Ik heb buiten bij de portiekdeur een oranje glasvezel kabel liggen sinds maart 2024. KPN verzorgt deze aansluiting maar tot op heden hier nog steeds niks over gehoord. Ik wil graag weten of ik bij jullie al glasvezel kan bestellen en dat jullie monteurs deze kabel naar mijn meterkast trekken inclusief het glasvezelaansluitpunt plaatsen etc.
Check de postcode checker op de bestelpagina van Odido. Als daar wordt aangegeven dat op jouw adres glasvezel besteld kan worden, dan vul je verder je gegevens in.
Odido besteld dan de lijn bij KPN die als eigenaar een aannemer stuurt om de kabel naar binnen te brengen. KPN en de aannemer bepalen uiteindelijk waar de kabel wordt afgewerkt en met die aannemer kun jij overleggen. Daar heeft Odido geen invloed op. Als je het uiteindelijk allemaal niks vind kun je binnen 14 dagen nadat de routet door Odido life is gebracht, de bestelling nog kosteloos annuleren.
Check de postcode checker op de bestelpagina van Odido. Als daar wordt aangegeven dat op jouw adres glasvezel besteld kan worden, dan vul je verder je gegevens in.
Odido besteld dan de lijn bij KPN die als eigenaar een aannemer stuurt om de kabel naar binnen te brengen. KPN en de aannemer bepalen uiteindelijk waar de kabel wordt afgewerkt en met die aannemer kun jij overleggen. Daar heeft Odido geen invloed op. Als je het uiteindelijk allemaal niks vind kun je binnen 14 dagen nadat de routet door Odido life is gebracht, de bestelling nog kosteloos annuleren.
Er staat nog niet dat glasvezel beschikbaar is. Wat als ik zou bellen?
Wat betreft DSL, ik kan maar 50 mbps krijgen op mijn adres terwijl ik 50 meter van de wijkcentrale zit..
Hoi
Als.je nog geen Odido Internet op de website kunt bestellen, dan is dat telefonisch niet anders.
Als DSL te weinig is dan kun je kijken of je glasvezel bij KPN kan bestellen. Na een jaar kun je dan overstappen naar Odido, tegen die tijd zal jouw adres ook aansluitbaar zijn via Odido.
Hoi
Als.je nog geen Odido Internet op de website kunt bestellen, dan is dat telefonisch niet anders.
Als DSL te weinig is dan kun je kijken of je glasvezel bij KPN kan bestellen. Na een jaar kun je dan overstappen naar Odido, tegen die tijd zal jouw adres ook aansluitbaar zijn via Odido.
Glasvezel via KPN kan ook nog niet aangezien de kabel buiten ligt en niet naar de meterkast is getrokken en ik hier nog steeds niks over heb gehoord.
Zolang op jouw adres op de Odido website geen glasvezel te bestellen is kan je dus ook geen Odido glasvezel afnemen. Er is wel een (tijdelijk) oplossing die heet klik en klaar.
Hallo
Woonde je op dit adres toen het glasvezel werd aangelegd eerder dit jaar? Je kon toen toestemming geven voor een gratis glasvezelaansluitpunt, KPN maakt dan een afspraak met je nadat alles buiten is gedaan.
Hoe zit het bij de buren, steekt daar ook de kabel voor de gevel uit de grond?
Hallo
Woonde je op dit adres toen het glasvezel werd aangelegd eerder dit jaar? Je kon toen toestemming geven voor een gratis glasvezelaansluitpunt, KPN maakt dan een afspraak met je nadat alles buiten is gedaan.
Hoe zit het bij de buren, steekt daar ook de kabel voor de gevel uit de grond?
Bij de buren steekt de kabel ook uit de grond, zelfde portiek.
Ik woonde hier inderdaad ja toen ze buiten bezig waren maar nadat buiten alles klaar was heb ik verder nooit een brief ontvangen oid voor een afspraak om het aan te sluiten.
In een pand met meerdere woningen kan het vaak wat langer duren ivm toestemmingen die nodig zijn.
In een pand met meerdere woningen kan het vaak wat langer duren ivm toestemmingen die nodig zijn.
Er was wel een infoavond mbt glasvezel herinner ik mij nu wat werd gecommuniceerd door het VVE per mail en ik had een kaartje gekregen hiervoor van KPN maar deze was toen ik op vakantie was. Misschien dat daar een afspraak gemaakt kon worden?
Ik neem aan dat als ik die aansluiting nu wil hebben hier geen kosten aan verbonden zijn aangezien ik ook niet weigerde?
Als het glasvezelnetwerk daar met zekerheid van KPN is kun je soms/vaak iets meer over de status zien op https://netwerk.kpn.com/mijn-status/
De klantenservice gegevens van KPN netwerk zijn daar ook zichtbaar mocht je verdere vragen hebben over de aanleg. Odido word vanzelf bestelbaar wanneer je aansluiting de juiste status krijgt in de systemen van KPN. Vaak is dit zelfs al bestelbaar voor de vezel naar binnen is gebracht en er een aansluitpunt is gerealiseerd, maar dan kan odido uiteraard vanwege de afhankelijkheid van KPN geen harde beloftes doen over een aansluitdatum.
Als het glasvezelnetwerk daar met zekerheid van KPN is kun je soms/vaak iets meer over de status zien op https://netwerk.kpn.com/mijn-status/
De klantenservice gegevens van KPN netwerk zijn daar ook zichtbaar mocht je verdere vragen hebben over de aanleg. Odido word vanzelf bestelbaar wanneer je aansluiting de juiste status krijgt in de systemen van KPN. Vaak is dit zelfs al bestelbaar voor de vezel naar binnen is gebracht en er een aansluitpunt is gerealiseerd, maar dan kan odido uiteraard vanwege de afhankelijkheid van KPN geen harde beloftes doen over een aansluitdatum.
Ik heb gebeld met KPN en mij werd geadviseerd om via de website een haalbaarheidsonderzoek te doen waarmee hun een melding zouden weghalen en dat ik het dan via de websites zou kunnen bestellen.
Als er bij kpn staat aangemerkt dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is kan odido je daar niet mee helpen. Het best kun je deze aanvragen via https://netwerk.kpn.com/haalbaarheidsonderzoek/
Mogelijk worden er kosten in rekening gebracht, maar hier krijg je gewoon een vrijblijvende offerte voor, je bent dus nergens toe verplicht. Soms is het ook gratis. Als de aansluiting is gerealiseerd staat het je vrij om glasvezel af te nemen bij alle providers die daar leveren, dus ook odido.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.