Skip to main content
10000 Topics
Dagelijks hoge latency tussen 19:00 en 23:00 uur, capaciteit problemen?
Goede avond, Ik heb sinds een aantal dagen een actieve 2GB glasvezel verbinding van Odido (ODF, Sittard, Huawei ONT). Over het algemeen netjes een strakke 1-2ms ping naar m’n Odido gateway, maar werkelijk iedere dag tussen 19:00 en 23:00 uur (je kunt er de klok op zetten) schiet de latency omhoog naar 30-60ms en kakt m’n download/upload snelheid ontzettend in. Vandaag ook weer het geval, minder extreem vergeleken met zaterdag en zondag maar wel degelijk aanwezig. Om de vragen voor te zijn, ja ik gebruik een eigen router (Unifi Dream Machine SE), maar ook met de Zyxel ertussen zie ik hetzelfde fenomeen. Het lijkt erop alsof het netwerk overbelast is tussen deze tijdstippen of dat er een of andere job draait wat voor gigantische latency spikes zorgt. De symptomen lijken zelfs op het bekende KPN WBA / Genesys ONT verhaal… Hierbij wat Smokeping graphs en een aantal pings. De afgelopen dagen: Zaterdag: Zondag: Vandaag (tot nu toe..): Pings naar diverse DNS adressen laten precies hetzelfde beeld zien, Google (8.8.8.8) bijvoorbeeld: En Cloudflare (1.1.1.1): M’n download en upload snelheid kakt dan logischerwijs echt enorm in. Dit is gemeten vanaf m’n Dream Machine router, dus gewoon netjes bedraad. Er is dus echt duidelijk een patroon te zien, de hele dag netjes een strakke 1-2ms latency en dan ineens rond de klok van 19:00 uur veel schommelingen, van 1-2ms naar 30-50ms. Wat is hier aan de hand….?
Overstap niet geregeld door Odido, dubbele kosten gemaakt
Na zo'n 10 keer het afgelopen jaar met Odido telefonisch gesproken te hebben en na meerdere emails is er nog steeds geen oplossing. De fout is door Odido telefonisch toegegeven en is ook via de email bevestigd. Meerdere keren heb ik via de email en telefonisch aangegeven dat het opgelost moet worden en dat wordt dan steeds beloofd. Helaas zijn het loze beloftes. Omdat ik me geen raad meer weet van hoe nu verder, ben ik gaan Googlen en kwam ik hier terecht. Hopelijk helpt het om het probleem nu openlijk kenbaar te maken. Wellicht wordt het dan wel opgepakt. Hieronder mijn allereerste email naar Odido waarin het probleem wordt geschetst, de bijlagen kan ik niet invoegen gezien uiteraard de privacy. ik kan die wel eventueel met een moderator delen: Goedemiddag, Bedankt Mohammad voor het fijne gesprek en dat je zo snel kon uitzoeken dat Odido inderdaad een fout met de overstap heeft gemaakt. Via deze route wil ik graag de door mij onterecht gemaakte kosten bij KPN vergoed krijgen, die zijn ontstaan door een fout van Odido. Ik heb KPN al eerder gebeld en geprobeerd het van hen terug te krijgen, maar zij zeggen (terecht) dat de fout compleet bij Odido ligt. Zij zullen dan ook niets vergoeden. Het verhaal is simpel: Odido heeft pas 12 december 2024 aan KPN doorgegeven dat ik per 9 november 2024 ben overgestapt naar Odido. Hierdoor heb ik van 9 november t/m 12 december 2024 naast een Odido TV+Internet abonnement ook een abonnement van KPN gehad en betaald. Ik heb hierdoor zo'n €68,- aan extra kosten gemaakt. Deze extra gemaakte kosten wil ik uiteraard terug. Ik heb 4 bijlagen ingesloten; - De KPN factuur van november - De KPN factuur van december - De KPN credit factuur van 12/12/'23 t/m 1/1/'24 - De email van Odido ontvangen op 12 december dat ik per 9 november Odido tv+internet ga gebruiken. Verneem spoedig een reactie en een gepaste oplossing.
Simpele verlenging van contract zorgt voor super gefrustreerde klant
Bericht op Trustpilot Ik ben al meer dan een maand bezig om een voor mij onbegrijpelijke fout, die door de klantenservice gemaakt is, te herstellen. Ik heb mijn abonnement verlengd, maar iemand heeft bedacht dat ik mijn mediabox terug moet sturen. Geen idee waarom. 'Systeemtechnisch' is het niet mogelijk om deze fout, die jullie zelf gemaakt hebben, te herstellen. Ik moet de mediabox terug sturen, zit dan minstens een week zonder tv, en dan sturen jullie weer een nieuwe op. Ik kan hier met mijn pet niet bij.Dit foutje van Odido heeft me al uren telefonisch- en e-mail contact gekost. Zeer slecht bereikbare klantenservice. Bijna drie weken gewacht tot er gereageerd werd op mijn officiële klacht via contactformulier, waar ik als antwoord krijg dat ze mijn bijlage niet kunnen openen.In de laatste mail geven ze toe dat een van hun medewerkers een fout heeft gemaakt....maar het staat nu eenmaal in hun systeem, dus ze kunnen er niets meer aan doen. Mailbox moet terug. Ze hopen op mijn begrip..... Datum van ervaring: 21 december 2024 Nee, ik heb absoluut geen begrip. Buiten het feit dat dit weer extra werk is voor mij is het een volkomen zinloze actie om iets terug te sturen en dan weer hetzelfde te moeten bestellen. Eigenlijk wil ik na alle telefoontjes en frustratie al van jullie af. De enige reden dat ik bij jullie wilde verlengen was omdat ik geen zin heb in dat gedoe met spullen terug sturen en weer aanvragen. Zoals ik in mijn klachtenbrief van 28 november al heb aangegeven, zeg ik het abonnement op als jullie deze belachelijke fout niet herstellen en vast blijven houden aan het terugsturen van de mediabox. Deze klachtenbrief is binnen de wettelijke termijn, waarbij ik nog onder een contract uit kan, opgestuurd. Ik hoor graag van jullie hoe we dit verder afhandelen. Voor meer informatie zie mijn mail van 20 december jl. Dat was een antwoord op jullie heel late reactie op mijn klacht van 28 november, waarin jullie aangaven mijn brief niet te kunnen lezen. In de mail van vrijdag 20 december heb ik bijlagen toegevoegd.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen