Skip to main content

Hoi ik heb glasvezel besteld en er is alleen een opname geweest (schouw) ik hoor verder niks meer. Kan iemand informeren wat de status is?

 

Stel ik krijg pas over 1 jaar glasvezel geldt dan nog wel het huidige aanbod waar ik een bestelling voor gedaan heb of gelden dan de nieuwe tarieven die nu aangeboden worden?

Hoi ​@xassnake2, Super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we je per e-mail informeren of zal de netwerkbeheerder contact met je opnemen. Daarnaast zul je uiteraard het aanbod behouden waar je mee akkoord bent gegaan bij het afsluiten van dit contract. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Zou jij tevreden zijn met dit antwoord?

Ik hoor inmiddels verhalen over langer als een jaar of helemaal geen respons.…

 

Oftewel moet ik al gaan zoeken naar een andere provider?


De provider is niet het probleem.  De netbeheerder/ eigenaar van het glasvezel netwerk in jouw wijk zal de vezel eerst naar binnen moeten brengen voordat een provider de internet dienst kan gaan leveren. 

Afhankelijk van capaciteit van aannemers en eventueel benodigde toestemming van een VVE bij appartementen kan dit inderdaad de nodige tijd vergen. Als je een andere provider neemt blijft het glasvezel aanleggen door de netbeheerder hetzelfde probleem. 


Hoi Eric,

Bedankt voor je antwoord.

Een provider kan wel de status opvragen bij een netbeheerder. Want de provider vraagt een klanten aansluiting aan. Ik snap dat je geen datum kan roepen daar zijn teveel factoren afhankelijk van. Bij de aanvraag wordt je ten eerste al verkeerd geïnformeerd (binnen x dagen aangesloten) als ik kijk naar een normale aanvraag dan zit daar een TG datum aan vast bij goedkeuring. 

Het maakt mij verder niet uit of ik aangesloten wordt ik heb al internet maar als de provider kan zeggen dat er nog een jaar duurt dan weet ik dat ik voor nu een andere provider kan kiezen. Als je niks hoort dan geef je de klant het idee dat je beter elders kan kijken.

 

Het typen en antwoorden van dit bericht kost al meer tijd dan het opvragen van een status bij de netbeheerder/eigenaar van de glasvezel

Snap je....


Hi ​@xassnake2, ik snap je verzoek helemaal! Op dit moment navraag doen heeft nog geen zin. Anders had ik het graag gedaan. Jouw status is NL9, wat betekent dat vezel nog moet worden aangelegd en wij geen enkele indicatie kunnen geven van hoelang het gaat duren. Wij zijn compleet afhankelijk van de beheerder, de gemeente, de (onder)aannemers en hun planning, die wij niet kunnen inzien. We houden je echt zo goed mogelijk op de hoogte en kunnen we wel een verwachting delen, dan doen we dat meteen per e-mail. Ook zal de beheerder, zodra het zover is, contact met op nemen voor de huisaansluiting. Mega bedankt voor je geduld zover!


Reageer