Skip to main content
  • 4,806 Topics
  • 30,583 Reacties
4806 Topics
Glazvezel bestelling plaatsen
Dit gaat al terug naar oktober 2023 waarbij ik de 1e bestelling geplaatst heb voor glasvezel. Op dat moment was de verwachting dat dit in december opgeleverd zou worden. 3 maanden later was er nog steeds niets opgeleverd en is mijn overstap naar ziggo geannuleerd. Daarbij heb ik ook bij Odido het abonnement opgezegd. Nu ergens in februari is er een monteur geweest van volgens mij Gideon om de glasvezel in de meterkast aan te sluiten. De kabel ligt er dus. Daarbij heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Odido voor glasvezel met dezelfde voorwaarden en hier begint het gezeur. Inmiddels heb ik al 20 belletjes erop zitten naar Odido en Open Dutch Fiber. De 1e initiele bestelling was niet goed geannuleerd. Dat heeft uiteindelijk ODF geregeld via de aannemer om te annuleren. Ik heb daarop ook mailtjes gekregen van Odido dat de bestelling geannuleerd is. Vervolgens heb ik Odido gebeld op 16-04 dat er een nieuwe aanvraag ingeschoten moest worden, zodat ODF deze verder kan verwerken. De mevrouw aan de telefoon zei dat er al een aanvraag in stond en dat deze vanzelf verder vewerkt zou worden. Daarna ODF gebeld, die zagen niets in hun systeem. Weer Odido gebeld waarbij de volgende persoon de huidige aanvraag geannuleerd heeft en een nieuwe heeft ingeschoten op 17-04. Daarna weer ODF gebeld en wederom staat er niets in hun systeem. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel moeite moeten doen om ergens klant te mogen worden. Hoe kan ik nu zorgen dat er een juiste bestelling in het systeem van Odido en ODF komt? Inmiddels ben ik al meer kwijt aan belkosten dan aan een jaar abonnement.
Netwerkmigratie
Netwerkmigratie Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!) NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!
Status aansluiting / activatie glasvezelverbinding
Hi, sinds begin maart klant internet + tv bij Odido vanwege een verhuizing. Op 05 maart is er een Guidion-monteur langs geweest die constateerde dat er een verkeerde ONT is opgestuurd - kon verder niks doen. Paar dagen later nieuwe ONT ontvangen (Nokia) van Odido. Op 12 maart is er een nieuwe Odido-monteur langs geweest die vertelde dat de aansluiting in het glasvezelkastje in de meterkast niet voldeed, er moet een Delta-monteur langskomen - kon verder niks doen. Op 20 maart is er een Delta-monteur langs geweest die het kastje in orde heeft gemaakt en de ONT en modem heeft aangesloten. Hij vertelde wel gelijk dat het vaak zo is dat het serienummer op de ONT niet overeenkomt met het daadwerkelijke serienummer in het systeem waardoor er vanuit Odido een omzetting moet worden gedaan, kleine moeite vertelde hij - hij kon verder niks meer doen. Op 21 maart heb ik met een medewerker van de klantenservice van Odido gebeld, hij vertelde dat dit een ticket zou worden voor de technische dienst en dat zij dit gaan oplossen door of een omzetting serienummer of door (weer) een vervanging van de ONT. Heb verder geen melding oid. van dit ticket gehad, wat is nu de status? Gaat Odido de omzetting doen? Wordt de ONT omgeruild? Wanneer gaat dit gebeuren? Ik zit nu bijna een maand zonder vast internet - wat nog relatief kort is als ik de berichten op die forum lees - wie is er nu aan zet? Gr. Gianni *** (bewerkt door moderator vanwege privégegevens klant)
Wacht al bijna 8 maanden op Glasvezel internet - Continu valse beloftes en verkeerde datums
Goedemiddag, Waar te beginnen.. Begin juni 2023 kwamen mensen van Open Dutch Fiber (ODF) en T-Mobile verkopers (Nu Odido) bij ons aan de deur met het verhaal dat glasvezel bij ons in de buurt kwam en of we hier interesse in hadden. Ik kijk al jaren uit naar de mogelijkheid en heb ook direct ja gezegd. Ergens in juni 2023 heb ik een preorder gekozen voor een van de snelste fiber internet-only pakketten. Ik heb destijds heel duidelijk gevraagd naar een degelijke en goede schatting voor oplevering. Er werd gezegd dat dit september 2023 zou zijn. Hierop heb ik gezegd, oké, dat vind ik het wachten waard. Uiteraard begrijp ik dat er ook wordt gewerkt met onderaannemers, maar zowel vanuit Open Dutch Fiber als Odido sales en technische fiber afdeling is de afgelopen 8 maanden een hoop beloofd wat natuurlijk niet kon worden nagekomen. Een paar weken geleden