Ik wil mijn telefoon nummer van Odido naar een andere provider porteren. Nu vraagt de nieuwe voip provider om een aansluit bewijs maar op geen enkele factuur of document van Odido staat mijn vaste nummer. Iemand ervaringen of tips, hoe hier mee om te gaan?
Nou, je zou kunnen vragen dat de nieuwe voip provider je even belt en dan kun je ook nog mondeling toestemming geven?
Nou, je zou kunnen vragen dat de nieuwe provider je even belt en dan kun je ook nog mondeling toestemming geven?
1 van de redenen dat ik overstap is omdat mijn vaste telefoon het al een jaar niet doet:
Odido voelt hiervoor 0 verantwoordelijkheid “want u gebruikt uw eigen modem” dus stap ik over.
Ja, dat is helder, maar je nieuwe voip provider legt hier ook beperkingen op… Bij bijvoorbeeld het overnemen van een mobiel nummer wordt een SMS gestuurd met een controlecode. Dat kan die nieuwe VOIP provider ook doen als zij met een systeem het nummer belt en dan een controle code uitspreekt.
Maar briefjes met bewijslast dat een nummer van jou is, dat is er dus niet.
Meestal (of vaak) is dat document (factuur met telefoonnummer) een formaliteit. Als er op de factuur geen telefoonnummer staat maar wel telefoondiensten met jouw naam, dan is dit al voldoende voor de overnemende partij om het nummer te porteren. Ze hebben immers ook de overige gegevens (zoals naam, telefoonnummer en oude provider).
Ik heb twee telefoonnummers geporteerd naar CC (vanaf een andere provider dan Odido overigens) waarbij op de factuur geen nummers stonden.
Meestal (of vaak) is dat document (factuur met telefoonnummer) een formaliteit. Als er op de factuur geen telefoonnummer staat maar wel telefoondiensten met jouw naam, dan is dit al voldoende voor de overnemende partij om het nummer te porteren. Ze hebben immers ook de overige gegevens (zoals naam, telefoonnummer en oude provider).
Dit is precies hoe het is gegaan: nummer behoud is geaccepteerd en in gang gezet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.