Skip to main content
8064 Topics
Pixel 8 pro volgens Odido niet leverbaar, nu geen gratis Watch 2 door toedoen Odido
Samen met mijn partner hebben we 2x de Pixel 8 Pro besteld. Mijn bestelling is goed gegaan, maar die van mijn partner niet. Volgens Odido is de kleur (beige, 256gb) niet leverbaar. (volgens een medewerker bleek later dat er te weinig bestellingen zijn geplaatst en dus gaat Odido deze niet bestellen/leveren). In het kort: Hierop hebben wij contact opgenomen met de klantenservice, waar werd verteld dat we de kleur konden veranderen. Dit is voor ons geen probleem, dus wilde we de kleur veranderen naar zwart. De korte versie van het verhaal is dat dit door Odido zo verkloot is, dat we nu geen factuur kunnen krijgen met een besteldatum van voor 16 oktober, wat nodig is voor de gratis watch (van 400!!!! euro). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (ik neem aan iedereen met een witte of blauwe 256gb versie), dan zou ik dat graag van jullie horen zodat we, als Odido dit inderdaad niet op kan lossen, gezamelijk kunnen kijken wat hier aan te doen is. Het gaat tenslotte om nogal een bedag… Dan de uitgebreide versie: 12 oktober besteld. 20 oktober mail dat het toestel voorlopig niet leverbaar is, met daarbij een telefoon nummer voor als we informatie willen of iets willen aanpassen. 20 oktober 13:24 gebeld met klantenservice. Medewerker A, we leggen voor wat we op de mail hebben gehad en meneer verteld ons dat hij inderdaad niet leverbaar is en waarschijnlijk ook niet word. We kunnen de kleur aanpassen. Geen punt voor ons, maar we laten direct weten dat we ons dan wel zorgen maken over die actie, hoe zit dat met de factuur datum als we nu de telefoon aan laten passen. Medewerker A weet het niet een gaat het navragen, we staan in de wacht. Medewerker B neemt op, lijkt niet helemaal op de hoogte van de situatie en wij zijn ook verbaast, medewerker A zou alleen wat navragen. Medewerker B geeft aan dat hij het abonnement kan aanpassen voor ons, en begint wat dingen op te noemen over de kleur van het toestel en de belminuten etc. We onderbreken hem en vragen hoe dit zit met de factuur, blijft die hetzelfde of krijgen we een nieuwe? Helaas, we krijgen een nieuwe orderdatum. We geven aan dat dat niet is wat we willen of wat we hebben gevraagd, en leggen ook hem de hele situatie opnieuw uit. Hij zegt ons verder niet te kunnen helpen, hij kan alleen abonnementen afsluiten, dus verbind hij ons terug naar de klantenservice. Medewerker C neemt op. Opnieuw de hele situatie uitgelegd. Medewerker C geeft aan dat hij het begrijpt, maar dat hij niet zomaar een bestelling kan aanpassen en dat dan toch echt de oude bestelling geannuleerd moet worden en een nieuwe moet worden aangemaakt. Maar, hij zegt dat vervolgens als dat is gebeurt hun “technische dienst” daarna de factuur die we krijgen kan aanpassen zodat de oorspronkelijke besteldatum er nog op staat. Ik geef heel duidelijk het volgende aan: Ik ben al heel veel jaren klant, en heb helaas gemerkt dat er vaak dingen fout gaan bij T-mobile (aka Odido), daarom wil ik dit best doen, maar pas NADAT ik op de mail een duidelijke omschrijving heb van de uit te voeren stappen, zodat ik daarop terug kan vallen als het fout gaat. Uiteraard kan meneer dit zelf niet doen, dus hij zegt dat hij “een case” gaat laten aanmaken, en daar komt deze informatie dan in. Wij gaan hiermee akkoord, en zullen die case afwachten voor we iets ondernemen. (Overigens hebben wij ook van deze “case” niks meer vernomen.) Nadat wij ophangen zien we in de mail tot onze schrik een email van 13:34 met een annuleren van de bestelling, NIET VOLGENS DE AFSPRAAK. Wij bellen om 13:48 weer terug en krijgen medewerker D aan de lijn. Die geeft aan er niet zo veel aan te kunnen doen, en zegt dat ze aan de medewerker die de annulering alvast heeft doorgevoerd gaat verzoeken ons terug te bellen. (wij denken medewerker A of B). Tevens adviseert ze ons een nummer van Google te bellen, waar na meerderen keren proberen nooit word opgenomen. 