kreeg ik ineens de schrik toen een collega van Odido me had gemeld dat er een vertraging was en dat de daadwerkelijke oplevering wel eens juli 2024 zou kunnen worden. Dit zou betekenen dat er 13 maanden tussen zit. Daarop heeft een collega aangeraden om de order te annuleren en te wachten tot ik wel Glasvezel kon krijgen. Tot ik vlak daarna werd teruggebeld door iemand van Odido dat het toch om een misverstand ging en de lijnen snel opgeleverd zullen worden, op basis van deze belofte recentelijk opnieuw een telefonische bestelling geplaatst. Ook nu heb ik meermaals om een datum gevraagd, en na navraag Fiberafdeling zou dit 23/02/24 zijn met nog evt. een paar dagen uitloop. Tot ik een paar dagen geleden weer te horen kreeg dat dit weer een maand is opgeschoven, maar wellicht nog wel twee maanden kan duren. De reden waarom dit nog vervelender is dan normaal, is dat jullie eerste instantie een opzegging zouden doen bij mijn huidige provider, maar omdat de datum steeds opgeschoven is, zou ik uiteindelijk veel meer gaan betalen, dit omdat mijn huidige 12 maanden contract bijna afgelopen is. Als oplossing werd vorige week door collega van de sales benoemd: “Rond 23 februari zult u echt glasvezel hebben, dus zeg het gewoon zelf telefonisch op.” Dit heb ik dus gedaan, echter kreeg ik nog geen week later te horen dat het nog wel maanden vanaf nu kan duren, waardoor ik straks een tijd zonder internet zit. De annulering bij mijn huidige provider kan niet meer worden geannuleerd tenzij ik een nieuw abbo neem waar ik dan vervolgens een jaar aan vast zit.. Dat zou dus dubbele kosten betekenen. Dit heb ik al meermaals aangegeven en heb vandaag eindelijk de belofte gekregen om teruggebeld te worden door de glasvezel afdeling, die zouden evt. een oplossing kunnen geven met voucher codes voor 4G/5G internet. Ik weet dat ze de afgelopen tijd druk bezig zijn geweest, maar mijn kabel en aansluiting ligt inmiddels al in de meterkast, en heeft hiervoor al maanden voor mijn voordeur gelegen.. Waarom is de communicatie zo slecht en nemen jullie nooit verantwoordelijkheid? Het enige wat ik te horen heb gekregen is “we kunnen niets voor u doen” , “we kunnen u niet compenseren want u bent nog geen klant” , etc. Nu heb ik afgelopen week te horen gekregen van ODF dat het wachten is op jullie (Odido) tot jullie de apparatuur gaan plaatsen in de POP (glasvezel wijkcentrale) - Dit is echter weer uitgesteld vorige week (nadat ik net een toezegging kreeg en opnieuw heb besteld) en er wordt nu gesproken over eind maart waarin er überhaupt pas “iets’ gaat beginnen. Ik word erg moe van de vele beloftes omtrent datums indien deze continu weer worden verschoven. Om even op te sommen: Iedere maand sinds preorder in juni 2023 krijg ik mailtjes met geschatte opleverdatums. Deze worden iedere maand gewoon weer een maand vooruit geschoven en lopen nu al zeker 4/5 maanden achter op de realiteit. Vanmorgen nog een mailtje gekregen waarin jullie aangeven dat ik “bijna aangesloten kan worden” - Ik vind dat “bijna” nogal een vreemd begrip aangezien ik begrijp dat dit nog zeker 9+ weken gaat duren, dit zou ik niet bijna noemen. Ik heb al zeker 30 keer gesproken met jullie in 8 maanden tijd en telkens worden er weer datums gecommuniceerd die niet correct zijn, wat uiteraard leidt tot een gevoel van teleurstelling, frustratie en onmacht. De verkopers aan de deur hebben absoluut misleid en garanties gegeven die ze me nooit hadden mogen geven m.b.t. opleverdatums van mijn internetlijn. De telefonische verkopers/afdelingen hebben ook continu onjuiste informatie verstrekt Open Dutch Fiber (ODF) geeft bij navraag recentelijk aan dat de bal bij jullie (Odido) ligt omdat jullie blijkbaar (nog) geen hardware beschikbaar hebben om in de POP te plaatsen. Jullie adviseren me om oude provider zelf, maar op te zeggen, terwijl de datum die jullie vorige week nog hebben gecommuniceerd nu al zeker een maand is opgeschoven in de tussentijd, hierdoor kom ik straks zonder internet te zitten of moet ik gedwongen een duur tweede abonnement afnemen tenzij hier nog een oplossing over komt vanuit de fiber afdeling. Onlangs dat ik al veel contact heb gehad, hier even mijn ervaring tot dustoe. Ook omdat in het verleden al veel beloftes zijn gemaakt en deze op geen enkele wijze tot een bevredigende oplossing of reactie hebben geleid.
