Skip to main content

Hallo Odido,

Sinds begin juli zit ik met een VDSL aansluiting van Odido, om de tijd te overbruggen tot mijn glasvezel aansluiting actief wordt. Al een aantal maanden geleden zijn er mensen geweest om de binnenaansluiting te regelen. Er hangt dus keurig netjes een FTU bij mij in de meterkast. Hierna zou zogenaamd een pakket van Odido opgestuurd moeten worden en zou ik een afspraak moeten kunnen maken via guidion om de apparatuur van Odido aan te laten sluiten. Al dit laatsten is nooit gebeurt. Er is ook geen pakket of apparatuur hier aanwezig, buiten dat van de VDSL aansluiting uiteraard. Ik heb hiervoor een poosje geleden al met Odido over gebeld en kreeg te horen dat het waarschijnlijk in de wijkkast nog geregeld moest worden en dat dit zeer waarschijnlijk na de bouwvak zou gebeuren. Nu zitten we in oktober en is er nog steeds niks veranderd. Is er iemand die met mij mee kan kijken hoe het nu zit? Iedere hulp wordt gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
W.

Hi @Woutty, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale inderdaad nog niet gereed is. Echter krijg ik ook een fout bij het opvragen van de lijn bij Delta zelf. Het systeem geeft foutmeldingen aan waardoor we de lijn niet kunnen “claimen”. Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk voor je oplossen!

 


Top @Tommie van Odido ! Dank voor het balletje weer aan het rollen brengen. Ga ik hier nog verder bericht over krijgen? Ben erg benieuwd hoe nu verder.


Hi @Woutty, Tommie zal dit sowieso in de gaten houden maar je krijgt inderdaad bericht wanneer er meer bekend is. Heb je echt vragen en wil je meer weten, mag je ons altijd om een update vragen. Hou er wel rekening mee dat het een aantal werkdagen kan duren. Bedankt voor je geduld!


Hoihoi @Tommie van Odido en @Cheyenne van Odido !

Als eerst honderd maal dank voor jullie moeite. Ondertussen zijn we bijna 14 dagen verder en heb ik helaas nog geen update mogen ontvangen. Graag zou ik willen weten wat ik kan verwachten en of er nog verder actie vanuit mij nodig is om het balletje weer aan het rollen te krijgen. Nogmaals dank!

Met vriendelijke groet,
W.


Hey @Woutty, heb je toevallig een glasvezel aanvraag openstaan bij een andere provider?


Hoi @Tommie van Odido ,

Een aanvrag had ik wel bij Delta. Zij konden mij alleen geen alternatief internet leveren totdat de glasvezel gereed was. Daarom overgestapt naar Odido. Na veel moeite zou de aanvraag bij Delta geannuleerd moeten zijn.

Hopelijk kunnen jullie er wat mee!
Alvast hartelijk dank.


Die aanvraag lijkt nog open te staan @Woutty, zou je hiervoor eens Delta willen bellen om te kijken of het wel goed gegaan is? Hierdoor kunnen wij namelijk de lijn niet overnemen. 


@Tommie van Odido 

Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn. 


@Tommie van Odido

Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn. 

Je moet delta de provider hebben 


Ondertussen is er nieuws want ik heb bevestiging gekregen dat de aansluiting is afgerond, afspraak met een monteur via guidion kunnen maken en het pakket ook binnen! Is het hiermee opgelost? Zou @Tommie van Odido of @Cheyenne van Odido voor mij kunnen controleren of het conflict van de lijn is verholpen? Alvast hartelijk dank!


Hi @Woutty, thanks voor de update! Ik zie hier dat alles ook doorloopt. De planning staat voor de beheerder en Guidion nu op 14-11. Yes! 😁


Dank ​@Cheyenne van Odido en ​@Tommie van Odido !

Goed nieuws; de Guidion monteur is langs geweest! Ik had alles eigenlijk al correct aangesloten, makkelijke klus voor de monteur.

Slecht nieuws; er is geen signaal. De monteur zou een ticket aanmaken voor Odido / Delta. Ik kan hier alleen (vooralsnog?) niet in meekijken dus heb geen idee waar we nu staan of op wachten. 

De Guidion monteur vertelde mij dat het rode ‘Alarm’ lampje uit zou gaan en het PON lampje zou gaan branden wanneer het probleem verholpen zou zijn. Dan was het een kwestie van een UTP kabeltje van de ONT naar de router zou moeten, dat kan ik gelukkig allemaal prima zonder hulp van een monteur.

Ik ben alleen bang dat onze tussentijdse VDSL connectie zal komen te vervallen. Dit omdat we heel netjes een code voor ongelimiteerd mobiel internet hebben gekregen (ondanks dat ik dit al heb op mobiel) om niet zonder internet te komen zitten tijdens de overstap naar glasvezel (die nu helaas wel weer vertraging oploopt).

Gaat onze VDSL verbinding er ieder moment uit schieten omdat ‘vandaag’ de glasvezel in zou gaan?
Natuurlijk zijn we allang blij dat het balletje rolt, maar het zou top zijn als iemand met ons mee zou kunnen kijken bij deze zoveelste vertraging en tegenvaller. 😅

In ieder geval hartelijk dank 🙏


Hi ​@Woutty, dat is zeker goed nieuws en slecht nieuws! Ik zie inderdaad dat de monteur ons heeft laten weten dat er geen licht op de lijn staat, zoals wel afgesproken met de beheerder van de lijn. De monteur heeft dit doorgezet en wij gaan nu contact opnemen met de beheerder. Deze dient dit zo snel mogelijk op te lossen. Hou er wel rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren. We houden je op de hoogte! DSL zal niet stoppen, omdat je Glasvezel verbinding nog niet op actief is gezet. Hier kun je dus gebruik van blijven maken!


Hoi ​@Cheyenne van Odido en ​@Tommie van Odido !

Dank voor jullie verduidelijking. We hebben nog steeds gewoon internet maar dan nog via VDSL. Geen paniek hier dus 😊.
Ondertussen heb ik een mail gehad waarin gezegd wordt dat KPN ingeschakeld wordt om naar onze verbinding te kijken en ik binnenkort een sms krijg met een link om een afspraak te maken.

En hier komt het probleem: De glasvezel die hier ligt is van DeltaFiber. Niet KPN… 😅 Dus wanneer KPN hier aan de deur komt dan kunnen ze heel weinig… Het is hier een beetje een running gag aan het worden dat oprecht álles mis lijkt te gaan, dan kan dit er natuurlijk ook nog wel bij😀

Het ligt in ieder geval niet aan jullie 🙏🏻 Als er naar gekeken kan worden zijn mijn vriendin en ik voor de zoveelste keer weer ontzettend dankbaar!


Hi ​@Woutty, ik heb het voor je gecontroleerd maar Delta is aangestuurd en niet KPN. Dat is dus een foutje in de e-mail die je ontvangen hebt! 


Hoi ​@Tommie van Odido en ​@Cheyenne van Odido !

Alleen maar goed nieuws deze keer; De monteur van Delta (dus inderdaad niet KPN) is geweest en het probleem zat blijkbaar bij de centrale verderop. Dit op opgelost en ik heb nu een werkende glasvezelaansluiting! Nogmaals mijn dank voor jullie assistentie! 🙏 


Dat hoor ik graag ​@Woutty, fijn om te horen en geen dank! 


Reageer