisten dat dit op die server zat. Ze zijn hier al een tijd mee bezig om dit op te lossen.
Voor het geluid heb ik een ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij zien wat er aan de hand is of een monteur aansturen.
Hopelijk komt er hier eindelijk een monteur. Krijg ik nu wel een reactie van de technische dienst?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.