Al 3 weken geen internet, geen TV... Odido krijgt het niet opgelost?!
15 Maart is bij ons glasvezel geinstalleerd door Odido. Welgeteld 2 hele dagen hebben gebruik hiervan kunnen maken, tot alle verbindingen werden verbroken. Eerste dag nog even gewacht of het zich vanzelf zou oplossen, maar de 18e Maart melding gemaakt. Odido geeft bij eerste telefoongesprek aan dat ze kunnen zien dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. Hiervoor dient een monteur langs te komen. 3 April [2 weken én 2 dagen later] si de eerstvolgende dag dat een monteur langs kan komen. Deze [vriendelijke] meneer controleert 2 minuutjes even wat, en zegt dan dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. [dit is de zélfde constatering welke de telefonische hulp 2 weken eerder ook al deed?!]. Maar dit is niet door hem op te lossen: hiervoor moeten we [jaja!] een NIEUWE cases starten, zodat de betreffende afdeling dit op kan lossen!!!! Binnen 3 dagen zal ODIDO contact met ons opnemen voor een nieuwe afspraak om dit te laten maken…. Ondertussen is het vandaag 6 April, en we hebben NIETS meer gehoord of gezien van ODIDO. Uiteraard géén internet en géén TV.Dit is nu dus al 3 weken, en we zijn geen stapje verder. Bovenstaand is overigens de zéér compacte versie: er hebben tientallen [!!] gesprekken plaats gevonden via telefoon, om het 'probleem’ uit te leggen, en telkens wéér moet het uitgelegd worden, en wordt de bal bij een andere afdeling gelegd. Als compensatie hebben we vouchers gekregen, zodat we van de mobiele telefoon een 'hotspot’ kunnen maken. [deze werken 7 dagen, dus ook daarvoor moet je opnieuw bellen na 7 dagen]. Ten slotte kan ik aangeven dat het niet lukt deze vouchers te laten werken op 5G, dus we kunnen alleen met 4G internetten. TV kijken doen we dus al 3 weken hélemáál niet. Als ik bel met klantenservice met vraag of ze me kunnen helpen om de 4G naar 5G om te zetten, wordt mijn vraag doorgezet naar de technische afdeling; zij zullen binnen 7 werkdagen contact met me opnemen om dit op te lossen….. We blijven ons [gezin van 5 waarvan 3 schoolgaande kinderen welke ALLES op school via internet moet doen] maar behelpen met af en toe een beetje internet via de hotspot van de mobiele telefoon. Het is héél erg treurig hoe dit gaat… Als iemand tips en truc heeft hoe wel ooit nog wél internet en TV zouden kunnen krijgen, zou dat zeer welkom zijn, want op dit moment weet ik niet meer wat je bij ODIDO moet doen om te krijgen waar je voor betaald.
1 jaar wachten op aansluiting
Het vervelende is dat als men een nieuw topic start dit vaak een negatief beladen bericht is, deze zal niet veel anders zijn maar ik probeer het realistisch te benaderen. Ik heb op 31 maart 2023 de overstap gedaan naar T-mobile, toen bij ons in de woonplaats alles naar glasvezel over ging, de voordelen waren prima en ik dacht waarom niet. Echter zijn wij een jaar verder en ik heb nog niks. Ik woon tegenover het LC (Lokaal Centrum) waar de glasvezel vandaan komt, ik heb zelf gewerkt in de wereld van het glasvezel netwerk en snap dat er meerdere instanties zijn die dit moet regelen, echter is Odido (voorheen T-mobile nog steeds eindverantwoordelijk.), dit is zachts gezegd erg onprofessioneel, ik heb nul klachten en problemen met hun mobiele netwerk maar dit begint nu toch echt wel irritant te worden en overweeg het gewoon het in zijn geheel te annuleren. Ik heb gebeld met T-mobile toen en ik zou gebeld worden voor een afspraak met de aannemer wederom geen gehoor of nooit meer gebeld. Weer gebeld met Odido toen en je raad het al, geen gehoor. Meerdere mails gehad met het bericht “dat de datum niet gehaald zal worden” en dat het weer is opgeschoven met 3 maanden. Nu snap ik dat er vertraging kan zijn, dit is logisch en vrij gebruikelijk vandaag de dag in de wereld van de telecom en de snelle data transities want iedereen wilt het snelste internet. Maar ik zou toch graag zsm mijn aansluiting willen met de afspraken die gemaakt zijn bij het afsluiten van de bestelling.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen