Skip to main content
10000 Topics
Packet loss spikes en soms ping spikes. (bijna alles geprobeerd)
(Ik ben op de hoogte dat een bekabeld connectie het beste is, ik ben op dit moment verbonden met een wifi punt, die een internetkabel verbind naar mijn PC. Ik heb al bekabeld direct naar de modem geprobeerd, en het waren de zelfde resultaten als de wifi punt). Hi, ik ben nu al een tijdje bezig met het proberen op te lossen van mijn “packet loss” probleem, ik heb dit probleem ongeveer sinds eind oktober gekregen uit het niets, daarvoor had ik bijna geen packet loss. Het gaat algemeen over de games : Valorant En Fortnite, ik zal hier screenshots van toevoegen. Valorant : Als ik in de “practice range” ga, heb ik al 100-150 Packets verloren totaal, geen lagg, maar wel al zoveel verloren. Zodra ik de “bots” aan druk, schieten de packets lost (total) omhoog, ik zal hier ook screenshots van toevoegen. En bij een echt potje in valorant, heb ik minimaal 1000+ packets lost (total) per potje (vaak is het als ik net pas in ben geladen aan t begin) “Practice Range : Valorant” Zoals je kunt zien linksboven, heb ik al wat packets lost total. Maar ik zal nog een screenshot toevoegen nadat ik op “Practice” Druk (Er spawnen bots) Bij fortnite heb ik dat mijn packet loss soms naar 1-10 % gaat, maar dit is niet voor langer dan 10 seconden, laat me het weten als jullie CSGO Of Fortnite resultaten willen zien. PC Specs : 3060tii5 13400f32g ddr4 RAM2TB Samsung 970 EVO PLUSik heb trouwens ook glasvezel! (400mb upload/download speed)
Torenhoge factuur na opzeggen in herroepingstermijn
Even wat achtergrond informatie: Nadat er in september/oktober door ODF glasvezel was aangelegd in onze buurt hebben wij iemand van Odido over de vloer gehad. Omdat wij toch al van plan waren naar glasvezel over te stappen hebben we meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om een 2-jarig contract af te sluiten. Dit contract is eind november geactiveerd toen we de spullen binnenkregen en de monteur langs kwam om alles aan te sluiten. Al snel bleek dat de snelheden van Odido dramatisch waren en ik kon bij thuiswerken niet meer vertrouwen op mijn internetverbinding, ondanks dat de rest van mijn setup aantoonbaar goed werkte. Calls vielen weg, ik klonk blikkerig, laadtijden werden langer etc. Daarom heb ik na 10-11 dagen gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht, aangezien ik niet de luxe had om een maand lang met Odido te kunnen troubleshooten. Voordat ik die beslissing nam heb ik wel telefonisch contact gehad met Odido, en daar werd aangegeven dat er inderdaad 15 dagen herroepingsrecht is en dat ook in het contract staat. Het probleem: Wat schetst mijn verbazing? Vorige week woensdag (8 januari) krijg ik een factuur van pak 'm beet 600 euro vanwege de afkoop van 2 jaar contract. Dit ondanks dat ik aantoonbaar in de herroepingstermijn mijn contract heb opgezegd. Dit wordt indirect ook door Odido op de factuur zelf bevestigd, aangezien ze een afkooptermijn in rekening brengen voor 23,67 maand wat dus aantoont dat ik sowieso binnen 0.33 maand ben opgestapt. Ik heb daar vorige week al meteen een bericht over gestuurd naar de Odido klantenservice, maar vooralsnog geen enkel antwoord ontvangen. Gezien de hoogte van het bedrag vind ik dat tamelijk vervelend. In mijn oorspronkelijke ticket heb ik al duidelijk gesteld dat ik het bedrag ga storneren mocht Odido het toch afschrijven, maar eigenlijk heb ik liever gewoon een schriftelijke bevestiging dat hier een fout is gemaakt. Aangezien de klantenservice ondanks hun belofte van een antwoord binnen 6 dagen nog niets van zich heeft laten horen, probeer ik het dan maar via deze weg.
Installatie, FTU(?) en communicatie problemen.
