Wacht al bijna 8 maanden op Glasvezel internet - Continu valse beloftes en verkeerde datums
Goedemiddag, Waar te beginnen.. Begin juni 2023 kwamen mensen van Open Dutch Fiber (ODF) en T-Mobile verkopers (Nu Odido) bij ons aan de deur met het verhaal dat glasvezel bij ons in de buurt kwam en of we hier interesse in hadden. Ik kijk al jaren uit naar de mogelijkheid en heb ook direct ja gezegd. Ergens in juni 2023 heb ik een preorder gekozen voor een van de snelste fiber internet-only pakketten. Ik heb destijds heel duidelijk gevraagd naar een degelijke en goede schatting voor oplevering. Er werd gezegd dat dit september 2023 zou zijn. Hierop heb ik gezegd, oké, dat vind ik het wachten waard. Uiteraard begrijp ik dat er ook wordt gewerkt met onderaannemers, maar zowel vanuit Open Dutch Fiber als Odido sales en technische fiber afdeling is de afgelopen 8 maanden een hoop beloofd wat natuurlijk niet kon worden nagekomen. Een paar weken geleden kreeg ik ineens de schrik toen een collega van Odido me had gemeld dat er een vertraging was en dat de daadwerkelijke oplevering wel eens juli 2024 zou kunnen worden. Dit zou betekenen dat er 13 maanden tussen zit. Daarop heeft een collega aangeraden om de order te annuleren en te wachten tot ik wel Glasvezel kon krijgen. Tot ik vlak daarna werd teruggebeld door iemand van Odido dat het toch om een misverstand ging en de lijnen snel opgeleverd zullen worden, op basis van deze belofte recentelijk opnieuw een telefonische bestelling geplaatst. Ook nu heb ik meermaals om een datum gevraagd, en na navraag Fiberafdeling zou dit 23/02/24 zijn met nog evt. een paar dagen uitloop. Tot ik een paar dagen geleden weer te horen kreeg dat dit weer een maand is opgeschoven, maar wellicht nog wel twee maanden kan duren. De reden waarom dit nog vervelender is dan normaal, is dat jullie eerste instantie een opzegging zouden doen bij mijn huidige provider, maar omdat de datum steeds opgeschoven is, zou ik uiteindelijk veel meer gaan betalen, dit omdat mijn huidige 12 maanden contract bijna afgelopen is. Als oplossing werd vorige week door collega van de sales benoemd: “Rond 23 februari zult u echt glasvezel hebben, dus zeg het gewoon zelf telefonisch op.” Dit heb ik dus gedaan, echter kreeg ik nog geen week later te horen dat het nog wel maanden vanaf nu kan duren, waardoor ik straks een tijd zonder internet zit. De annulering bij mijn huidige provider kan niet meer worden geannuleerd tenzij ik een nieuw abbo neem waar ik dan vervolgens een jaar aan vast zit.. Dat zou dus dubbele kosten betekenen. Dit heb ik al meermaals aangegeven en heb vandaag eindelijk de belofte gekregen om teruggebeld te worden door de glasvezel afdeling, die zouden evt. een oplossing kunnen geven met voucher codes voor 4G/5G internet. Ik weet dat ze de afgelopen tijd druk bezig zijn geweest, maar mijn kabel en aansluiting ligt inmiddels al in de meterkast, en heeft hiervoor al maanden voor mijn voordeur gelegen.. Waarom is de communicatie zo slecht en nemen jullie nooit verantwoordelijkheid? Het enige wat ik te horen heb gekregen is “we kunnen niets voor u doen” , “we kunnen u niet compenseren want u bent nog geen klant” , etc. Nu heb ik afgelopen week te horen gekregen van ODF dat het wachten is op jullie (Odido) tot jullie de apparatuur gaan plaatsen in de POP (glasvezel wijkcentrale) - Dit is echter weer uitgesteld vorige week (nadat ik net een toezegging kreeg en opnieuw heb besteld) en er wordt nu gesproken over eind maart waarin er überhaupt pas “iets’ gaat beginnen. Ik word erg moe van de vele beloftes omtrent datums indien deze continu weer worden verschoven. Om even op te sommen: Iedere maand sinds preorder in juni 2023 krijg ik mailtjes met geschatte opleverdatums. Deze worden iedere maand gewoon weer een maand vooruit geschoven en lopen nu al zeker 4/5 maanden achter op de realiteit. Vanmorgen nog een mailtje gekregen waarin jullie aangeven dat ik “bijna aangesloten kan worden” - Ik vind dat “bijna” nogal een vreemd begrip aangezien ik begrijp dat dit nog zeker 9+ weken gaat duren, dit zou ik niet bijna noemen. Ik heb al zeker 30 keer gesproken met jullie in 8 maanden tijd en telkens worden er weer datums gecommuniceerd die niet correct zijn, wat uiteraard leidt tot een gevoel van teleurstelling, frustratie en onmacht. De verkopers aan de deur hebben absoluut misleid en garanties gegeven die ze me nooit hadden mogen geven m.b.t. opleverdatums van mijn internetlijn. De telefonische verkopers/afdelingen hebben ook continu onjuiste informatie verstrekt Open Dutch Fiber (ODF) geeft bij navraag recentelijk aan dat de bal bij jullie (Odido) ligt omdat jullie blijkbaar (nog) geen hardware beschikbaar hebben om in de POP te plaatsen. Jullie adviseren me om oude provider zelf, maar op te zeggen, terwijl de datum die jullie vorige week nog hebben gecommuniceerd nu al zeker een maand is opgeschoven in de tussentijd, hierdoor kom ik straks zonder internet te zitten of moet ik gedwongen een duur tweede abonnement afnemen tenzij hier nog een oplossing over komt vanuit de fiber afdeling. Onlangs dat ik al veel contact heb gehad, hier even mijn ervaring tot dustoe. Ook omdat in het verleden al veel beloftes zijn gemaakt en deze op geen enkele wijze tot een bevredigende oplossing of reactie hebben geleid.