Hallo Odido,
Sinds begin juli zit ik met een VDSL aansluiting van Odido, om de tijd te overbruggen tot mijn glasvezel aansluiting actief wordt. Al een aantal maanden geleden zijn er mensen geweest om de binnenaansluiting te regelen. Er hangt dus keurig netjes een FTU bij mij in de meterkast. Hierna zou zogenaamd een pakket van Odido opgestuurd moeten worden en zou ik een afspraak moeten kunnen maken via guidion om de apparatuur van Odido aan te laten sluiten. Al dit laatsten is nooit gebeurt. Er is ook geen pakket of apparatuur hier aanwezig, buiten dat van de VDSL aansluiting uiteraard. Ik heb hiervoor een poosje geleden al met Odido over gebeld en kreeg te horen dat het waarschijnlijk in de wijkkast nog geregeld moest worden en dat dit zeer waarschijnlijk na de bouwvak zou gebeuren. Nu zitten we in oktober en is er nog steeds niks veranderd. Is er iemand die met mij mee kan kijken hoe het nu zit? Iedere hulp wordt gewaardeerd!
Met vriendelijke groet,
W.
Hi
Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale inderdaad nog niet gereed is. Echter krijg ik ook een fout bij het opvragen van de lijn bij Delta zelf. Het systeem geeft foutmeldingen aan waardoor we de lijn niet kunnen “claimen”. Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk voor je oplossen!
Top
Hi
Hoihoi
Als eerst honderd maal dank voor jullie moeite. Ondertussen zijn we bijna 14 dagen verder en heb ik helaas nog geen update mogen ontvangen. Graag zou ik willen weten wat ik kan verwachten en of er nog verder actie vanuit mij nodig is om het balletje weer aan het rollen te krijgen. Nogmaals dank!
Met vriendelijke groet,
W.
Hey
Hoi
Een aanvrag had ik wel bij Delta. Zij konden mij alleen geen alternatief internet leveren totdat de glasvezel gereed was. Daarom overgestapt naar Odido. Na veel moeite zou de aanvraag bij Delta geannuleerd moeten zijn.
Hopelijk kunnen jullie er wat mee!
Alvast hartelijk dank.
Die aanvraag lijkt nog open te staan
Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn.
Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn.
Je moet delta de provider hebben
Ondertussen is er nieuws want ik heb bevestiging gekregen dat de aansluiting is afgerond, afspraak met een monteur via guidion kunnen maken en het pakket ook binnen! Is het hiermee opgelost? Zou
Hi
Dank
Goed nieuws; de Guidion monteur is langs geweest! Ik had alles eigenlijk al correct aangesloten, makkelijke klus voor de monteur.
Slecht nieuws; er is geen signaal. De monteur zou een ticket aanmaken voor Odido / Delta. Ik kan hier alleen (vooralsnog?) niet in meekijken dus heb geen idee waar we nu staan of op wachten.
De Guidion monteur vertelde mij dat het rode ‘Alarm’ lampje uit zou gaan en het PON lampje zou gaan branden wanneer het probleem verholpen zou zijn. Dan was het een kwestie van een UTP kabeltje van de ONT naar de router zou moeten, dat kan ik gelukkig allemaal prima zonder hulp van een monteur.
Ik ben alleen bang dat onze tussentijdse VDSL connectie zal komen te vervallen. Dit omdat we heel netjes een code voor ongelimiteerd mobiel internet hebben gekregen (ondanks dat ik dit al heb op mobiel) om niet zonder internet te komen zitten tijdens de overstap naar glasvezel (die nu helaas wel weer vertraging oploopt).
Gaat onze VDSL verbinding er ieder moment uit schieten omdat ‘vandaag’ de glasvezel in zou gaan?
Natuurlijk zijn we allang blij dat het balletje rolt, maar het zou top zijn als iemand met ons mee zou kunnen kijken bij deze zoveelste vertraging en tegenvaller.
In ieder geval hartelijk dank
Hi
Hoi
Dank voor jullie verduidelijking. We hebben nog steeds gewoon internet maar dan nog via VDSL. Geen paniek hier dus .
Ondertussen heb ik een mail gehad waarin gezegd wordt dat KPN ingeschakeld wordt om naar onze verbinding te kijken en ik binnenkort een sms krijg met een link om een afspraak te maken.
En hier komt het probleem: De glasvezel die hier ligt is van DeltaFiber. Niet KPN… Dus wanneer KPN hier aan de deur komt dan kunnen ze heel weinig… Het is hier een beetje een running gag aan het worden dat oprecht álles mis lijkt te gaan, dan kan dit er natuurlijk ook nog wel bij.
Het ligt in ieder geval niet aan jullie Als er naar gekeken kan worden zijn mijn vriendin en ik voor de zoveelste keer weer ontzettend dankbaar!
Hi
Hoi
Alleen maar goed nieuws deze keer; De monteur van Delta (dus inderdaad niet KPN) is geweest en het probleem zat blijkbaar bij de centrale verderop. Dit op opgelost en ik heb nu een werkende glasvezelaansluiting! Nogmaals mijn dank voor jullie assistentie!
Dat hoor ik graag
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.