Bijna iedere keer als de TV box ‘s avonds opgestart wordt is de wifi verbinding weg en moet en box van spanning gehaald worden. Daarna werkt het weer. Tevens moet de 4 cijferige code op mijn smart TV (Phillips) iedere keer bij opstarten ingevuld worden.
Hey
Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken en heb daarom een blik geworpen. Ik zie dat de Mediabox vooral verbinding maakt met het wifipunt en dat je best wat slimme apparaten in huis hebt. Dit vergt veel van je netwerk en kan voor congestie zorgen. Ook zie ik dat je een gastnerwerk hebt opgesteld. Wat is hier allemaal mee verbonden?
Is het mogelijk om of de Mediabox of het wifipunt bedraad aan te sluiten? Het beste is om de Mediabox bedraad aan te sluiten, dan zul je de melding niet meer moeten krijgen.
Aantal slimme apparaten valt mee (3 lampen, dimmer en thermostaat), deze zitten bovendien op het 2.4 netwerk. Media box staat op een plaats waar geen kabel naar toe ligt en ook niet te doen is. Juist hiervoor bij jullie een wifi versterker genomen.
Gast netwerk volgens mij niets, of dit moet het 2.4 kanaal zijn.
Hi
Het “ gast” netwerk is net het enigste waar ik geen problemen mee heb. Volgens het zyxel logboek heb ik ook geen problemen??
Schakel het gastnetwerk eens uit, is de verbinding dan wel ineens stabiel
Schakel het gastnetwerk eens uit, is de verbinding dan wel ineens stabiel
Lijkt te werken, alle “smart” apparaten over gezet en gast netwerk uitgeschakeld. Tot nu toe (2 dagen) geen problemen gehad. Wel jammer dat er
nu geen gast wifi beschikbaar is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.