21 oktober, we zijn NATUURLIJK niet gebeld, en dus bellen we zelf terug. Nu krijgen we medewerker E. Hij zegt ten eerste dat wat medewerker C ons belooft heeft helemaal niet kan, ze kunnen achteraf de factuur niet aanpassen met een andere datum of ordernummer. Dat betekend dat er door Odido geen document gemaakt kan worden op dit moment waarmee wij de watch kunnen aanvragen. Hij zet ons meerdere keren in de wacht om dingen na te vragen en komt uiteindelijk met de suggestie zelf contact op te nemen met Google, hij zal ons daarom later terugbellen. Hij belt terug met het nieuws dat hij geen contact kan krijgen met Google, en dat hij daarom opnieuw bij de medewerker die ons abonnement heeft geannuleerd een contactverzoek gaat neerleggen, dat hij met spoed op maandag (23 oktober) met ons contact moet opnemen en het op moet lossen. Zelf is hij er namelijk niet vanaf maandag. Ook dient hij een klacht in bij zijn leidinggevende over het niet terug bellen van die medewerker. 23 oktober, zoals verwacht is er geen contact met ons opgenomen. Al ben ik op dit punt sowieso erg sceptisch dat Odido dit gaat oplossen. Onze gewenste oplossing is simpel: OF Wij willen gewoon een nieuwe order, maar dan met factuur waarop het oude ordernummer staat en de oude orderdatum. OF Odido mag ons zelf een watch leveren OF Odido mag ons komend jaar voor een gelijkwaardig bedrag aan korting op ons internet/tv abbonement geven Hoe kan het nou dat een bedrijf waar ik al meer dan 15 jaar klant ben, en waar ik zowel internet/tv als twee telefoonabonnementen heb, ons op deze manier benadeeld? Uiteraard waren de gesprekken met de medewerkers veel uitgebreider dan hier staat samengevat, en wat daar langzaam steeds meer naar voren komt is dat het systeem zo is ingericht dat dit probleem helemaal niet is op te lossen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, niemand weet bij Odido hoe dit gefixed moet worden. Dit kan echt niet, we hadden een deal een daarom zijn we niet naar een andere winkel gegaan. Dat Odido die deal eenzijdig aanpast (namelijk het niet meer leveren van 4 van de 9 toestellen) mag de klant niet de dupe van worden. Oh als Odido dit leest, hier het ordernummer: 202249806
Factuur gebruik buiten bundel onterecht
Hallo Odido, Helaas moet ik jullie via deze weg contacten omdat het contact met de telefonische klantenservice erg stroef verloopt. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en begrijpt mijn probleem niet. Afgelopen september was ik in India. Bij aankomst in India kreeg ik de volgende SMS van Odido: “Hallo! Omdat je in India bent, sms’en we je. Bekijk gratis de tarieven op www.odido.nl/zone3c of sms PRIJS naar 5545 [dit is gratis]. Goede reis, Ruud van Odido.” Omdat ik geen internet had heb ik een SMS gestuurd naar 5545. Daarom kreeg ik het volgende antwoord terug: “Bellen binnen dit land, naar Nederland en de rest van de EU kost 0,23 p/m, gebeld worden kost ook 0,23 p/m. Sms versturen kost 0,06 p/b, sms ontvangen is gratis.” Op basis van deze informatie ben ik gaan bellen, want ik vond 0,23 per minuut een goede prijs. Vorige week kreeg ik mijn factuur, en wat bleek. Mijn belminuten zijn aan mij doorberekend met 2,39 per minuut. Dit klopt niet met de SMS die ik heb gehad, en daarom wil ik de factuur betwisten. Maar ik heb hier geen enkele mogelijkheid toe in de app of via Odido website. Afgelopen week de klantenservice gebeld. Na een aantal keer doorverbonden te zijn, kreeg ik een medewerker van de financiele afdeling aan de lijn. Probleem uitgelegd en deze medewerker heeft mij aangegeven dat ik een email van Odido zou ontvangen (diezelfde dag nog) waarin ik mijn situatie kon uitleggen en een screenshot van de SMS mee kon sturen zodat hier onderzoek naar kon worden gedaan. Tot op heden helaas geen email ontvangen. Eergisteren nogmaals geprobeerd te bellen met de klantenservice. 3 mensen besproken die allen niet begrepen wat mijn probleem was. Ik heb toen maar opgegeven. Vanochtend nogmaals gebeld en na een tijdje opgegeven omdat het te lang duurde om iemand aan de lijn te krijgen. Via de chat geprobeerd, maar daar is constant iedereen bezet en is het onmogelijk om iemand te spreken te krijgen. Kortom, ik ben ontevreden met jullie hulp. Graag jullie hulp, ik ben het niet eens met de factuur en wil graag in gesprek over een oplossing.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen