Skip to main content

Vandaag is bij mij Odido 1gb glasvezel aangesloten. Echter, het data lampje van mijn Nokia ONT knippert oranje in plaats van groen (zoals ik gewend was bij mijn vorige provider). Als ik bedraad een speedtest doe, zijn de waardes niet heel slecht, maar de download komt helaas niet hoger dan 600 terwijl de upload tegen de 900 loopt. 

Hoort het data lampje groen te zijn?

Hoi ​@doornim, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik zou graag eerst willen weten welk glasvezelkastje je hebt. Ik zie dit namelijk niet terug in het systeem. Je mag ook een foto delen. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Bedankt voor de reactie. Zie bijgaande foto van de NOKIA ONT XGS-PON.

Snelheid down ligt gem. op 600/700 en up helaas veel minder?

Daarnaast heb ik sycn problemen met TV kijken, maar ik las enige tips op dit forum. Dus zal ik deze eerst proberen of dit helpt. Had trouwens met de vorige provider nooit last van sync problemen?

Vandaag is bij mij Odido 1gb glasvezel aangesloten. Echter, het data lampje van mijn Nokia ONT knippert oranje in plaats van groen (zoals ik gewend was bij mijn vorige provider). Als ik bedraad een speedtest doe, zijn de waardes niet heel slecht, maar de download komt helaas niet hoger dan 600 terwijl de upload tegen de 900 loopt. 

Hoort het data lampje groen te zijn?

@doornim Hoi

Nee deze hoeft niet groen te zijn in Uw geval is dit lampje geel.

Dat betekent dat je verbinding tussen het glasvezelkastje en de T56 modem/router 2.5Gbit is.

Reageer