Hallo,
Sinds de launch heb ik klik&klaar. Het zou voor mij een mooi product kunnen zijn, maar is het helaas niet.
De verbinding met de dichtstbijzijnde mast is nagenoeg perfect met sterke waardes. In de nachturen snelheden van 250-300 Mbit/s, upload ca. 130 – 150 met een lage ping (<20)
In de avonduren is het echter compleet onbruikbaar, het valt regelmatig om de paar minuten volledig uit. Gek genoeg is de upload altijd stabiel hoog (130-150), ook als de download <1 Mbit/s is.
Als ‘oplossing’ verplaats ik het modem zodat ‘ie connectie maakt met een andere antenne. Niet optimaal met lagere snelheden, lagere ping en niet stabiel: hij blijft af en toe contact maken met de dichtstbijzijnde antenne.
Concrete vraag: hoe kan ik aan (laten) vragen dat er naar de werking of configuratie van de specifieke antenne wordt bekeken door een netwerkbeheerder?
Ik vermoed namelijk dat er in de configuratie of hardware van de antenne in kwestie iets helemaal niet goed zit. Congestie zou een dip kunnen verklaren, maar deze instabiliteit zou nooit dagelijks moeten kunnen voor zulke lange periodes. Vreemd is ook de combinatie van bijna geen download, maar wel volle bak upload.
Helaas heb ik naast een langzame ADSL verbinding geen andere optie dan klik en klaar, dus opzeggen doe ik niet.
Ik heb bekabeld getest op 2 laptops, 2 PC’s, de simkaart in twee telefoons (4&5G) en sinds kort ook kunnen testen met mijn eigen 5G modem waar ik kan switchen tussen 4G en 5G: dezelfde resultaten
Hoe kan ik inhoudelijk naar het probleem laten kijken zonder tips van algemene aard? Deze gaan me niet helpen. Screenshots uiteraard geen probleem.
Groet,
René