Skip to main content
10000 Topics
Eigen modem aansluiten (Asus AX92U)
Over enkele dagen mag ik mij ook klant noemen bij Odido en wel voor Mobiel als Internet Thuis. Spannend, want ik wil graag mijn eigen modem blijven gebruiken. Nu staat deze ook direct aangesloten op glasvezel via PPPoE. Straks moet ik weer kiezen voor automatisch IP en dan zal mijn router dit waarschijnlijk netjes oppakken. Echter, ik heb daar toch een vraag over en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Zoals ik in mijn subject al schreef, ik heb 3 Asus AX92U routers achter elkaar staan zodat ik thuis prima wifi heb en super goed internet. Nu wil ik deze gewoon blijven gebruiken, dat lijkt me het makkelijkst, zeker met al mijn IoT (Internet of Things) aansluitingen. Die hebben natuurlijk al een IP adres en dat wil ik ook liever zo houden, anders ben ik wel dagen bezig om alles weer anders in te stellen. Nu heb ik 192.168.178.* enz enz, maar ik zie dat Odido straks een modem aansluit met 192.168.1.1. Wat is wijsheid? Ik ben super tevreden over mijn Asus AX92U router’s, laat ik dat even melden. 1- Asus router achter Odido router plaatsen (en dan veel functionaliteit missen van de Asus modem)Als ik dit doe dan moet ik Odido router wel naar een ander intern IP adres wijzigen van 192.168.1.1 naar bv 192.168.178.1. Is dit mogelijk? 2- Odido router verwijderen en daar mijn eigen Asus modem op plaatsen en klaar?Dan heb ik natuurlijk gewoon nog altijd mijn huidige IP instellingen in de router, maar moet ik dan dingen instellen? Goed, ik zal PPPoE moeten vervangen voor automatisch IP, denk ik? Er zijn vast veel intelligentere mensen hier online die mij van advies kunnen voorzien. Ik bedank je alvast voor je antwoord, je helpt me er enorm mee. Leuk om naar een nieuwe provider over te stappen, ook al zat ik vroeger ook al bij T-Mobile (Sorry, nu dan Odido).
Het bedraad internet (valt erg vaak uit, dagelijks) maar wifi werkt nog wel
Dit probleem is ontstaan toen ik van Telfort VDSL omgeschakeld ben naar glasvezel van T-Mobile vorig jaar. Soms had ik geen internetuitval voor een aantal weken en dan opeens was het bijvoorbeeld 5x per dag dat ik de router moest resetten het is een erg vaag probleem. Het lijkt net of de switchpoorten niet meer werken maar het netwerk werkt vaak nog wel via wifi vreemd genoeg. Er waren momenten dat zelfs het resetten van de router ook niet meer werkte en ik echt genoodzaakt was om weer met T-mobile te bellen om de monteur te laten langskomen. De monteur heeft ook gezien dat het internet weg was op mijn pc. Hij is al 4-5x langs geweest en heeft wel zeker tot drie keer toe de Draytek Vigor2132F modem/router vervangen. Guidon weigert om een ander type router te plaatsen. De router is ook net vervangen 2 dagen geleden maar ik zit weer met het zelfde gedonder dat het internet X aantal keer per dag uitvalt bedraad. Er zijn geen andere apparaten die gebruik maken van dit netwerk ik heb alleen mijn computer op het netwerk bedraad. De bekabeling is tot 2x toe vervangen met nieuw gekochte kabels uit de winkel. Ik heb een nieuwe computer gekocht met i7 8700k, z370 moederbord, 16gb ram etc om dat ook nog eens uit te sluiten. Ik heb alle programma's op windows 10 die op de achtergrond gebruik maken van het internet afgesloten (programma's zoals steam, discord, onedrive, lightshot, nvidia experience) om er zeker van te zijn dat die geen problemen veroorzaken. Alsnog valt het internet willekeurig uit X aantal keren per dag. Ik heb ook geen steamlink, ik hoorde van gideon dat een steamlink ook problemen kon veroorzaken. Ik heb ook nog geprobeerd een laptop bedraad te verbinden om te kijken of dat wel werkt. Nee ook daar heb ik geen internet op, ook niet als ik het in de 2de poort steek. Oja, de monteur heeft ook nog een Fritz repeater geprobeerd die diende als wifi bridge terwijl de wifi op de router uit stond om uit te sluiten dat wifi apparaten (gebruik alleen mijn telefoon) geen storingen geven op de router wat ook niks opleverde. Tot slot: Ik heb weer een melding gedaan bij T-mobile in de hoop dat guidon nog een andere router wil proberen. Wij weten echt niet wat hier aan de hand is. Is er iemand hier die suggesties heeft om het probleem te kunnen vinden of zelfs op te lossen dan zijn deze erg welkom. Ik ben ICTer geweest, ICT beheerder zelfs en ben dit probleem nooit tegengekomen, de monteur zei ook dat er misschien 2 op de 10000 mensen zijn die dit probleem hebben. Nogmaals... Alle advies, maar dan ook echt al het advies is welkom! Ik ben namelijk heeeeel erg gehecht aan mijn PC en werkend internet en erg afhankelijk ervan.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen