Halverwege mijn internet thuis abonnement heb ik uit nieuwsgierigheid gebeld wat Odido voor mij kan doen als ik tv erbij neem. De klantenservice medewerker had mij enthousiast en vriendelijk te woord gestaan en zei dat ik de resterende 6 maanden gratis tv erbij kan krijgen, omdat ik in de 1e helft hier geen gebruik van heb gemaakt. Ik dacht toen, nou als dat gebruikelijk is, natuurlijk neem ik het!
Ik kreeg nog netjes een bevestiging met wijziging van abonnement met een mooie berekening met € 12,50 voor de tv en daarna een korting van €12,50, zodat er duidelijk staat dat ik vanaf dan gebruik maak ervan. Ik had er volledige vertrouwen in.
Maandenlang had ik er niet naar omgekeken, want dit werd mij zo aangeboden, zal vast goed zijn. En ja hoor… die €12,50 werd echt wel berekend! Toen had ik de klantenservice opnieuw gebeld en zei de dame dat dit allemaal niet klopte en dat ze een vergoeding gaat aanvragen voor het verschil van de afgelopen maanden.
1 maand later, niets gehoord en ik moest mijn abonnement weer betalen. €12,50 stond er netjes weer bij opgeteld. Weer klantenservice gebeld: je aanvraag is afgewezen door hogerop. Wel kunnen we voor je verlenging binnenkort hetzelfde aanbieden.
Vanaf nu vertrouw ik werkelijk geen woord van wat ze aanbieden. Grote kans dat ik weer volledig moet betalen terwijl ik wel per mail een bevestiging heb dat ik de korting wel krijg. Een bevestiging zegt dus niets. Ik vertrouw Odido echt niet meer… Jammer. Ik ga mijn abonnement opzeggen.
(Wel hilarisch dat de website van Odido gigantisch vastloopt.)