Skip to main content

Hallo,

Ik heb 2 Zyxell wifi versterkers via Odido gekregen.

Helaas lukt het niet deze aan de praat te krijgen. Ik heb ze bekabeld aangesloten, er gaan 2 groene lampjes branden (dus geen oranje). Ik zie mijn wifi netwerk wel, ik kan er alleen geen verbinding mee maken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hi ​@rpmwillems, welkom op onze Community!

Welke lampjes branden wel en welke niet? Zou je het modem en wifipunten eens een harde reset willen geven en vervolgend met de standaard instellingen van het modem proberen te koppelen? Werkt het dan wel?

Hoi Tommie,

Ik heb een harde reset gedaan (router en wifipunten), helaas is het probleem hier niet mee verholpen. Als ik hem rechtstreeks aansluit op de router werkt het wel. Tenminste dan brand er een oranje lampje en een groen lampje van het bereik. 

Het lampje van WIFI en Power  branden groen.

Het maakt hier ook niet uit of ik hem wel of niet bedraad neerzet.

Ik heb een lange kabel megenomen van het werk, deze ga ik vanavond maken en kijken of het misschien opgelost is. Ik heb er nu een switch tussen zitten.

Het probleem is opgelost.

Had de kabel rechtstreeks van de router naar het wifi-punt gelegd, zonder switch dus, en hiermee was het probleem verholpen. Nu blijkt dat het probleem in de kabel van de switch naar het wifi-punt zat. Deze nu ook vervangen en nu werkt het weer naar behoren.

Fijn om te horen ​@rpmwillems

Reageer