Afgelopen vrijdag een nieuw thuis en mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Zojuist kreeg ik een SMS dat ik een mail ontvangen zou hebben van Guidion om een afspraak in te plannen voor installatie van het internet. Deze had ik dus NIET ontvangen en daarom gelijk zelf naar Guidion gebeld. Daar helaas te horen gekregen dat er GEEN monteur beschikbaar is op de dag dat ik overgeschakeld wordt van Youfone (via KPN kastje en modem) naar Odido.!! Dag van overschakeling is 30-12. Eerst mogelijke afspraak zou 1-1-25 08:00 zijn🤬 eenieder zou wel begrijpen dat dàt niet echt een mogelijkheid is als je pas tegen 04:00 in je bedje ligt.....ivm oudjaar! En dan alsnog zou ik 2,5 dag zonder internet zitten, nl 30,31 december én 1 januari.
Ik heb dus Odido zelf gebeld en de medewerker klantenservice geeft aan dat ik het zelf kan installeren... alleen is het niet "plug and play" want dus glasvezel kastje van KPN.....op een héél héél rottige plaats in huis. Namelijk onder de houtopslag (vorige bewoners kennelijk zo aan laten sluiten)
Ik baal hier als een stekker van, want óók 2 januari geen mogelijkheid voor inplannen monteur, die zou op z'n vroegst pas 3 januari kunnen komen, dat betekent dus 5 dagen geen internet (en met een smarthome dus geen verlichting, appletv, muziek enz)
Is het daadwerkelijk zo simpel om van een KPN kastje/ aansluiting naar Odido aansluiting te gaan?
Vorig jaar met de overstap van KPN exact hetzelfde gedoe!! Géén Monteur beschikbaar voor dagen! Alleen omdat Youfone exact hetzelfde is als KPN was het alleen router wisselen (was nog exact dezelfde router óók) en klaar. Wifi naam en wachtwoord weer instellen zoals het was en m'n hele smarthome werkte weer zoals het hoort.
Op de foto's de huidige situatie (na verwijderen alle houtblokken) ja, de rode utp kabel zit bekneld tussen kastje en vloer, ruimte is gewoon echt niet groter!