Skip to main content

Wij hebben onlangs een glasvezel internet abonnement afgesloten, met overstapservice, en 23 december komt Guidion om alles aan te sluiten.

Onze huidige provider (SNLR) heeft ons 1 mail gestuurd dat de opzegging akkoord is, maar vervolgens horen we niks meer. 

Ik heb vanmorgen met SNLR contact gehad en zij zeggen niets te weten van een definitieve datum dat wij over zouden stappen. 

Hoe kan dit? En hoe werkt dit precies? Wanneer geven jullie dan door aan SNLR op welke datum wij over stappen? 

 

Gr. Kim

Dit zijn geautomatiseerde processen. Zodra de Odido router online komt wordt er een overstap bericht naar de oude provider gestuurd.  De vooraankondiging zorgt ervoor dat het opzegtermijn bij de oude provider wordt gerespecteerd. Als Guidion bijvoorbeeld toch iets later komt dan blijft je oude verbinding actief.


Aah, oke. Dus dan zit je nooit zonder internet en ook niet met dubbele kosten?


Nee, maar let wel op: de overstapservice is 90 dagen geldig, dus de overstap moet wel binnen die datum gebeurd zijn. Anders vervalt de overstap en moet je zelf opzeggen bij je huidige provider. Dubbele kosten kan je dan nog steeds voorkomen door de laatste dag bij je huidige provider samen te laten vallen met de installatie van je Odido-modem.

 

Edit: 90 dagen vanaf de eerst mogelijke overstapdatum, dus niet vanaf je besteldatum.


Hallo ​@Pascalkim 

Uit eigen ervaring weet ik dat je huidige verbinding stopt in de ochtend op de datum wanneer dat de Guidion monteur komt, je zit dan zonder internet totdat de monteur er is.


Reageer