Mijn Unlimited abonnement loopt af op 16 oktober 2024. Ik heb deze door mijn partner laten overnemen en verlengd als Unlimited Samen met een nieuw toestel.
Het toestel heb ik afgelopen donderdag 5 september opgehaald in Arnhem Presikhaaf. De jongen die daar werkte, zei dat als ik het toestel zou installeren m’n huidige nummer meteen zou werken als ik de eSim van mijn oude iPhone zou overzetten.
Nadat ik de eSim had overgezet, wou de eSim niet activeren. Vervolgens gebeld met jullie klantenservice. De medewerker heeft meerdere sim swaps gedaan, en steeds vanuit hun kant geactiveerd. Echter bleef op het nieuwe toestel het netwerk niet actief. Na de zoveelste nieuwe eSim en activeren, zei ze dat ik de eSim van mijn oude telefoon moest verwijderen, daarna zou het moeten werken. Maar nog steeds geen resultaat, en nu helemaal niet meer bereikbaar op mijn nummer.
Vervolgens die zelfde dag naar de Odido Shop Vijzelstraat Arnhem. Daar heeft de medewerker geprobeerd een fysieke simkaart te activeren. Zonder resultaat. De sim laat zich niet wijzigen en blijft na talloze sim swaps staan op de oude eSim van mijn oude telefoon. Vervolgens heeft de medewerker met jullie klantenservice gebeld en vervolgens een stapje hoger, geloof channel support (?). Daar gaven ze aan dat het systeem misschien was vastgelopen door de vele sim swaps. Even een paar dagen wachten, dan zou het wel weer werken.
Zaterdag 7 september eerst gebeld met jullie klantenservice. Zij konden geen sim activeren, omdat ik geen sms meer kan ontvangen op mijn eigen nummer. Heb wel toegang tot de Odido app, maar activeren met eDIN zou niet voldoende zijn. Ik moest of paspoort kopie versturen of naar de shop gaan.
Vervolgens in de shop, weer sim swap geprobeerd, zonder resultaat. Er komt een foutmelding dat het vanwege veiligheidsrisico niet mogelijk is sim te wijzigen. Sim blijft staan op de oude eSim van oude telefoon. Geen enkele fysieke of eSim laat zich activeren en koppelen aan mijn abonnement. De medewerker heeft vervolgens weer gebeld met klantenservice, channel support, vervolgens doorverwezen naar IT afdeling en nu is er een ticket aangemaakt door IT en wordt ergens deze week verder uitgezocht.
Ik snap dat het nieuwe unlimited samen abonnementen pas ingaat op 17 oktober. Maar tot die tijd wil ik graag m’n oude abonnement gebruiken op mijn nieuwe telefoon. Wat gaat hier mis? En hoe krijg ik de simkaart geactiveerd op mijn nieuwe telefoon? Ik ben nu al dagen lang onbereikbaar. We gaan 14 september op vakantie, ik kan nu niks met mijn telefoon.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet Frank