Mijn K&K heeft blijkbaar last van ochtendziekte. Elke ochtend is de downloadsnelheid extreem laag. Na een simpele reset is de snelheid weer op peil. Wie heeft hier ook last van en wie weet een oplossing?
Even een simpele tijdklok ertussen en in de ochtend even uit en aan zetten?
Beste Eric,
Bedankt voor je waardevolle tip. Maar ik denk dat als eerste oplossing Odido moet zorgen voor een constant goed signaal. Maar als dat niet lukt ga ik zeker jouw geniale idee toepassen.
Ervaar je dit echt alleen in de ochtend of gebeurd dit ook nog op andere tijden? Ik ben benieuwd of je de modem dan verplaatst of staat deze wel op de zelfde plek?
Ik wil je vragen om eens een kijkje te nemen op onze dekkingskaart: Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido.
Wil je daarna het modem bij het raam plaatsen waar de dekking het sterkst is? Ik ben benieuwd of dit morgenochtend nog steeds gebeurd. Laat je het mij weten? Ik sta klaar om opnieuw met je mee te kijken indien nodig!
Goedemiddag Teresa,
Bedankt voor je snelle reactie. De lage snelheid is alleen 's morgens. Na een reset blijft de snelheid de hele dag prima, zoals nu 330mb. Ik verplaats de router nooit. Hij staat op de vensterbank bij het raam. De mast staat op 500 meter van ons huis. Voor de rest ben ik erg tevreden over Klik&Klaar.
Zou je hem eens op een andere plek willen zetten
Dat is helaas niet mogelijk. Dan staat die te ver van de tv af.
Het gaat even om een testopstelling
Vanmorgen weer 10mbs, dus lage downloadsnelheid. Even het modem gereset en de snelheid lag weer boven de 300 mbs. Ik vraag me af, waarom de snelheid niet de hele dag ongeveer hetzelfde is.
Hi
Beste Cheynne, ik heb de router nu op een andere vensterbank neergezet. De downloadsnelheid is ondermaats via wifi ( zie foto). Op de vensterbank waar hij normaal staat haal ik gemakkelijk snelheden boven de 300 mbs. Echter niet nadat ik eerst ' s morgens het modem moet resetten. Soms zelfs een harde reset.
Nu (18.20 uur) staat het modem weer op de vensterbank nasst de tv en geeft weer fantastisch signaal. ( zie foto). Ech
ter het is weer avond en dan is het signaal altijd prima. Bekabeld signaal naar de tv via ethernet geeft prima resultaat: 704.83 mbs download.
Het probleem is: 's morgens vroeg te lage wifi snelheid van ongeveer 10mbs.
Goedemorgen beste mensen,
Ik sta vanmorgen vroeg op om de krant te lezen. Maar waar ik vroeger eerst de hond uitliet, pleeg ik nu als eerste activiteit de snelheid van van Klik&Klaar internet uit te lezen. En zoals elke ochtend is die met 13 Mbs weer bedroevend laag. Dus ga ik zo maar weer resetten. Ik denk dat ik aan de kerstman maar een tijdschakelaar vraag, dan kan ik dat proces ook automatiseren. En wordt Klik ook echt Klaar.
Ik zit dus 500 meter van een 5G mast van Odido en kan met gemak ruim 300Mbs halen.
Maar ik ben een hoopvol mens. Ik heb altijd nog de hoop dat de technische mensen van de helpdesk er een oplossing voor zullen vinden. Opzeggen vind ik nog geen optie, want Klik&Klaar is echt een leuk product dat potentie heeft.
Ik wens iedereen van de community alvast fijne feestdagen toe.
Berry
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.