Goedemorgen! Op 18 November hebben wij besloten om over te stappen naar Odido per 19 December. Helaas niet zonder de nodige problemen. Zo ging de overstapservice niet door omdat het contractnummer niet geaccepteerd werd. En ging het met de monteur in eerst instantie ook niet vlekkeloos. Zo werd ineens spontaan bericht dat de afspraak niet door kon gaan etc. Kreeg op 20 December een monteur over de vloer die de modem geïnstalleerd heeft en aangaf dat een tweede monteur nog bij de centrale moest aanmelden. En dat “hij hoopt voor me dat dit snel gebeurt”. Gevraagd of er een tweede monteur langs moest komen. Hierop kreeg ik t antwoord: nee hoor. Vervolgens kregen we eind vd middag bericht dat er een afspraak ingepland was voor de 24e. Na een telefoontje kreeg ik de melding dat de afspraak van de 24e toch een monteur over de vloer komt nadat hij het bij de centrale gemeld had. Vervelend, maar we kregen een voucher voor unlimited internet tot die tijd. 24 December krijgen we de bittere pil dat het kastje van KPN stuk zou zijn, en dat dit eerst gefixt moet worden door hun. De monteur zou dit direct melden. En gaf ons het advies later die dag te bellen. Eind vd middag gebeld, KS gaf aan dat de ticket nog niet zichtbaar was, maar dat we er vanuit konden gaan dat dit goed komt. Ze gaf aan dat we het beste eind van de week konden bellen. Vervelend genoeg kregen we die Vrijdag (27 December) te horen dat er geen ticket aangemaakt was. en dat we dus eigenlijk voor niks gewacht hadden. Kreeg een nieuwe voucher voor unlimited data. Er is een ticket aangemaakt en nu moesten we wachten op reactie. Na een nieuwe volledige werkweek radiostilte hebben we besloten toch maar weer te bellen. We kregen de mededeling dat de afdeling die dit zou behandelen er nog niks mee gedaan heeft. De klantenservice medewerker heeft ons aangegeven dat hij in ieder geval de afdeling benaderd heeft om iets te doen. Ondertussen zijn we weer een volledige week verder en is er nog steeds geen update of telefoontje geweest om een afspraak in te plannen. Ik zie ondertussen ook veel online meldingen van mensen in soortgelijke situaties. Ik snap zeker dat het een drukke periode is met feestdagen. En ook dat Odido een externe partij moet inhuren om het probleem op te lossen. Maar het gebrek aan communicatie vind ik gewoon jammer. Ik wil er wel aan toevoegen dat de klantenservice ons elke keer netjes te woord gestaan heeft en ook meegedacht heeft. We hebben nu een tijdelijke klik en klaar modem van Odido afgesloten. Maar helaas werkt die amper omdat wij blijkbaar in een dode hoek wonen waar 5G niet zo goed komt.. Ik en mijn partner werken beide veel thuis. maar dat is momenteel dus bijna onmogelijk..
NOdido
De diensten van Odido geven veel waar voor je geld, mits het werkt en je niet met de klantenservice hoeft te dealen. Om deze reden heb ik Odido het voordeel van de twijfel gegeven en heb ik mijn moeder van 73 (dit account) in september laten overstappen vanaf KPN. Alles van het bestellen tot het opzeggen en het opleveren leek goed te gaan, totdat er geen slotnota, maar een nieuwe factuur van KPN verscheen. Odido bleek zijn belofte niet te zijn nagekomen, namelijk zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement bij de oude provider en het voorkomen van dubbele kosten. Sterker nog, volgens de telefonische klantenservice van Odido was dit de schuld van KPN, maar KPN wees weer naar Odido. Gezien ik mijzelf buiten de EU bevond en mijn moeder contracthouder is heeft ze zelf verschillende pogingen ondernomen om contact op te nemen en dit op te lossen, maar helaas tevergeefs en een hoop extra belkosten verder. Het is ongelofelijk hoe onbekwaam de gemiddelde klantenservice medewerker is en hoeveel moeite het als klant kost om iets triviaals opgelost te krijgen. Inmiddels is het januari en na veel pijn en moeite heb ik het deze week eindelijk zelf voor elkaar gekregen om de opzegging door Klantreacties van KPN uit te laten voeren. Het hoofdstuk KPN is hier als het goed is dus mee afgelopen, dat met Odido helaas nog niet. Los van bovenstaand probleem is het van 18 tot 23 oktober niet mogelijk geweest om tv te kijken omdat de settopbox de melding gaf dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. Uiteindelijk is dit opgelost nadat er een monteur vaststelde dat het aan het modem lag en hij deze een harde reset heeft gegeven. Toen ik na terugkomst in Nederland bij mijn moeder op bezoek kwam lagen er echter ineens 2 access points in huis, deze zou ze 1 maand gratis kunnen gebruiken “ter compensatie”. Ik heb geen idee hoe Odido zijn medewerkers traint, maar personeel dat niet in staat is om een fatsoenlijke troubleshoot uit te voeren en zomaar iets doet door een onwetende klant onnodig 2 access points aan te smeren vind ik zéér tenenkrommend. Zelfs na het beëindigen van de dienst en het terugsturen van de access points blijkt de ellende niet compleet, ondanks dat het pakket op het opgegeven adres is afgeleverd zou deze niet ontvangen zijn. Nu krijgt ze dreigbrieven waarin staat dat er €140 in rekening wordt gebracht als de boel niet tijdig wordt geretourneerd. Zadel klanten niet op met jullie problemen en zorg dat jullie je zaken op orde krijgen, dit is schandalig. Graag zie ik dat alles z.s.m. wordt rechtgezet en er een redelijke compensatie wordt geboden voor onderbreking van de diensten, alle tijd, energie en belkosten die de misstappen van Odido met zich hebben meegebracht.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen