Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb een vraag over onze glasvezel aansluiting. Een paar maanden geleden is er glasvezel aangelegd bij ons in de straat en de kabels zijn inmiddels ook al 2+ maanden geleden naar binnen getrokken tot in onze meterkast. Er zit dus een wit aansluiting punt bij ons in de meterkast. Ik kan alleen nog steeds geen glasvezel kiezen als ik mijn postcode invoer bij de postcode check. Ik heb ODIDO en Open Dutch Fiber hier over gemaild en dit zou al meermaals doorgezet zijn naar de aannemer, om onze aansluiting te activeren, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik vroeg mij af of iemand hier mij hierbij kan helpen?

Ik hoor het graag welke gegevens nodig zijn, dan zal ik deze delen.

Met vriendelijke groet

Hallo ​@Jacob 

Kan je wel een abonnement nemen via een andere provider? Indien niet dan moet de aannemer waarschijnlijk nog wat uitvoeren om je glasvezel gereed voor gebruik te maken.

Bedankt voor de snelle reactie!

Het gaat om een glasvezel kabel die door open dutch fiber is aangelegd, waar Odido gebruik van maakt volgens mij. Andere providers hebben met deze aansluiting dus niks te maken. Ik heb momenteel glasvezel van ziggo, wat binnen komt op een zelfde manier, naar een zelfde soort kastje in onze meterkast, maar dan met een ziggo logo. 

Ik ben trouwens vergeten te melden dat de installatie op het zelfde moment is gedaan als mijn 3 onderburen en als ik hun postcode en huisnummer invoer op de Odido site, ik wel een abonnement kan afsluiten.  

@Jacob 

Er zijn meerdere providers die leveren over het netwerk van Open Dutch Fiber. Wellicht komt Odido later alsnog beschikbaar.

Dit is niet wat ik bedoel. ODIDO is wel beschikbaar op het adres van mijn onderburen, maar alleen niet op die van mij.  Wij hebben ook allemaal post in de brievenbus gekregen over de toekomstige Odido aansluiting (dit was een paar maanden geleden). Het betreft een aansluiting in Amsterdam, in de Rijnstraat. 

Ik heb al gemaild met open dutch fiber en ODIDO, en beiden wijzen naar elkaar of naar een aannemer… 

In mijn bericht hier boven stond al dat mijn onderburen (zelfde adres, zelfde postcode, andere toevoeging), wel al toegang hebben tot Odido. 

Reageer