Skip to main content

Mijn Unlimited abonnement loopt af op 16 oktober 2024. Ik heb deze door mijn partner laten overnemen en verlengd als Unlimited Samen met een nieuw toestel. 

Het toestel heb ik afgelopen donderdag 5 september opgehaald in Arnhem Presikhaaf. De jongen die daar werkte, zei dat als ik het toestel zou installeren m’n huidige nummer meteen zou werken als ik de eSim van mijn oude iPhone zou overzetten.

Nadat ik de eSim had overgezet, wou de eSim niet activeren. Vervolgens gebeld met jullie klantenservice. De medewerker heeft meerdere sim swaps gedaan, en steeds vanuit hun kant geactiveerd. Echter bleef op het nieuwe toestel het netwerk niet actief. Na de zoveelste nieuwe eSim en activeren, zei ze dat ik de eSim van mijn oude telefoon moest verwijderen, daarna zou het moeten werken. Maar nog steeds geen resultaat, en nu helemaal niet meer bereikbaar op mijn nummer.

Vervolgens die zelfde dag naar de Odido Shop Vijzelstraat Arnhem. Daar heeft de medewerker geprobeerd een fysieke simkaart te activeren. Zonder resultaat. De sim laat zich niet wijzigen en blijft na talloze sim swaps staan op de oude eSim van mijn oude telefoon. Vervolgens heeft de medewerker met jullie klantenservice gebeld en vervolgens een stapje hoger, geloof channel support (?). Daar gaven ze aan dat het systeem misschien was vastgelopen door de vele sim swaps. Even een paar dagen wachten, dan zou het wel weer werken.

Zaterdag 7 september eerst gebeld met jullie klantenservice. Zij konden geen sim activeren, omdat ik geen sms meer kan ontvangen op mijn eigen nummer. Heb wel toegang tot de Odido app, maar activeren met eDIN zou niet voldoende zijn. Ik moest of paspoort kopie versturen of naar de shop gaan. 
Vervolgens in de shop, weer sim swap geprobeerd, zonder resultaat. Er komt een foutmelding dat het vanwege veiligheidsrisico niet mogelijk is sim te wijzigen. Sim blijft staan op de oude eSim van oude telefoon. Geen enkele fysieke of eSim laat zich activeren en koppelen aan mijn abonnement. De medewerker heeft vervolgens weer gebeld met klantenservice, channel support, vervolgens doorverwezen naar IT afdeling en nu is er een ticket aangemaakt door IT en wordt ergens deze week verder uitgezocht. 

Ik snap dat het nieuwe unlimited samen abonnementen pas ingaat op 17 oktober. Maar tot die tijd wil ik graag m’n oude abonnement gebruiken op mijn nieuwe telefoon. Wat gaat hier mis? En hoe krijg ik de simkaart geactiveerd op mijn nieuwe telefoon? Ik ben nu al dagen lang onbereikbaar. We gaan 14 september op vakantie, ik kan nu niks met mijn telefoon. 

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet Frank
 

Goedemorgen Frank, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Bedankt voor de uitgebreide uitleg van de situatie. Normaal gesproken hoort het overzetten van een eSIM een stuk gemakkelijker te gaan en daarom wil ik je mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat je ervaart! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ik wel de mogelijkheid op dit moment heb om een activatie uit te voeren. Heb je op dit moment een eSIM geïnstalleerd staan op je toestel? En zo ja, heb je voor mij het bijpassende simkaartnummer? Deze begint altijd met 893116. Mocht je deze niet hebben, wil je het mij dan ook laten weten? In dat geval ga ik op zoek naar andere mogelijkheden! 


Hoi bedankt ik ben rond 17.30 uur thuis en kan ik je de info geven en heb ik het toestel bij de hand. 


Hoi Sam, dat je een sim kunt activeren dat konden ze in de winkel en bij telefonisch support ook. Maar in werkelijkheid gebeurt er niks en de oude eSIM die op mijn oude toestel stond blijft gekoppeld aan mijn account en laat zich op geen enkele manier wijzigen of koppelen aan mijn nieuwe telefoon. Dit is al meerdere malen geprobeerd, dat kun je als het goed is ook zien in het log…. 


Het eSIM nummer die je ziet staan is waarschijnlijk 8931163200106652255. Maar dat nummer is dus niet juist, dit was de eSIM op mijn oude telefoon die ik van telefoon support moest verwijderen van m’n telefoon. Sindsdien ben ik niet meer bereikbaar. En geen enkel ander eSIM of fysieke simkaart laat zich nu koppelen. 


Al een week niet bereikbaar! Niemand die kan helpen, klantenservice verwijst naar de Odido Shop. Odido Shop naar klantenservice. Vervolgens weer naar de Shop, dan naar IT en dan vervolgens niks. Iedere keer een nieuwe medewerker en kan ik het verhaal van begin af aan vertellen. Mailen kan niet. Hoe nu verder???? 


Hi @Frank.Arnhem, dit is inderdaad het eSIM nummer wat op dit moment gekoppeld staat aan je telefoonnummer. Ik heb je een privébericht gestuurd, check je je DM?

 


Nu een maand verder en nog steeds niet bereikbaar op mijn nummer. IT vindt geen oplossing, zegt dat ze er druk mee bezig zijn. Kan niet reageren op mails, telefonische klantenservice kan behalve een notitie maken niets doen. Hoe is dit überhaupt mogelijk dat dit zo ongelofelijk lang kan duren? Ondertussen mag ik wel de rekening betalen voor mijn abonnement… 


Hallo @Frank.Arnhem, ik heb je nummer er gelijk bijgepakt en ook de case vanuit IT gelezen. Er ontstond een probleem omdat er een order bij je abonnement bleef hangen, waardoor er geen nieuwe simkaart geactiveerd kon worden. Excuses voor het ongemak.  Deze heeft ons IT-team verwijderd en nu zou het wel moeten lukken. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en per mail naar je verstuurd. Kun je daarvan de QR-code scannen met je toestel? Je hoeft verder niets te doen, de activatie kan ik dan voor je in orde maken. Kun je een reactie geven in dit topic, wanneer je de QR-code hebt gescand? Dan ga ik daarna de activatie voor je in orde maken! 


Hallo @Frank.Arnhem, ik heb je nummer er gelijk bijgepakt en ook de case vanuit IT gelezen. Er ontstond een probleem omdat er een order bij je abonnement bleef hangen, waardoor er geen nieuwe simkaart geactiveerd kon worden. Excuses voor het ongemak.  Deze heeft ons IT-team verwijderd en nu zou het wel moeten lukken. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en per mail naar je verstuurd. Kun je daarvan de QR-code scannen met je toestel? Je hoeft verder niets te doen, de activatie kan ik dan voor je in orde maken. Kun je een reactie geven in dit topic, wanneer je de QR-code hebt gescand? Dan ga ik daarna de activatie voor je in orde maken! 

Het probleem is eindelijk(!) opgelost. Ik heb niets gedaan, geen nieuwe eSIM gedownload, maar plotseling is er een e-simkaart geactiveerd op mijn telefoon en ben ik weer bereikbaar. Nu maar hopen dat de overgang naar Unlimited Samen volgende week vlekkeloos verloopt….. 


@Frank.Arnhem Fijn dat het is gelukt! Ik weet zeker dat de overgang naar Samen Unlimited helemaal goed zal verlopen, daar heb ik alle vertrouwen in! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄


Reageer