Skip to main content
  • 4,821 Topics
  • 30,725 Reacties
4821 Topics
Een beetje vetraging is niet erg, maar dit is wel heel behoorlijk... help?
Hi All Omdat ik nergens een fatsoenlijke update kan krijgen hier maar eens een topic want geduld wordt akelig op de proef gesteld… Tijdlijn: mei-juni 2022 - aanleg glasvezel in de wijk en de apartementcomplexen. juni 2022 - aanleg van de kabels is voltooid en worden ongemonteerd achter gelaten op de balkons 12 juli 2022 - eerste aanvraag gedaan bij T-mobile voor glasvezelinternet 20 februari 2023 - brief ontvangen van T-mobile dat ze op 6 maart 2023 de aansluiting in de woning komen maken. (S&E Group in opdracht van T-mobile) 6 maart 2023 - installateur/monteur komt niet opdagen. maart 2023 - meermaals contact gehad met T-mobile/S&E, 1 monteur langs geweest voor inventarisatie wat er gedaan moest worden. wederom geen opvolging; daarna zelfs geen contact mer kunnen krijgen. december 2023 - eerste aanvraag voor glasvezelinternet wordt vanuit t-mobile geannuleerd (waarschijnlijk ivm overname en Odido als nieuwe naam) 6 december 2023 - tweede aanvraag gedaan, nu bij Odido, voor glasvezelinternet. 22 april 2024 - nog steeds geen aansluiting in huis… (ik ben de exacte momenten kwijt dat ik contact heb gehad met de, toenmalige, t-mobile CS.. maar dit is ook meermaals geweest) Casus/Vraag: Mijn geduld is best behoorlijk want ik weet ook dat er niet getoverd kan worden met aansluitingen, dat snap ik allemaal, maar als T-mobile hier een mooie roze kabel in de wijk komt leggen (andere glasvezel aanbieders kan ik niet een connecten) en er daarna geen opvolging komt voor het afmonteren van de aansluiting vind ik dat bijzonder schrijnend te noemen. De fibel hangt inmiddels al bijna 2 jaar op het balkon, hoeft dus niet het hele complex door, maar er wordt gedaan alsof dit door de muur boren en afmonteren een raket onderzoeker benodigd en ik snap oprecht niet waarom dit zo lastig blijkt. alleen omdat het hoogbouw is? Is en een manier om te achterhalen wie de onderaannemer momenteel is voor de aansluitingen? kan Odido iets betekenen in het verspoedigen van dit gehele proces? Ik weet het intussen even niet meer… Alvast dank en bij vragen let me know.
Oude lijn niet afgesloten door Odido, al drie weken wachten op internet
Wij hebben een bestelling gedaan voor internet thuis. Op 29-03-2024 is een monteur van Gideon langs geweest om alles te installeren. Echter, hij gaf aan dat er nog geen “licht” was en dat Volkerwessels dit centraal aan zou moeten sluiten. De monteur heeft dit doorgegeven aan Odido. Ik ben daarna door Odido gebeld. De medewerkster vertelde dat er nog een oude bestelling open stond, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet in behandeling kon nemen. Wij hebben contact opgenomen met de vorige bewoners. Ondanks dat de vorige bewoners hun abonnement opgezegd hadden, was deze nog niet door Odido uit het systeem gehaald. Op 04-04-2024 heeft de oude bewoner gebeld met Odido om nogmaals te bevestigen dat het abonnement geanuleerd is. Odido zou de aanvraag uit het systeem halen en dit ook terugkoppelen naar ons. Echter, wij hebben hierover niks gehoord. Daarom hebben wij op 09-04-2024 met Odido gebeld. De medewerker vertelde ons dat het in behandeling was. Op 15-04-2024 nogmaals contact opgenomen, deze keer werden we doorverwezen naar de glasvezeldienst, welke niet meer bereikbaar was op dat tijdstip. Op 16-04-2024 in contact geweest met de glasvezeldienst. Er stond nog steeds een oude aanvraag open, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet kon behandelen. De medewerker vroeg ons om bewijs te mailen van de opzegging van de vorige bewoners. Dit hadden ze zelf al telefonisch doorgegeven op 04-04-2024. Wij hebben de bewijsstukken ook per mail naar Odido gestuurd, met de vraag of ze de oude aanvraag van de vorige bewoner konden annuleren. Nu is onze eigen aanvraag geannuleerd. Net contact gehad met Odido, We moeten de apparatuur terugsturen en een nieuwe aanvraag voor een abonnement doen. Het eerstvolgende moment dat de monteur langs kan komen is 30 april. Of het probleem met Volkerswessels dan is verholpen kon de medewerkster niet zeggen. Dus, we zitten nu al 3 weken zonder internet, mede doordat Odido de vorige lijn niet goed afgesloten heeft. Bij de klantenservice hebben ze onze mail niet goed verwerkt en is daarom ons abonnement opgezegd. Nu moeten we weer twee weken wachten tot de installatie van apparatuur (die er al hangt en welke we nu terug moeten sturen). En dan kunnen ze nog steeds niet garanderen dat het probleem met de centrale aansluiting in orde is. Hoe kan Odido mij helpen?
Glazvezel bestelling plaatsen
Dit gaat al terug naar oktober 2023 waarbij ik de 1e bestelling geplaatst heb voor glasvezel. Op dat moment was de verwachting dat dit in december opgeleverd zou worden. 3 maanden later was er nog steeds niets opgeleverd en is mijn overstap naar ziggo geannuleerd. Daarbij heb ik ook bij Odido het abonnement opgezegd. Nu ergens in februari is er een monteur geweest van volgens mij Gideon om de glasvezel in de meterkast aan te sluiten. De kabel ligt er dus. Daarbij heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Odido voor glasvezel met dezelfde voorwaarden en hier begint het gezeur. Inmiddels heb ik al 20 belletjes erop zitten naar Odido en Open Dutch Fiber. De 1e initiele bestelling was niet goed geannuleerd. Dat heeft uiteindelijk ODF geregeld via de aannemer om te annuleren. Ik heb daarop ook mailtjes gekregen van Odido dat de bestelling geannuleerd is. Vervolgens heb ik Odido gebeld op 16-04 dat er een nieuwe aanvraag ingeschoten moest worden, zodat ODF deze verder kan verwerken. De mevrouw aan de telefoon zei dat er al een aanvraag in stond en dat deze vanzelf verder vewerkt zou worden. Daarna ODF gebeld, die zagen niets in hun systeem. Weer Odido gebeld waarbij de volgende persoon de huidige aanvraag geannuleerd heeft en een nieuwe heeft ingeschoten op 17-04. Daarna weer ODF gebeld en wederom staat er niets in hun systeem. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel moeite moeten doen om ergens klant te mogen worden. Hoe kan ik nu zorgen dat er een juiste bestelling in het systeem van Odido en ODF komt? Inmiddels ben ik al meer kwijt aan belkosten dan aan een jaar abonnement.
Netwerkmigratie
Netwerkmigratie Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!) NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen