Skip to main content

Afgelopen vrijdag een nieuw thuis en mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Zojuist kreeg ik een SMS dat ik een mail ontvangen zou hebben van Guidion om een afspraak in te plannen voor installatie van het internet. Deze had ik dus NIET ontvangen en daarom gelijk zelf naar Guidion gebeld. Daar helaas te horen gekregen dat er GEEN monteur beschikbaar is op de dag dat ik overgeschakeld wordt van Youfone (via KPN kastje en modem) naar Odido.!! Dag van overschakeling is 30-12. Eerst mogelijke afspraak zou 1-1-25 08:00 zijn🤬 eenieder zou wel begrijpen dat dàt niet echt een mogelijkheid is als je pas tegen 04:00 in je bedje ligt.....ivm oudjaar! En dan alsnog zou ik 2,5 dag zonder internet zitten, nl 30,31 december én 1 januari. 

 

Ik heb dus Odido zelf gebeld en de medewerker klantenservice geeft aan dat ik het zelf kan installeren... alleen is het niet "plug and play" want dus glasvezel kastje van KPN.....op een héél héél rottige plaats in huis. Namelijk onder de houtopslag (vorige bewoners kennelijk zo aan laten sluiten) 

 

Ik baal hier als een stekker van, want óók 2 januari geen mogelijkheid voor inplannen monteur, die zou op z'n vroegst pas 3 januari kunnen komen,  dat betekent dus 5 dagen geen internet (en met een smarthome dus geen verlichting, appletv, muziek enz) 

 

Is het daadwerkelijk zo simpel om van een KPN kastje/ aansluiting naar Odido aansluiting te gaan? 

 

Vorig jaar met de overstap van KPN exact hetzelfde gedoe!! Géén Monteur beschikbaar voor dagen! Alleen omdat Youfone  exact hetzelfde is als KPN was het alleen router wisselen (was nog exact dezelfde router óók) en klaar. Wifi naam en wachtwoord weer instellen zoals het was en m'n hele smarthome werkte weer zoals het hoort. 

 

Op de foto's de huidige situatie (na verwijderen alle houtblokken) ja, de rode utp kabel zit bekneld tussen kastje en vloer, ruimte is gewoon echt niet groter!

 

 

Hallo ​@vandenende 

Odido werkt niet met dit NT kastje dus hij zal vervangen moeten worden door de monteur en waarschijnlijk is activeren ook nodig. De kabel die naar de Youfone router gaat kan dan in de router van Odido.


Hallo ​@vandenende 

Odido werkt niet met dit NT kastje dus hij zal vervangen moeten worden door de monteur en waarschijnlijk is activeren ook nodig. De kabel die naar de Youfone router gaat kan dan in de router van Odido.

Dus dat betekent doodleuk 5 dagen geen internet!!!  Want dat kastje zal wel niet met het installatie pakket meegestuurd worden? 

 

Het is elk jaar hetzelfde liedje! Volgend jaar waarschijnlijk weer....(ivm kortingen ieder jaar overstappen)  vorig jaar kon ik het dus zelf oplossen, maar dit jaar dus doodleuk 5 dagen geen internet meer......


Bij die migratie van de ene glas provider naar de andere is het vaak zo dat de Guidion monteur fysiek wat omzet als je op een wijkcentrale zit aangesloten waar zowel kpn als odido apparatuur beschikbaar is. Als Guidion dus later komt, vind de omschakeling ook pas later plaats. 

Als er enkel kpn apparatuur beschikbaar is dan zou odido in principe de gewijzigde datum van de monteursafpsraak ook aan KPN netwerk doorgeven(en daarmee aan youfone) , zodat je dus niet die 5 dagen zonder internet zit (tenzij je zelf youfone hebt opgezegd per 30 december natuurlijk, dan zul je hun zelf nog even moeten bellen) 

Als je de afspraak met de monteur al hebt gemaakt zou ik even de reactie van een moderator afwachten, die kunnen dit in de odido order richting kpn wel controleren. 

Heb je je klantnummer al ingevuld in je profiel? Dan kunnen ze direct meekijken met je. 


Reageer